Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

opettajan ja koulunkäyntiavustajan palkkaus alakoulussa?

Vierailija
24.07.2008 |

et voi olla tosissasi! Palkassa todella huima ero, niin myöskin toki työn sisällössä ja vaativuudessa..

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin toimi auki samassa koulussa. Kumpaa hakisin? Pätevyyttä ei ole kumpaankaan, olen yläkoulun aineenopettaja. Avustajan homma olisi varmaan helpompi, ei olisi niin isoa vastuuta. Mutta onko palkka paljon huonompi?

Vierailija
2/14 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä pitäisi saada ja palkkaa, mutta tiedän olevani erittäin epäpätevä, siis ei pelkästään paperilla vaan myös käytännössä opettamaan alakoululaisia. En vaan ole niin monialaisesti lahjakas. Tulisi kamala stressi ja työ kun pitäisi opetella ensin itse kaikki asiat että voi opettaa. Avustajana pääsisi helpommalla, mutta olisi sentään joku säännöllinen palkka. Mutta haluaisin nyt tietää miten suuri ero palkassa on. Tietääkö kukaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon kyllä, että pärjäisit aineenopettajan koulutuksella ainakin kohtalaisesti ala-asteen openakin. Palkka on paljon parempi (vaikkei hyvä) opettajalla, kuin avustajalla. Luulisin, että aineenopen koulutuksella palkkasi olla bruttona n. 1900e. Avustajan palkka kai n. 1500e.

Vierailija
4/14 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä kun pitäisi kustantaa

1) päivähoito 200e

2) työmatkat 300e

3) au pair 500e

Vierailija
5/14 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä kun pitäisi kustantaa

1) päivähoito 200e

2) työmatkat 300e

3) au pair 500e

Vierailija
6/14 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä on se, että opettajana saatat saada palkan kesältäkin, epäpätevänä koulukäyntiavustajana et koskaan.

T: Muodollisesti "epäpätevä" aineenope

(yhtäjaksoista työtä 5 lukuvuotta putkeen kesäpalkkoineen)

Vierailija
7/14 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä on se, että opettajana saatat saada palkan kesältäkin, epäpätevänä koulukäyntiavustajana et koskaan.

T: Muodollisesti "epäpätevä" aineenope

(yhtäjaksoista työtä 5 lukuvuotta putkeen kesäpalkkoineen)

Siis, toki saisit parempaa palkaa luokanopena kuin tuon 1900! Käytännössä saisit likipitäen saman palkan kuin muodollisesti pätevä luokanope.

Itse olen nyt aikomassa kokeilla luokanopen hommia, vaikka siis tiedän olevani pätevä ja kokenut aineenopena (siis vain sen puuttuvan gradun takia olen ns. epäpätevä), enkä voi olla varma kuinka pärjään alakouluikäisten kanssa.

Vierailija
8/14 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli työsuhteet toukokuun loppuun. Eli palkkaa kesällä ei ole tiedossa missään tapauksessa.

Mutta jos avustajan palkka on sentään 1500 brutto niin se saattaisi riittää. Toki parasta olisi kun löytyisi paikka yläkoululta, mutta missään lähitienoilla ei ole nyt muita kuin satunnaisia lyhyitä sijaisuuksia. Ne taas ovat siitä huonoja että ei koskaan tiedä miten tulee palkkaa. Pitäisi olla säännölliset tulot jos on säännölliset menot. Au pairin haluaisin hommata koska mies on tulevana lukuvuonna kamalasti työmatkoilla ja lapset ovat muuten ihan heitteillä. Minulla menee kuitenkin kamalasti aikaa tuntien valmisteluun. Ja yksikin lapsista harrastaa taituluistelua ja hänet pitäisi kärrätä lähikaupunkiin monena päivänä jo kahdeksi...

Olisiko hölmöä hakea samalla hakemuksella kumpaakin työtä? Vaikka ensisijaisesti opettajaksi ja toissijaisesti avustajaksi? Vai heitetäänkö sellainen heti ö-mappiin. Kyseessä on pieni kyläkoulu johon käsittääkseni on vaikeuksia saada opettajia (yhdysluokat, paljon erityislapsia...)

ap

Vierailija
9/14 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan haluaisi sinua lapseni opettajaksi.

Vierailija
10/14 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäpätevän luokanopen (ilman mitään pätevyyttä) palkka on n. 1900 e bruttona. Hieman enemmän, koska sulla varmaan on korkeakoulututkinto kuitenkin, jos olet pätevä aineenope. Periaatteessa myös aineenopena sun pitäis saada määräaikaisessa työsuhteessa pätevän open palkka eli n. 2300 euroa.

Avustajana bruttopalkka täysillä tunneilla (38,25) on reilu 1500 euroa, mutta harvemmassa paikassa on täydet tunnit. Meillä sopimukset tehdään 25 tunnin mukaan, joka on siis noin tonni bruttona.

Vierailija
11/14 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes haastatteluun koulunkäyntiavustajan virkoihin.

Vierailija
12/14 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella, että ryhtyisi avustajaksi.

Vierailija
13/14 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka opettajatkin hakevat koulunkäyntiavustajiksi. Haastatteluun asti he eivät pääse. Opettaja on epäpätevä avustajan hommiin. Niihin haetaan lähihoitajia tai vastaavia. Avustajan työssä saattaa olla esim. oppilaiden lääkkeistä tms. vastaaminen.

Vierailija
14/14 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska päteviä koulunkäyntiavustajan tai sairaanhoitajan/lähihoitajan tutkinnon omaavia hakijoitakin oli aivan mielettömän paljon. Opettajan pätevyys ei merkitse sitä, että on hyvä koulunkäyntiavustaja! Siinä vaaditaan erilaisia hoidollisia taitoja. Ja kyseessä oli Tampereella myös vakituiset vakanssit, joihin ei epäpäteviä voida edes ottaa ja opettaja on epäpätevä koulunkäyntiavustaja!

t. sivusta valintoja seurannut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi