Miksi menette PIKAkassalle täyden korin/kärryn kanssa?
Eikö sen nimikin sano; pikakassa, eli jos ostat marketista vain muutaman tuotteen, pääset kätevästi pikakassoilta läpi ja voit hoitaa helposti itse tuotteiden viivakoodien lukemisen ja maksun automaatilla?
Silti joka kerta näkee jonkun mamman äheltävän koko perheen jättiostosten kanssa PIKAkassalla ja tänään joku jopa oli jättänyt pikakassan hihnan täyteen tavaraa, noin 5v lapsen odottamaan kassan päähän ja lähtenyt itse rauhassa hakemaan lisää tuotteita.
Olen tästä toki IRL moista urpoilua kohdatessani sanonutkin, mutta ihmetyttää todella, mikä ihmeen logiikka tuollaisen toiminnan takana on?
Vai luuleeko joku oikeasti, että automaattinen pikakassa on vaan kiva tapa hoitaa ostosten maksu itsenäisesti omassa rauhassa, viis siitä paljon sulla niitä tuotteita on ja miten epäkäytännöllinen säheltäjä sä siinä olet?
Kommentit (14)
Mikä ihmeen PIKAkassa, ITSEPALVELUkassoja ne on. Niihin saa mennä vaikka parin kärryllisen kanssa jos haluaa.
Koska Prismassa on normikassoilla niin v*tun pitkät jonot ja minäkin haluan pois säällisessä ajassa. Ainakin Arinan Prismoissa näin. Laittaa palautetta kauppaan, että kassoja on liian vähän.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen PIKAkassa, ITSEPALVELUkassoja ne on. Niihin saa mennä vaikka parin kärryllisen kanssa jos haluaa.
Täällä ainakin lukee nimenomaan PIKAKASSA, mutta ilmeisesti jotkut eivät osaa lukea.
Ne kauppojen itsepalvelukassat useimmiten ovatkin pikakassoja, vaikka voi toki olla ettei jossain näin ole.
Koska tavalliselle ihmiskassalle jonottaa 15 metrin jono, jossa asiakkailla on vain pari ostosta kourassaan. Viereiset itsepalvelukassat ovat tyhjillään eikä kukaan heistä käytä niitä (?!?).
Siksi.
Meidän Prismassa ainakin lukee isolla monta kertaa, että pikakassa.
Onko sitten poikkeus?
Meillä lukee "max 5 ostosta, ei ikärajoitteisia ostoksia". Minusta aika selkeä ohjeistus.
Vierailija kirjoitti:
Meillä lukee "max 5 ostosta, ei ikärajoitteisia ostoksia". Minusta aika selkeä ohjeistus.
Meidän Ääs-marketissa ei tällaista kylttiäole. Ainoastaan alkoholi ja tupakki kielletty ostos itsepalvelukassalla. Jopa sima.
Meillä lukee kaikkialla vaan "itsepalvelukassa". Ei ole mitään ostomäärärajoituksia.
HOK-Elannon Prismoissa SCO-kassoilla ei ole mitään pika- tms merkintää. Osassa jopa normikassan hihnasto.
Ikinä en ole nähnyt mitään pikakassa-kylttiä noissa itsepalvelukassoissa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä lukee kaikkialla vaan "itsepalvelukassa". Ei ole mitään ostomäärärajoituksia.
No, meillä paikallisessa Prismassa "pikakassa" on nimenomaan itsepalvelukassa. En ymmärrä, miksi. Siihen ei yleensä ole jonoa, joten menen kärryineni siihen palvelemaan itse itseäni hitaasti. Kertaakaan en ole kerryttänyt jonoa.
Minä menen siksi että lapset tykkäävät leikkiä kaupantätiä ja ottaa tuotteista hinnan. Meillä siinä on aina työntekijä seuraamassa eikä koskaan ole sanonut asiasta mitään negatiivista. Nyt varmaan ärsyttää?
Olipa väkisin väännetty.