Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon vähemmän terveellistä tölkitetyn tomaattimurskan syöminen on verrattuna siihen että söisi tomaatteja?

Vierailija
22.09.2019 |

Ahdistun jos joudun liikkumaan kotini ulkopuolella, joten pyrin käymään kaupassa mahdollisimman harvoin. Syön joka päivä makaronia/riisiä ja papuja tai jauhelihaa, kasviruokakerman kanssa (kasvi siksi että ne jostain syystä säilyvät paljon kauemmin kuin maitopohjaiset). Pystyn siis melkein syömään pelkästään ruokaa joka säilyy todella hyvin, ja käymään kaupassa vain noin 2-3 kuukauden välein (lihan laitan pakastimeen).

Ongelma on kasvikset, joita ilmeisesti olisi hyvä myös ruokavaliossa olla. Ne kun eivät säily kun ehkä viikon, lopputulos on se, että syön aivan liian vähän kasviksia.

Siksi pohdin, kannattaisiko minun lisätä ruokalistalleni tölkitetty tomaattimurska. Voiko sillä paikata tuoreiden kasvisten puutetta. Samoin esimerkiksi tölkitetty ananas voisi toimia.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

porkkanat säilyy hyvin, lanttukin. Kunhan ei pääse liikaa kosteutta. Voit hyvin kokata vihannekset ja pakastaa. Pakastemarjat?

Jos siis ongelma on tuo eikä se että olet laiska...

Vierailija
2/11 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sulla jokin ongelma taitaa olla, eikä se ole ruuan säilyvyys...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastekasvikset ja marjat ehdottomasti käyttöön. Olen lukenut, että ravintoaineet säilyvät suhteellisen hyvin.

Vierailija
4/11 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset osta pakastevihanneksia?

Vierailija
5/11 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sulla jokin ongelma taitaa olla, eikä se ole ruuan säilyvyys...

Onhan minulla sosiaalisten tilanteiden kammo tai joku sentyyppinen mielenterveysongelma, ja koko ajan yritän päästä hoitoon. Vaan jonot ovat pitkiä, eikä minua oikein oteta edes vakavasti. Ruoan säilyvyys on helpommin lähestyttävä ongelma. -Ap

Vierailija
6/11 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

C-vitamiini taitaa olla suurin puutteesi. Tölkkihedelmistä tai tölkkitomaatista et sitä saa, koska se tuhoutuu kuumennuksessa. Pakastemarjoissa sitä on. Kannattaa ostaa suomalaisia, niin ei tarvitse keittää. Kauppapäivänä osta tuoreita, että saat edes joskus. Sipulikin on terveellistä ja säilyy kauan kuivana huoneenlämmössä.

Vierailija
7/11 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten se nykyään on sen bisfenoli A:n kanssa noissa tölkeissä.

Tomaatin hyödythän saa kypsänä paremmin, ja pakastevihannekset kuulemma ovat usein tuoreita parempia ravintoarvoiltaan.

Lanttu ja kaalihan säilyvät kohtalaisen hyvin, ja lantussahan on todella runsaasti c-vitamiinia joten sitä ehdotan minäkin. Ja voi jalostella sitten pakkaseen sen mitä tuoreeltaan ei ehtisi syödä.

Miten sä muuten saat haettua 2-3 kk ruoat kerralla?

Itse en pääse väleissä kuin noin kuukauteen, ja on siinäkin reissussa jo tekeminen. Juu, enkä syö niitä tuorevihanneksia tällä hetkelläkään ollenkaan.

Vierailija
8/11 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten se nykyään on sen bisfenoli A:n kanssa noissa tölkeissä.

Tomaatin hyödythän saa kypsänä paremmin, ja pakastevihannekset kuulemma ovat usein tuoreita parempia ravintoarvoiltaan.

Lanttu ja kaalihan säilyvät kohtalaisen hyvin, ja lantussahan on todella runsaasti c-vitamiinia joten sitä ehdotan minäkin. Ja voi jalostella sitten pakkaseen sen mitä tuoreeltaan ei ehtisi syödä.

Miten sä muuten saat haettua 2-3 kk ruoat kerralla?

Itse en pääse väleissä kuin noin kuukauteen, ja on siinäkin reissussa jo tekeminen. Juu, enkä syö niitä tuorevihanneksia tällä hetkelläkään ollenkaan.

Lainaan vanhempien autoa ja pistän 7-paikkaisen perheauton takaboksin ja 4 matkustajaistuinta täyteen kasseja. -Ap

Vierailija
9/11 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakasteena saa nykyisin vaikka mitä. Marjojen lisäksi mango, ananasta jne. Ja tosiaan pakastevihanneksia on todella monenlaisia, ja ne on hyviä myös. Jos ei rahasta ole kiinni, noi on aika kalliita noi marjat ja hedelmät. Monivitamiinitabletti voisi olla tarpeen?

Vierailija
10/11 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakasteena saa nykyisin vaikka mitä. Marjojen lisäksi mango, ananasta jne. Ja tosiaan pakastevihanneksia on todella monenlaisia, ja ne on hyviä myös. Jos ei rahasta ole kiinni, noi on aika kalliita noi marjat ja hedelmät. Monivitamiinitabletti voisi olla tarpeen?

Tuskin ne vitamiinitabut haittaakaan.

Itse rupesin ostamaan poretabletteja ruokajuomaksi, rainbow maksaa euron luokkaa pötkö. Mieluiten joisin maitoa, mutta mitenpä sitä kuukauden eriä ostaisi ja kantaisi kerralla... Tuosta löytyi kuitenkin minulle maistuvin vaihtoehto, eikä ole hinnalla pilattu.

T. Se toinen kauppakammoinen

Vierailija
11/11 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kauppa toimittaa kotiin eli voit ostaa/maksaa ruuat verkossa + kuljetuksen (joku reilu kymppi) ja kohta ostoskassi on ovellasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi