Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sairasloma ja toinen työ

Vierailija
25.09.2019 |

Olen sairaslomalla 10päivää, koska oireilen eli olen koko ajan poskiontelotulehduksessa ja keuhkoputkentulehduksessa johtuen työpaikan sisäilmasta. Korvaavaa työtä ei ole tarjota tai siis eri tiloissa. Nyt olen taas terve, koska olen ollut viisi päivää pois.
Voinko tehdä muutaman tunnin valokuvaustyön omalla toiminimellä ulkona vai onko se laitonta?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet terve, palaat toki tavallisiin töihisi.

Vierailija
2/4 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt toista kertaa pois, koska oireet palasivat heti kun palasin ja neljän päivän kuluttua olin taas siinä kunnossa, että sain adrenaliinia, kortisonia ja antibioottia. Eli minun on oltava koko sairasloma pois ja sen jälkeen työterveydessä arvioidaan pystynkö ylipäätään jatkamaan, koska minulle ei ole tarjolla toista toimipistettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nostat sairaslomalaisena palkkaa työnantajaltasi olematta sairas ja teet samalla muuta työtä, saatat saada kenkää jäädessäsi kiinni. Olen nähnyt tällaisen tapauksen. Selkeä väärinkäyttötapaus ja sopimusrikkomus, eli vahva irtisanomisperuste.

Vierailija
4/4 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nostat sairaslomalaisena palkkaa työnantajaltasi olematta sairas ja teet samalla muuta työtä, saatat saada kenkää jäädessäsi kiinni. Olen nähnyt tällaisen tapauksen. Selkeä väärinkäyttötapaus ja sopimusrikkomus, eli vahva irtisanomisperuste.

En usko, että saan palkkaa kun eikö siinä oli se karenssi aina ennen kuin saa sairastumisen ajalta palkkaa?

Mutta siis voin jättää tuon kuvaamisen kuvaamatta, on minulle harrastus ja olisin saanut siitä 30e. En siis tienaa toiminimelläni ”mitään”.