Mies toivoo et vaihtaisin sukunimeä. Siis ottaisin äidin puoleisesta suvusta nimen. Ei olla naimisissa vaan asutaan avoliitossa.
Yksi lapsi olis tulossa. Lapsi saisi alkuun mun nimeni ja sitten vaihdettaisi se.
Kommentit (14)
Anna sun nimi lapselle ja pyydä miestäkin niin tekemään.
Mitä tarkoittaa että lapsi saisi alkuun sun nimen ja sitten vaihdetaan? Miksi ei anneta heti pysyvää nimeä.?
Sinä päätät itse omasta nimestäsi. Miksi mieshaluaa että vaihdat nimeä? Onko nykyisessä jotain vikaa?
Ei häpeä mutta ei pidä mun isäpuolesta jonka mukaan mulla sukunimi.
Heh. Mulla on kaveri, jolla on paskat vanhemmat. Eikä kaveri haluaisi käyttää kummankaan vanhempansa sukunimeä. Haaveilee että voisi vaihtaa ihan muuhun nimeen.
Oma päätöksesi, mitä haluat tehdä. Ihan sama, mitä mieltä mies on isäpuolestasi. Lapselle antaisin heti pysyvän nimen, oli se sitten mikä vaan. Ikävä hänen kannaltaan, jos joku entinen nimi roikkuu aina kaikissa virallisissa yhteyksissä.
Vierailija kirjoitti:
Heh. Mulla on kaveri, jolla on paskat vanhemmat. Eikä kaveri haluaisi käyttää kummankaan vanhempansa sukunimeä. Haaveilee että voisi vaihtaa ihan muuhun nimeen.
Miksi vain haaveilee? Sen kun vaihtaa.
Miksi lapsen nimi myöhemmin vaihtuisi?
Kun isä tunnustaisi lapsen tai tehtäis dna testit. Niin sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vain haaveilee? Sen kun vaihtaa.
Siksi haaveilee, koska se taitaa jäädä haaveeksi. Haaveilee nimestä, joka on jo käytössä, mutta ei ole hänen sukunsa nimi, vasn muusta syystä hänelle merkittävä, läheinen ja tärkeä.
Kyllä on taas sellainen keissi, että voi hyvänen aika! Sinä Ap pidät vanhan tai otat uuden sukunimen itsellesi JOS SINUSTA SILTÄ TUNTUU. Mitään nimimuutoksia ei tehdä toisten toiveista tai määräyksistä. Se nykyinen poikaystäväsi voi olla joskus entinen poikaystäväsi, niin miten sitten nimen kanssa? Seuraava poikaystävä haluaa sinulle taas jonkun kolmannen sukunimen? Vaihdatko taas?
Nykyinen poikafrendisi on suoraan sanottuna hyvin lapsellinen nimiasiassa, on hänen tehtävänsä päästä ja kasvaa ongelmastaan yli.
Ja mitä lapseen tulee, samaa mieltä yllä kirjoittaneiden kanssa, ettei lapsen sukunimen kanssa kannata missään nimessä lähteä venkslaamaan (nimen vaihto on myös maksullista, joten pitkän pennin joudutte tästä höpöhöpöstä maksamaan). Antaa isän tunnustaa ja tehdä testejä, lapsella voi vallan hyvin olla sinun sukunimesi siitä huolimatta. Sinähän se siinä raskausaikana ja synnyttäessä sen isoimman "työn" teet, miksi ihmeessä eletään jossain keskiaikaisessa patriarkaatissa, jossa miehen sukunimeä siirretään jälkikasvulle!?! Omilla aivoilla ajattelu sallittu Ap!
ps. Lapselle voi antaa myös suoraan miehen sukunimen, ei ole mikään pakko kierrättää äidin nimeä ensin. Jos teinipoikaystäväsi ei halua sukunimeään suoraan lapselle, koska epäilee ettei lapsi ole hänen, ei tällaisen poikaystävän nimeä kannata lapselle antaa myhöhemminkään. HUOH!
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa että lapsi saisi alkuun sun nimen ja sitten vaihdetaan? Miksi ei anneta heti pysyvää nimeä.?
Sinä päätät itse omasta nimestäsi. Miksi mieshaluaa että vaihdat nimeä? Onko nykyisessä jotain vikaa?
Mä mietin samaa kans. Jos AP haluaisi ottaa sen suvussa olevan nimen itselleen ja lapselleen, niin helpointa olisi, jos nimenvaihdoksen tekisi ennen lapsen syntymää. Silloin lapsi automaattisesti saisi tämän sukunimen äidiltään.
Miehen motiivit sukunimen vaihdokselle ovat kyllä erikoiset, jos 5 on AP. Ei pitäisi kuulua miehelle tuo asia.
Vierailija kirjoitti:
Kun isä tunnustaisi lapsen tai tehtäis dna testit. Niin sen jälkeen.
Onko tämä ap?
Niin? Jokainen ihminen vastasyntyneitä lukuunottamatta päättää oman sukunimensä. Ota tai ole ottamatta. Sinun päätöstään se on.