Neuvoja työpaikkapuleutumiseen ja muihin vaatteisiin
Olen palaamassa Suomeen oltuani pitkään muualla ja valmistautuessani kaipaisin näkemyksiä siitä, miten Suomessa pukeudutaan.
Olen ns ylempää keskijohtoa, nainen. Käytäänkö Suomessa työpaikoilla hameita tai kokomekkoja? Millaisia? Istuvia vai väljiä? Kangasta vai neuletta? Käytetäänkö sellaisia sweater -kankaisia?
Ja ylipäänsä, olen tulosssa lokakuun lopulla. Käytettäänkö silloin jo talvivaatteita? Toppatakkia, hattua, talvikenkiä? Vai vielä jotain ohuempaa?
Kommentit (5)
Ei saa olla hametta. Siistit housut, esim farkut, ei legginsejä. Shortsien pitää peittää polvet.
Suomi on siitä mahtava, että meillä harvemmin töissä on mitään dress codea. Siistit perusvaatteet riittää.
Itse olen keskijohtoa, käytän usein siistejä farkkuja ja jakkua/Kauluspaita, sekä neule yhdistelmää. Pukeudun erittäin siististi, kuten työpaikallani kaikki.
Kyllä esim. koulun rehtori (nainen) ainakin pk-seudulla käyttää useimmiten mekkoa, suoria housuja, kauluspaitoja, jakkuja, siistejä neuleita, korkokenkiä. Lokakuussa on jo syksy / talvivaatteet käytössä. Riippuu ehkä alasta ja omasta iästäsi, jos olet 40+ niin jättäisin farkut kotiin, mistään legginseistä puhumattakaan. Varmaan jossain it-alalla on rennompaa ja pankkialalla konservatiivisempaa.
Päätä nyt hyvä ihminen itse miten pukeudut. Niin minäkin olen tehnyt. Ei työpaikka määrää pukeutumistasi.