Paljonko kaloreita päivässä?
Nyt kertokaa mikä olisi sinun mielestäsi paras kalorimäärä, vähän liikkuvalle toimistotyötä tekevälle? Entä paljonko itse syöt ja miten paljon urheilet?
Kommentit (4)
Mä laskisin mielummin viikkokalorit. 10 500 - 11 500 / vko on hyvä laihdutukseen. Nyt menee alle 13 000 ja paino pysyy tasaisena.
Teen kevyttä toimistotyötä ja tavoitteena on pudottaa painoa. Syön 1400-1500kcal päivässä. Liikunta on viikonloppupainotteista: vesijuoksua, ratsastusta ja patikointia. Arkena liikunta on koiran ulkoilutusta vain.
Olen 44v, teen kevyttä toimistotyötä, liikun päivässä noin 6000-7000 askelta. Sen lisäksi viikonloppuna jotain kävelyä perheen kanssa, ei muuta.
Laihdun tasaisesti 650g/vko kun pidän kalorit 1200-1300 välissä. Joskus koitin jotain kitudieettiä 800kcal/pvä mutta painonpudotus oli vain 750g/vko eikä sitä tietenkään pystynyt pitämään pitempään. Fiksusti syötynä 1200kcal/päivä on jo paljon (lue = ei ole pätkääkään nälkä eikä tarvitse rajoittaa kohtuuttomasti ruokavaliota vaikka toki ei voi syödä mitä tahansa) 🙂
Painoni pysyy samana noin 1500-1600kcal/pvä.
Haikeudella muistelen nuoruutta (noin 20-27v) jolloin pystyin syömään vaikka pizzan tai kasan karkkeja per päivä jos niin huvitti muun ruoan päälle eikä se näkynyt missään painon kannalta 😁
Pituus ja paino, sukupuoli?