Että menee hermot tuon 1vee3kk:n kanssa!
On herännyt 7, eikä vieläkään suostu rupeemaan päikkäreille! Aina vaan pomppii ylös vaunuista! Ja tätä samaa on jatkunut 3 viikkoa... Sisällä ei suostu nukkumaan sitä vertaa. Olen aivan poikki tuon nukuttamisen kanssa! Hermot menee niin etten tiedä mitä kohta teen...
Kommentit (12)
Minä olen ratkaissut tuon ylös pomppaamisen niin, että lapsi vaunuihin ja vyöt kiinni. Sitten olen antanut maitopullon ja ollaan lähdetty lenkille. Kiltisti nukahtaa, vaikka välillä oli vaikeaa (ennen kuin laitoin nuo vyöt). Ainoa vika vaan tässä on se, että ei nykyisin suostu nukkumaan kuin tunnin verran. Vielä viikko sitten nukkui helposti kolmekin tuntia, mutta rytmit muuttuu ja niiden mukaan pitää mennä.
Yritä laittaa lapsesi vähän myöhemmin nukkumaan, jos hän ei ole vielä väsynyt.
Minä ymmärrän ihan täysin. Meillä kans poika 1v 2kk ja ei malttais millään nukkua. Sitten kitisee väsyneenä. Varmaan johtuu siitä kun on vasta oppinut kävelemään ja koko ajan pitäis olla menossa.... Kyllä se vaihe menee ohi! Jaksamista!:)
Kiitos asiallisille kommentoijille!=) Olen yrittänyt laittaa myöhemmin nukkumaan jos nukahtais paremmin kun on vielä väsyneempi. Mut ei... Se on totta että tämän ikäisellä rytmit saattaa vielä vaihdella, mutta kyllä joskus on aika väsyttävää...
ap
Itse en nukuttanut lastani ENNEN kun ap:n kaltainen tilanne tuli. En siis ollut opettanut lasta nukahtamaan nukutuksen kanssa. Sitten oli vaan pakko nukuttaa. Miten olisit toiminut?
On ihan totta, että lapsi olis hyvä totuttaa nukahtamaan yksin, mutta ei mekään siinä onnistuttu. Nyt mulla on vauva ja taapero, ja päikkäreille nukuttaminen kestää aikamoisen tovin. Minä päätin jo kauan sitten, etten hermostu, en ajattele, et keittiössä ois kahvi oottamassa, miksei toi nukahda, olen vaan rauhassa ja kyllä se joskus nukahtaa. Lapsestakin tuli rauhallisempi. Nyt köllöttää kiltisti sängyssään, minä imetän vauvaa, ellei vauva jo nuku, ja jossain vaiheessa taapero nukahtaa. aikaa voi kyllä mennä 45 minsaakin, mutta kun nukahtaa, nukkuu melko tasan 2 tuntia. Ei mikään loistava tapa, mutta näin meillä.
Nukkuu juuri päiväunia. Nukahtaa vaunuihin, jos niitä työnnetään( muuten ei) ja sisälle jos saa tuttipullon. Olen yrittänyt opettaa nukkumaan ilman pulloa ja silloin tilanne on sama kuin sinulla ap. Valvoo ja hyppii ylös vaan. Eli usein sitten mennään helpoimman kautta ja turvaudutaan pulloon:(
Oisko hyviä vinkkejä miten vois olla hermostumatta noissa tilanteissa...? En tietenkään aina hermostu ja pyrin olemaan hermostumatta, mutta välillä vaan menee yli kun tuo touhu jatkuu ja jatkuu samanlaisena...
ap
esim. pidä makuupussista kiinni niin kauan että lapsi unessa.
Puoli tuntia saaattaa huutaa ja vastustaa, mutta sitten oppii, että äiti määrää
kaikkea teen omalla ajallani, kun lapsi nukkuu. Minua auttoi tosiaan se, että ihan tietoisesti suljin mielestäni koko ihanan oman aikani ja toisaalta toistin itselleni, että kyllä se joskus nukahtaa. Ja aina on tosiaan nukahtanut. Täytyy kyllä sanoa, että meillä on kiltti tyttö, joka pysyy siellä sängyssään eikä lähde pomppimaan ympäri huonetta. Mutta siis taaperon nukuttaminen on tosi vaikeaa, eikä hermostuminen auta yhtään, päinvastoin. Pure vaan hammasta ja ole vaikka väkisin kylmän rauhallinen. niin, äläkä puhu lapsen kanssa, kun on uniaika.
kesti muistaakeni parisen viikkoa. Nyt poika kohta 1v6kk ja unien kanssa ei ongelmia. Meillä nukutaan päikkärit sisällä, mutta huonojen unien aikaan olen lähtenyt vaunulenkille päiväuniaikaan, jolloin jossain vaiheessa kiukkuinenkin kaveri nukahtaa. Ja itsellä säästyy hermoja.
Mun mielestä on parasta olla väkisin nukuttamatta. Antaa vaikka sitten väsyneenä riehua ja vänistä. Meillä oli muutama päivä, jolloin ei nukuttu lainkaan. Huomasin, että mitä enemmän yritti nukuttaa sitä hermostuneempi itse oli ja se vaikutti tietty lapseen.
Lapsella pitää olla kuria ja rutiineja, mutta välillä niistä pitää myös osata joustaa. " Huonoina aikoina" menen enemmän lapsen ehdoilla, niin omatkin hermot säästyy. Sitten palataan taas " normaaliin rytmiin" .
Me ei olla koskaan nukutettu kun lasta ei pidä siihen edes opettaa.
Ota huomioon että tuon ikäisellä rytmmit voi muuttua. Ja älä nyt sentään hermoja menetä.