Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvoja työpaikkapuleutumiseen ja muihin vaatteisiin

Vierailija
21.09.2019 |

Olen palaamassa Suomeen oltuani pitkään muualla ja valmistautuessani kaipaisin näkemyksiä siitä, miten Suomessa pukeudutaan.

Olen ns ylempää keskijohtoa, nainen. Käytäänkö Suomessa työpaikoilla hameita tai kokomekkoja? Millaisia? Istuvia vai väljiä? Kangasta vai neuletta? Käytetäänkö sellaisia sweater -kankaisia?

Ja ylipäänsä, olen tulosssa lokakuun lopulla. Käytettäänkö silloin jo talvivaatteita? Toppatakkia, hattua, talvikenkiä? Vai vielä jotain ohuempaa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätä nyt hyvä ihminen itse miten pukeudut. Niin minäkin olen tehnyt. Ei työpaikka määrää pukeutumistasi.

Vierailija
2/5 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa olla hametta. Siistit housut, esim farkut, ei legginsejä. Shortsien pitää peittää polvet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on siitä mahtava, että meillä harvemmin töissä on mitään dress codea. Siistit perusvaatteet riittää.

Vierailija
4/5 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen keskijohtoa, käytän usein siistejä farkkuja ja jakkua/Kauluspaita, sekä neule yhdistelmää. Pukeudun erittäin siististi, kuten työpaikallani kaikki.

Vierailija
5/5 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä esim. koulun rehtori (nainen) ainakin pk-seudulla käyttää useimmiten mekkoa, suoria housuja, kauluspaitoja, jakkuja, siistejä neuleita, korkokenkiä. Lokakuussa on jo syksy / talvivaatteet käytössä. Riippuu ehkä alasta ja omasta iästäsi, jos olet 40+ niin jättäisin farkut kotiin, mistään legginseistä puhumattakaan. Varmaan jossain it-alalla on rennompaa ja pankkialalla konservatiivisempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän