Tässä vuoden sijoittaja. Kertoo olevansa säästeliäs. Mua taas harmittaa, ettei köyhä pysty säästämään. Linkki
https://www.iltalehti.fi/taloussankari/a/63b19f79-13cc-46c8-a51f-72caca…
Harmittaa, kun en pysty säästämään yhtään. Minusta jokaisella pitäisi olla mahdollisuus säästämiseen, jos oikein kituuttaa. Olen työtön. En saa edes toimeentulotukea, kun on aiemmalta ajalta ( hyvin pieni) omaisuus.
Ja jos joku työssäkäyvät on nyt järkyttynyt, että työttömälle tietenkin kuuluu vain välttämätön hengissä pysymiseen, niin hänelle sanon, että antakoot työpaikkansa minulle! (on yo-tutkinto ja eräs yliopistotutkinto)
Kommentit (30)
Jokainen pystyy säästämään, summat vaan on erilaiset.
Vierailija kirjoitti:
Tervetuoa ajamaan bussia, 50000e vuosi. Mä on niin valmis kortistoon, 25v ajoa.
Autolla ajossa olen aivan liian huono. Tarjoaisiko joku muu työpaikkaansa mulle.
Mieluiten paperityötä, kun sellaisessa olen parhaimmillani. (tosin sanonut paperityö on jo vanhentunut, Heh)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autolla ajossa olen aivan liian huono. Tarjoaisiko joku muu työpaikkaansa mulle.
Mieluiten paperityötä, kun sellaisessa olen parhaimmillani. (tosin sanonut paperityö on jo vanhentunut, Heh)
Töitä löytyy aina jos ei ole väliä mitä hetken aikaa tekee.
säästäminen on helppoa kun elää toisen rahoilla ja lainojen takaamisella.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen pystyy säästämään, summat vaan on erilaiset.
Ap:n tuloilla tuskin pystyy tähän kyllä ollenkaan, päinvastoin syö varmaan niitä vähäisiä säästöjään 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töitä löytyy aina jos ei ole väliä mitä hetken aikaa tekee.
TAI työkykyä tehdä mitä vaan. Itse en esim. pystyisi ajamaan bussia koska oikeassa kädessäni on vaikea nivelrikko minkä vuoksi en pysty henkilöautoakaan ajamaan (edes) rannetuen kanssa kuin ihan lyhyitä matkoja.
Vuodenvaihteessa pienimmät tuet nousevat 20 euroa, sen pistät aina säästöön.
Mihin nuo ahneet oikein keräävät tuota rahaa? Miksi sitä ei käytetä, vaan makuutetaan tileillä ja sijoitetaan, että saadaan aina vain lisää tileille homehtumaan? Toivottavasti tulisi pörssiromahdus vuoden 1929 tyyliin. :D
Vierailija kirjoitti:
Mihin nuo ahneet oikein keräävät tuota rahaa? Miksi sitä ei käytetä, vaan makuutetaan tileillä ja sijoitetaan, että saadaan aina vain lisää tileille homehtumaan? Toivottavasti tulisi pörssiromahdus vuoden 1929 tyyliin. :D
Siis sijoittaahan nimenomaan juuri pitäisi! Ei isoja rahasummia kannata makuuttaa tilillä.
Vierailija kirjoitti:
Samaa toivon, koska samantien loppuu toimeentulotukien maksaminen. Niihin kun ei ole varaa. Tekisi ihan hyvää työttömille kokeilla, miten ruokaa saa vain kaivettuaan ensin vaikka 30 metriä ojaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa toivon, koska samantien loppuu toimeentulotukien maksaminen. Niihin kun ei ole varaa. Tekisi ihan hyvää työttömille kokeilla, miten ruokaa saa vain kaivettuaan ensin vaikka 30 metriä ojaa.
No mutta ap ei saa toimeentulotukea jos luit aloituksen...
Mulla pienistä puroista. Teen aina ylitöitä, kun vaan on tarjolla.
Kun lapset ovat isällään, asuu pojan huoneessa virolainen työmies. Maksaa käteen 100 e su/ma - pe.
Jos olen vkonlopun poissa, kerron ja joskus tyttöystävä tulee meille. Jättää vuokraa 20 e pöydälle.
Heinäkuun, kun lapset olivat isällään, asuivat he minulla ja muutin työpaikan lepohuoneeseen. Tienasin 800 e.
Olen kaiken tarpeettoman myynyt. Saan naapurilta kylmävarastosta 100 e vuosi, kun käyttää myös minun varastoa.
Joka toinen keskiviikko vietän illan ystäväni luona. Menee miehensä kanssa ulos ja vietän illan lasten kanssa. Lapset ovat jo yläkoulussa, mutta vanhemmat eivät halua ovat ilman vanhempaa. Nyt elokuussa aloin korjaamaan heillä myös vaatteita. Sillä aikaa, kun ovat poissa, korjaan, paikkaan, ompelen. Aika menee nopeasti. Saan20 e per ilta ja kirpputoritavaraa muovipussillisen.
Minulla on 10 banaanilaatikon kiintiö. Touko- ja marraskuussa minulta haetaan 10 laatikkoa kirppistavaraa ja kun ne on myyty, minulle tilitetään puolet.
Kevään rahat käytetään kesälomaan, marraskuussa jouluun.
Ystäväni koti on perattu. Lisää tavaraa tulee hänen vanhemmmiltaan ja sisaruksiltaan. Ei ole vielä,loppunut.
Olen myös pessyt ja silittänyt vaatteita jne.
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin toivon, saisin sitten ostettua lisää osakkeita halvalla! :D
...ai mihin sitä rahaa kerätään? No just vaikka yllättävien elämäntilanteiden varalle, olisko mitään? Itse aion kyllä jäädä eläkkeelle 10v ennen virallista eläkeikää ja alkaa harrastaa täysipainoisemmin. Ehkä on jo lapsenlapsiakin joita voin hoitaa? Mutta eihän sitä tarvitse vielä päättää, kenellä on rahaa sillä on valinnanvapautta.
Saa 2 000e vanhempainpäivärahaa. Tuo on enemmän mitä köyhät saavat palkkatyöstä.
Vierailija kirjoitti:
Saa 2 000e vanhempainpäivärahaa. Tuo on enemmän mitä köyhät saavat palkkatyöstä.
Se tulee palkan mukaan ja yrittäjällä sen mukaan, miten on ilmoittanut ja maksanut YEL-maksuja. Ei ilmaiseksi taivaasta hyväosaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tulee palkan mukaan ja yrittäjällä sen mukaan, miten on ilmoittanut ja maksanut YEL-maksuja. Ei ilmaiseksi taivaasta hyväosaiselle.
Eli hyvin tienaava kertoo köyhille miten tulisi sijoittaa.
Säästäväinen nainen. Pystyi äityspäivärahastakin säästämään 300 euroa kuukaudessa.
No mä aloitin satkulla per kk 10 vuotta sitten ja yhden 3000 kertasijoituksen olen tehnyt lisäksi muutama vuosi sitten. Nyt on salkku 24000. Eli omaa rahaa 15000, lopusta tietty menee vero jos tarvii realisoida.
Ei tarvi laittaa kymppitonnia vuodessa.