Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehkäisy ja mieliala...

29.09.2019 |

Laitoin huhtikuussa 2018 Nixon- merkkisen ehkäisykapselin. Kapseli sopi minulle hyvin eikä ongelmia ollut. Ainoastaan kuukautiseni jäi kokonaan pois. Nyt poistin kapselin elokuussa 2019 jonka jälkeen kuukautiseni on palannut. Sen lisäksi että kuukautiseni palasi minulle on tullut paljon ongelmia mielialan kanssa. Olen ollut todella ahdistunut ja masentunut eikä mikään tunnu innostavan. Elämäni on kyllä muuttunut hieman nyt syksyn aikana mutta mitään dramaattista ei ole kuitenkaan tapahtunut. Olen aloittanut uuden työn, josta en kovin pidä mutta en jaksa uskoa että pelkkä työ vetäisi minut näin apeaksi, sillä elämässäni on muuten kaikki hyvin. Olen syönyt pari vuotta sitten minipillereitä jotka lopetin juurikin rajujen mielialan vaihteluiden takia. Olen myös aina ollut mieleltäni melko herkkä mutta ikinä ei ole ollut mitään kovin vakavaa masennusta tms. Nyt mietinkin onko mahdollista, että masentuneisuus johtuu kapselin poistosta? Miksei samanlaista masentuneisuutta tullut kapselin laiton yhteydessä? Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollista ja jopa ihan tavallista, aloitusoireista puhutaan paljon, mutta lopetuksen jälkeisistä vaikeuksista ei kerro kukaan. Esimerkiksi minä käytin ehkäisyrengasta, jonka ei pitänyt gynen mukaan aiheuttaa minkäänlaisia mielialaongelmia, mutta vuoden käytön jälkeen alkoi rajut mielialavauhtelut. Olin hirveä raivopää, vaikka tavallisesti olen kiltti hissukka. Nyt olen käyttänyt vuosia pillereitä, jotka lopetin pari kuukautta sitten. Pillerien käytön aikana ei ollut ongelmia, eikä heti lopetuksenkaan jälkeen, mutta nyt on. On sellainen itkuinen, tuskainen ja dramaattinen olo. Pienetkin vastoinkäymiset tuntuu suurilta. Fiilikset on ihan samat kuin e-renkaan kanssa, mutta ilman vain sitä raivoa. Ei kai auta kuin odottaa että olo tasoittuu ajan kanssa.

2/2 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottavaa kuulla, että en oo ainoa jolla on tämmöisiä oireita. Mietityttää vain, että kauan tämmöisen olon kanssa pitää kärsiä ja mistä tähän oloon sais helpotusta, koska olo on toisinaan aika sietämätön...:/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän