Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun kaikki muut tyttölapset pihapiirissä on puettu pinkkiin ja tyttöni ei pääse mukaan leikkeihin

Vierailija
20.09.2019 |

Rivitalolähiö, yhteinen puisto vieressä niin että sinne on nähtävyys keittiön ikkunasta.

5v tyttöäni ei huolita leikkeihin mukaan, koska hänellä on sinivihreä haalari ja vihreät kengät. Muut tytöt olivat kuulemma sanoneet että tyttöni ei ole oikea tyttö. Joskus on päässyt satunnaiseen leikkiin isän tai muun miehen rooliin tai koiraksi, muttei pääse samalla tavalla leikkiin kuten muut.

Täytyykö ostaa suosiolla kirpparilta pinkki asukokonaisuus että pääsee mukaan? Tyttö on itse itkenyt minulle sitä kun ei pääse mukaan samalla lailla.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miehen rooliin pääsyhän on parempi kun nuo muut. Miehet ovat arvokkaampia nykymaailmassakin.

Vierailija
2/15 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ärsyynny vaan puhu niiden lasten vanhemmille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on niin julmia.... Itse varmaan ostaisin jotain pinkkiä, ainakin pipon jos en koko haalaria tms. jotta tyttö pääsis mukaan paremmin. Asia voi vaikuttaa tytön mieleen pitkään jos hylkiminen vaatteiden takia jatkuu

Vierailija
4/15 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä et hanki ryhmään sopivia kuteita? Ootko lesbo?

Vierailija
5/15 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos lapsi on noin pieni niin miksi et mene itse mukaan sinne puistoon? Tuskin äidin läsnäollessa kehtaisivat syrjiä, ja varmaan leikkisivät sitten kun olisivat paremmin tutustuneet. Vai onko nää kovinkin tuttuja nää lapset keskenään? Mutta mun mielestä ton ikäiset tarvii vielä usein aikuisten apua leikkien muodostamisessa.

Vierailija
6/15 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Porvoossa ehkä noin. 

Vierailija
7/15 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo, eipä tuolla puistossa kenelläkään ole ns tyttövärejä. Keksi parempi..

Vierailija
8/15 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika älyttömältä. Onko ryhmässä joku yksi tyttö, joka määrää vai syrjivätkö kaikki lastasi? Mutta kannattaisi jutella tyttösi kanssa. Kertoa että hän on ihana ja tärkeä juuri sellaisena kuin on. Että teille (teidän perheelle) on tärkeää hyväksyä kaikki sellaisina kuin he ovat, ei vain heidän ulkonäkönsä takia. Joo, onhan se rankkaa jos hyljeksitään pelkästään vaatteiden värien takia, mutta haluatko oikeasti että lapsesi on tekemisissä tuollaisten lasten kanssa? Hänhän oppii vain itse syrjimään muita ulkonäön takia. Toivottavasti lapsesi löytää hyviä leikkikavereita tulevaisuudessa, hänelle olisi nyt tärkeää saada hyväksyntää, jotta hänellä olisi tulevaisuudessa hyvä itsetunto.

Vierailija
9/15 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa aika älyttömältä. Onko ryhmässä joku yksi tyttö, joka määrää vai syrjivätkö kaikki lastasi? Mutta kannattaisi jutella tyttösi kanssa. Kertoa että hän on ihana ja tärkeä juuri sellaisena kuin on. Että teille (teidän perheelle) on tärkeää hyväksyä kaikki sellaisina kuin he ovat, ei vain heidän ulkonäkönsä takia. Joo, onhan se rankkaa jos hyljeksitään pelkästään vaatteiden värien takia, mutta haluatko oikeasti että lapsesi on tekemisissä tuollaisten lasten kanssa? Hänhän oppii vain itse syrjimään muita ulkonäön takia. Toivottavasti lapsesi löytää hyviä leikkikavereita tulevaisuudessa, hänelle olisi nyt tärkeää saada hyväksyntää, jotta hänellä olisi tulevaisuudessa hyvä itsetunto.

Minun lastani hyljeksittiin siksi ettei ollut tiettyä disney-pipoa. Itkien tuli myös kotin ja kysyi saako antaa kiiltokuvansa että pääsee mukaan leikkiin. Siinä äidin sydän särkyi.

Vierailija
10/15 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just joo, eipä tuolla puistossa kenelläkään ole ns tyttövärejä. Keksi parempi..

Samaa olin tulossa sanomaan. Harvemmin tulee vastaan ns. tyttövärejä. Sininen ja vihreä tuntuvat olevan ainakin tällä suunnalla suosittuja värejä.

Vierailija
11/15 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan aikuinen mukana, jos noin pienet keskenään? Vaikka ” pärjäisivat”, tarvitsevat opastusta esim käyttäytymisessä, toisten kohtelusta. Näinhän lapset oppii. Vanhemmuus hukassa ja kasvaa huonostikasvatettuja nuoria.

Vierailija
12/15 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantain kunniaksi trolli laskenut verkot vesille. Montako aloitusta nytkin olet rustannut? Fiksuimmat tunnistaa sut jo kirjoitustavasta, ehkä pöntöimmät vielä haksahtaa.

Vierailija
13/15 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lapsi haluaa? Jos lapsi tykkää itse vaatteistaan ja asia on juuri noin niin vahvista hänen itsetuntoaan. Jos lapsi haluaa pinkkiä, osta pinkkiä. Sinulla on kertomasi perusteella vain lapsesi mielipide tilanteesta. Onko se oikeasti ihan noin vai onko se keino saada sinut ostamaan sitä pinkkiä? Vai onko se lapsesi tulkinta tilanteesta missä ei pääse leikkiin mukaan, "johtuu vaatteista", vaikka johtuisi jostain ihan muusta (jos noihin nyt yhtä selkeää syytä ikinä edes on)?

Vierailija
14/15 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Frozen noin out? Kun mun tyttö oli pienempi niin kaikilla tytöillä oli turkoosia, ei pinkkiä. Sinivihreäkin oli parempi kuin pinkki.

Vierailija
15/15 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Frozen noin out? Kun mun tyttö oli pienempi niin kaikilla tytöillä oli turkoosia, ei pinkkiä. Sinivihreäkin oli parempi kuin pinkki.

Frozen on out. Ei sillä, että se antaisi luvan syrjiä yhtään ketään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi