Jaahas taas yksi kaveri suuttui, kun en lainannut yritykseni pakettiautoa
Minulla on yritys ja muutama pakettiauto, jota käytetään arkisin yrityksen pyörittämiseen. Nyt kaveri otti fb:ssä yhteyttä ja kysyi voiko lainata pakua viikonlopuksi, kun minulla niitä riittää. Sanoin, etten firman pakuja lainaa, sillä tarvitsen niitä. Hän vastasi, että on pettynyt ylimieliseen käytökseeni ja luuli, että minulta löytyisi sydäntä auttaa vähävaraisempaa.
Minä itsestäänselvyys on, että pitäisi lainata?? Joo minusta löytyy netistä tulotiedot, sillä tienään yli 100 000 euroa, mutta MIKSI minun pitäisi lainata pakuja pelkkää hyväntekeväisyyttäni?? Tuli kuitenkin huono omatunto, mutten vaan pysty lainaamaan niitä. :( Enkä jaksa lähteä itse kuskiksi, kun teen ma-pe 15 h työpäiviä ja viikonloput käytän rentoutumiseen.
Olenko itsekäs ja paha ihminen?
Kommentit (12)
Vıttu ei nyt koko ajan tätä samaa paskaa saatana. Nolla kautta vıtun viis!!!
Et todellakaan ole. Eikä sinulla ole myöskään yritystä, pakettiautoja eikä ystäviä, jotka pyytäisivät sinulta mitään.
Olet itsekäs riistäjäsika.
Tottakai sinun tulee lainata pakusi ja työkalusi.
Yrityksesi autotalli tulee myös antaa remonttitilaksi korvauksetta.
Köyhemmät ksverisi voivat haluta myös harrastas vaikka ralliautoilua, firmasi tilat ovat oiva mahdollisuus rakentaa ja säilyttää ralli-ikuisuusprojektia.
Suothan sen lähimmäisellesi?
Aina niitä löytyy, noita lokkeilijoita, joiden mielestä muiden pitäisi lainailla heille kaikenlaista, ostaa aina kahvit ja munkit ja muut sörsselit, kun tavataan.
Olen täynnä ihmisiä, jotka törkeästi ovat valmiita hyväksikäyttämään toisia ihmisiä.
Ja mitään korvausta mistään avusta tai lainaamisesta ei edes ehdoteta, en kyllä ottaisikaan, mutta huomaa, kuinka itsestäänselvää joillekin on, että heitä, just heitä, pitää jatkuvasti olla hyysämässä.
Kuulin kans kaverilta kuinka hänen tilille kyllä rahaa mahtuu jos itse en tarvitse kun puheeksi tuli pieni ylimääräinen tulonlähde. Ai että ihanko totta alkaisin toisen elämää rahoittaa?
Ei tarvitse uskoa, mutta sen jälkeen kun tulot nousi yli 100 000 eur ja ne löytyy verokoneesta, niin kaikenlaista kaveria ja puolituttua on tullut kyselemään ties mitä. Kesätyöpaikkaa pojalle, baarissa: "voithan sä tarjota ku sulla on rahaa", autoja lainaksi jne. T. Ap
Ihmeellisiä kavereita sinulla onkin. Eikö yrittäjä nyt löydä parempia ystäviä?
Siis oliko tarkoitus että olisit ilmaiseksi lainannut kaverille? Itse en koskaan kehtaisi lokkeilla kavereilta ilmaiseksi, olen sillä lailla kasvatettu.
Miehen kaveri pyysi eilen rahaa. Ei lainaa vaan ihan pyysi. Mies kysyi miksi. Kun sulla on niin paljon ja teillä menee niin hyvin ja minulla ei ole niin hyviä tuloja. Mies kysyi onko tämä vitsi. Ei ollu. Se haukku mieheni pihiksi paskaksi ja voi unohtaa et ovat kavereita, koska tollanen piheys on sairautta. Tämä kaveri on siis töissä itse. Löi luurin kiinni ja mies sanoi mitä kävi. Mietittiin, että pakko olla vitsi joku pila oltava. Se oli facebookkiinsa päivittänyt miehestäni minkälainen raukka on. Siellä oli ihmiset et mitä sekoilet ja miksi sulle pitäs antaa rahaa ja olethan itsekin töissä. Mies poisti sen tyypin kaikkialta ja estot päälle.
Vierailija kirjoitti:
Siis oliko tarkoitus että olisit ilmaiseksi lainannut kaverille? Itse en koskaan kehtaisi lokkeilla kavereilta ilmaiseksi, olen sillä lailla kasvatettu.
Niitä tyyppejä riittää. Niistä ei yleensä kuulu mitään, mutta kun tarvisevat jotain silloin ollaan yhteydessä ja ilmaseks pitää saada ja mielellään avun kanssa.
Lainaisiko hän miestään/naistaa sulle viikonlopuksi?
Et ole.