Eläimet ja alempi sosiaaliluokka?
Rupesi ihmetyttämään, kun luin tuota white trash -ketjua, ja monessa kohdassa mainittiin, että white trashin edustajille on koiria tai/ja kissoja.
Meillä on myös koiria, oikein harrastuksena. Itse olen huomannut juuri päinvastaista, eli koirien omistajat tuntuvat olevan kovin varakasta väkeä.
Itse olemme ihan tavallisia keskiluokkaisia ja tuntuu, että olemme selkeästi koiraharrastajien tulotaulukon alapäässä. Meni mihin tahansa koiratapahtumaan: näyttelyyn, agility-kisoihin, kaer-, mäaj- tai mejä-kokeisiin, niin meidän farmarimme on aina auttamattomasti vanhin ja pienin, meidän ulkoiluvaatteemme halvinta merkkiä, koirahäkit edullisimpia jne. Ihmiset laittavat myös tolkuttomasti rajaa koiriinsa. Näyttely- ja koematkoilla käydään ympäri Eurooppaa.
Mekin käymme mielellämme reissuilla koirien kanssa, mutta ihmettelen väitettä, että eläinten pitäminen olisi white trashin merkki. Näyttelyissä ja kokeissa käyminen on todella kallis harrastus, jalostustoiminnasta puhumattakaan.
Kommentit (4)
meillä löytyy koira ja kissoja ja jo se raha mikä uppoaa ruokaan, kissanhiekkaan, tarvikkeisiin ja eläinlääkäriin on aikamoinen. No ollaan sit white trash luokkaa jos eläimet sen määrittelee.
Voi tietysti olla eroa, onko sekarotuinen koira, jolle ostetaan markettiruokaa ja käydään korkeintaan koirapuistossa asti " matkoilla" , ei rokotuksia eikä vakuutuksia, vai onko koira, josta oikeasti pidetään huolta, jonka kanssa harrastetaan, hankitaan mahdollisesti pentuja jne.
White trashin eläimet ovat usein sekarotuisia, niitä on paljon ja harrastuksia vähän. Eläinten " keräily" on tyypillistä white trashille.
Esimerkiksi juuri koiraharrastukset ja kenneltoiminta eivät yleensä ole enää alaluokkien harrastuksia.
on miehillä se valkoinen, hihaton paita.
http: //en. wikipedia. org/wiki/White_trash