Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aknen jäljiltä syviä arpia ja kuoppa-arpia

Vierailija
25.09.2019 |

Auttakaa! Mikä hoito on henkilökohtaisesti auttanut syviin ja kuoppaisiin aknearpiin? Syviä icepick-tyyppisiä arpia löytyy ohimoiden seudulta ja kuoppa-arpia poskista, joihin pitäisi saada jotain apua. Jonkin verran on akneakin jäljellä eli ei ihan finnittömät kasvot ole vieläkään.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa! Itsellä vielä hyvin herkkä iho, jolle tuskin sopisi kaikkein rajuimmat käsittelyt (kemialliset kuorinnat, hionnat etc). Onko joku herkkäihoinen kokeillut noita?

Vierailija
2/27 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi mahtaa olla tehokkaampi hoito madaltamaan arpia, kemiallinen kuorinta vai laserhoito?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain sup- hoitoa eli vähän niinkuin solariumia. Sai myös kivan rusketuksen.

Vierailija
4/27 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia arpia sinulla oli? Vain pinnallisia punaisia jälkiä?

Vierailija
5/27 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

sodassa kranaatinsirpaleet tekivät isoja jälkiä ja plastiikkakirurgiaa ei annettu vaan veteraanit laitettiin häpeämään sotaretkiään

Vierailija
6/27 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosmetologilla timanttihionta, happihoito, mekaaninen puhdistus ja jos ei nuo auta niin kirurg. erikoissairaanhoitajan tekemä laserhoito.

Tilaa ilmainen konsultointi kauneusklinikalle, he katsovat mitä kannattaa tehdä, eivätkä suosittele mitään turhaa tai tehotonta.

Minun kaulan kuoppaista, ryppyistä ihoa tasoitettiin laserilla. Ikää lähti samalla kaulasta noin 10 vuotta. Maksoi 300 eur. Ei sattunut, lämmitti vain hieman.

Vierailija
7/27 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaa! Itsellä vielä hyvin herkkä iho, jolle tuskin sopisi kaikkein rajuimmat käsittelyt (kemialliset kuorinnat, hionnat etc). Onko joku herkkäihoinen kokeillut noita?

Happokuorinta käy herkkäihoiselle, myös mikro/timanttihionta hellävaraisella suuttimella.

Tiedän koska herkkäihoinen kaverini kävi kanssani samalla klinikalla.

Hapen pitoisuutta lasketaan jos herkkä tai kuiva iho. Sen jälkeen rauhoittavaa led-täsmävalohoitoa, muistaakseni vihreällä valolla.

Minulle laitettiin punaista led-valohoitoa, jolla anti-age vaikutus. Uskomaton hehku hoidon + valohoidon päätteeksi. Epäpuhtaaseen ihoon käytetään sinistä.

Vierailija
8/27 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on noita kuoppa-arpia aikuisena sairastetun vesirokon seurauksena. Olen vaan hyväksynyt ne, antavatpahan särmää muuten lapsenkasvoiseen naamaan.

Vierailija
9/27 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosmetologiin ei kannata rahojaan tuhlata. Noilla timanttihionnoilla ym. ei ole mitään vaikutusta kunnon arpiin.

Laser on tehokkaampi, mutta hapoillakin voi saada tuloksia. Hapoissa on vain se, että iho pitäisi totuttaa niihin hiljalleen. Ei voi laittaa ensimmäisellä kerralla tehokkainta happoa vahvimpina pitoisuuksina, koska iho ei sitä kestäisi. Se on siis hitaampi prosessi. Toki voit kotihoitoon hankkia happoja, mutta sama totutteluprosessi siinäkin pitää tehdä.

Joten kannattaa varmaan ottaa selvää eri lasereista ja niiden toiminnasta. Englanniksi löytyy enemmän tietoa. Ei kannata mennä millekään klinikalle, jos ei ole ensin tehnyt vähän taustatutkimusta.

Vierailija
10/27 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kosmetologiin ei kannata rahojaan tuhlata. Noilla timanttihionnoilla ym. ei ole mitään vaikutusta kunnon arpiin.

Laser on tehokkaampi, mutta hapoillakin voi saada tuloksia. Hapoissa on vain se, että iho pitäisi totuttaa niihin hiljalleen. Ei voi laittaa ensimmäisellä kerralla tehokkainta happoa vahvimpina pitoisuuksina, koska iho ei sitä kestäisi. Se on siis hitaampi prosessi. Toki voit kotihoitoon hankkia happoja, mutta sama totutteluprosessi siinäkin pitää tehdä.

Joten kannattaa varmaan ottaa selvää eri lasereista ja niiden toiminnasta. Englanniksi löytyy enemmän tietoa. Ei kannata mennä millekään klinikalle, jos ei ole ensin tehnyt vähän taustatutkimusta.

Vielä yksi tehokkaaksi sanottu hoito tuli mieleen. Siinä laitetaan "hammastikulla" happoa suoraan kuoppa-arpiin, mutta en tiedä, tehdäänkö sitä Suomessa. Kannattaa ottaa selvää. Tässä vielä linkki: https://wrytin.com/shrutigupta/how-to-improve-pitted-scars-jtensx8d Ei siis mikään kotitoimenpide.

Vierailija
11/27 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laserhoito oli yhtä tyhjän kanssa omiin melko mataliinkin kuoppa-arpiini. Kyllä laserhoito "piristi" hetkeksi kasvojen ihoa, mutta ei se kuoppa-arpia pois taikonut. Koko kasvoille hoito kuitenkin maksaa 1000 e, eli en laittaisi rahaa siihen. Seuraavaksi meinasin kokeilla ihotautilääkärin mikroneulausta.

Vierailija
12/27 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä yksi tehokkaaksi sanottu hoito tuli mieleen. Siinä laitetaan "hammastikulla" happoa suoraan kuoppa-arpiin, mutta en tiedä, tehdäänkö sitä Suomessa. Kannattaa ottaa selvää. Tässä vielä linkki: https://wrytin.com/shrutigupta/how-to-improve-pitted-scars-jtensx8d Ei siis mikään kotitoimenpide.

Tuon jutun olen nähnyt, mutta tosiaan kiinnostaisi ihmisten henkilökohtaiset kokemukset hoidoista eli mikä on auttanut ja mikä ei. Onko joku kokeillut PRP-hoitoa yhdistettynä mikroneulaukseen? Jossain tutkimuksessa se oli osoittautunut tehokkaammaksi kuin esim. tca-kuorinta.

Vierailija
13/27 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan mee laseriin, itse kävin stoccan vieressä, jäi selkeet jäljet, ja hyperpigmentaatiota. Sen jälkeen kokeilin kemiallista kuorintaa, oliko ihosairaala, tjs? Se oli ihan jees, mut ei tehny ihmeitä.Viimesimpänä kävin virolaistaustaisella naislääkärillä, ehdottomasti paras. Yhden kalliimman kasvohoidon tehny jo, korjas sen laseroinnin jälkiä. Seuraavana olis tarkoitus kemiallinen kuorinta hionnan kera. Stoccan vierellä en ees lääkäriä nähny,ihan rahat pois paikka oli.

Mulla siis aknearpia, aika hurjia kasvoissa.

Vierailija
14/27 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ainakaan mee laseriin, itse kävin stoccan vieressä, jäi selkeet jäljet, ja hyperpigmentaatiota. Sen jälkeen kokeilin kemiallista kuorintaa, oliko ihosairaala, tjs? Se oli ihan jees, mut ei tehny ihmeitä.Viimesimpänä kävin virolaistaustaisella naislääkärillä, ehdottomasti paras. Yhden kalliimman kasvohoidon tehny jo, korjas sen laseroinnin jälkiä. Seuraavana olis tarkoitus kemiallinen kuorinta hionnan kera. Stoccan vierellä en ees lääkäriä nähny,ihan rahat pois paikka oli.

Mulla siis aknearpia, aika hurjia kasvoissa.

Tekikö tuo virolainen siis kemiallisen kuorinnan vai jotain muuta?

Vierailija
15/27 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku ollut tyytyväinen laseriin?

Vierailija
16/27 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia arpia sinulla oli? Vain pinnallisia punaisia jälkiä?

noihin pinnalliisn punaisiin jälkiin auttaa ainakin jossain määrin retinoli-voide. En tarkoita mitään (hevos)roaccutan-kuuria, vaan kosmeettisia retinolivalmisteita, joita on monilla ihonhoitobrändeillä.

Vierailija
17/27 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako mikroneulaus syviin arpiin? Tekeekö kaikki ihotautilääkärit mikroneulausta? Yritin katsella esim. Mehiläisen sivuja, mutta en huomannut, että kenenkään ihotautilääkärin osaamisalueena olisi mainittu lääketieteellistä neulausta, vaikka siitä Mehiläisen sivuilla muuten kerrotaankin yleistä tietoa.

Tiedän, että kosmetologitkin tekevät neulausta ja voihan sitä tehdä itsekin, mutta käsittääkseni ihotautilääkärit neulaavat pitemmilläkin neuloilla, joiden olettaisi auttavan paremmin syviin arpiin.

Vierailija
18/27 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö löydy kokemuksia?

Vierailija
19/27 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan, jos tulisi lisää vastauksia..

Vierailija
20/27 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut tyytyväinen ihotautilääkärin tekemiin laserhoitoihin. Yksi kerta ei vielä näkynyt oikein missään, mutta kolme hoitokertaa madalsivat ihan selvästi arpia. Itselläni arvet eivät olleet ihan pahimmasta päästä, ja näkyvät jonkin verran vieläkin, mutta eivät enää häiritsevästi.