Voiko jopa Vantaalla joutu a odottamaan 10 vuotta vuokra-asuntoa?!?!?!?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/74986090-18bf-49ec-adfd-00a46662858c
Esimerkiksi pienituloinen eläkeläinen Arto on hakenut kymmenen vuoden ajan vuokra-asuntoa Helsingin, Vantaan ja Loviisan kaupungeilta. Hän ei ole saanut tuona aikana yhtäkään asuntotarjousta.
onhan tuo yhtä helevettiä, itse olen tosin aina saanut yksityiseltä asunnon kun olen tullut ulkomailta, pistänyt vain ilmon suojmi 24 tai facebookiin ja aina oon saanut asunnon, nmyt omakin asunto-sopimus menee umpeen tammikuun lopussa
no jos kaupunki ei anna asuntoo, niin myyn autoni 1000 eurolla ja ostan lennot jonnekin Vietnamiin kevääksi, tavarat laitan varastohäkkiiin ja kuulemma sossu maksaa sen jos ei ole asuntoa. ulkomailla elelen sitten työkkärillä 500 e/kk, Vietnam tai Kamputsea tai joku Afrikan maa, tai Intia, kyllä noissa pärjää
Kommentit (18)
Vantaan kaupungin asuntoja vapautuu harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Vantaan kaupungin asuntoja vapautuu harvoin.
en suostu asumaan kuin Vantaalla, koska luonto ja ruoka-apu. no kaveri saattaa lähteä keväällä pois Kallion asunnolta, en kyllä haluaisi sinne enää kun olen asunut siellä 4-5 kertaa ja maisemat on karmeet ja hurstin ruoka-apukin on niin surkea että pitää bussilla ajaa varmaan vantaalle
niin ja kuusijärven savusaunakin on liian kaukana kalliota. kyllä tässä joku ihme tapahtuu varmaan taas. tai sitten se on se Vietnamin reissu. jos jäisi sinne, pieni vietnamin sissi sieltä vaimoksi ja uuusi elämä
Onhan tuo nyt älytöntä, että vähävaraisena saatu asunto on saavutettu etu, josta ei luovuta miljonäärinäkään.
yksityisten vuokrat vantaa: yksiö tai kaksio 850 e, eli aivan liikaa että sossu maksaisi tukia. kaupungin asunnot sama: 500 e
Minä olin asunnoton yh eikä kaupungilta tullut asuntoa. On Vantaalla muita vapaana, ne vaan maksaa enemmän. Artollakin on varmasti oikeus hakea asumistukea millä me kaikki muutkin maksamme vuokramme kun ei sitä halvempaa vaihtoehtoa saa.
valamon munkki Iivana kirjoitti:
yksityisten vuokrat vantaa: yksiö tai kaksio 850 e, eli aivan liikaa että sossu maksaisi tukia. kaupungin asunnot sama: 500 e
Keskimääräinen hinta-arvio, josta tarkennan että asun Tikkurilan keskustassa 48 m2 vuokra-asunnossa ja maksan siitä 950 e/kk. Sain myös tarjouksen Simonmetsästä, noin reilut kolme km Tikkurilan keskustasta samalla neliömääräällä 800 euroa. Liian kallista. Nyt ostin oman asunnon noin 80m2 ja selviän mainiosti vastikkeista ja lainoista alle nykyisen asuntoni vuokrakulujen, Asuntoni on uudemmasta taloyhtiöstä hyvällä asuinalueella lähellä palveluja Länsi-Vantaalla. Päätös oli pelottava tehdä, mutta vuokrat ovat aivan älyttömät ja liian moni tuttuni jonottaa kaupungin vuokrakämppiä. Niissäkin jo asuvat valittelevat asukkaiden kirjavuutta ja yleisilmeen tuhruisuutta.
onneksi sossu ssentään maksaa sen varaston ´minne voi laittaa vaatteet ja kitarat ja muut koneet, sitten ei väliä missä päin maailmaa asustelee kunhan ne lentolippiurahat on koossa. Toinen vaihtoehto on muuttaa pohjoiseen korpeeen mökille keskelle lumihankee, isän mökki joten vuokraa ei tarvii maksaa mutta on se ankeeta
Ps. 37:25
Olen ollut nuori ja olen vanhaksi tullut, mutta en ole nähnyt vanhurskasta hyljättynä enkä hänen lastensa kerjäävän leipää.
ainakin asunto on aina tullut ihmeellisesti, vaikka ei tuloja oiskaan kuin sossu, kaipa tähänkin joskus loppu tulee
Jopa Vantaalla? JOPA? Miksi kuvittelet, ettäVantaalla olisi jotenkin ylitarjontaa kaupungin vuokra-asunnoista tarvitsijoihin nähden? Ei nyt ole ihan se ensimmäinen kaupunki, josta itse moista kuvittelisin.
Ahneiden virpien takia pienituloiset eivät saa kaupungilta asuntoa. Häpeä Virpi😡 ja en ole kateellinen tyhmälle ja ahneelle Virpille.
Onko jossain luvattu, että jokainen hakija saa asunnon tietyssä ajassa? Ei ole mielestäni yhteiskunnan velvollisuus hoitaa aivan kaikkille puoli-ilmaista vuokra-asuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Onko jossain luvattu, että jokainen hakija saa asunnon tietyssä ajassa? Ei ole mielestäni yhteiskunnan velvollisuus hoitaa aivan kaikkille puoli-ilmaista vuokra-asuntoa.
KYLLÄ MUN MIELEstä on, varsinkin jos on luottotiedot kunnossa ja olet Suomen kansalainen, ei kun Suomi antaa parhaat asunnot ja koulutukset jollekin afrikan som-alille ja suo-malaiset jäävät asumaan jonnekin pakkaseen. ensin suomalaisille asunnot ja afr-ikan ne-grut asukoon kadulla ja ghetoissaan
No jaa, kyllä minulla kaksio Vantaan kaupungilta maksaa lähemmäs 800 euroa, mutta on se vielä halvempi kuin yli 900 euron kaksio jota aiemmin vuokrasin yksityiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Keskimääräinen hinta-arvio, josta tarkennan että asun Tikkurilan keskustassa 48 m2 vuokra-asunnossa ja maksan siitä 950 e/kk. Sain myös tarjouksen Simonmetsästä, noin reilut kolme km Tikkurilan keskustasta samalla neliömääräällä 800 euroa. Liian kallista. Nyt ostin oman asunnon noin 80m2 ja selviän mainiosti vastikkeista ja lainoista alle nykyisen asuntoni vuokrakulujen, Asuntoni on uudemmasta taloyhtiöstä hyvällä asuinalueella lähellä palveluja Länsi-Vantaalla. Päätös oli pelottava tehdä, mutta vuokrat ovat aivan älyttömät ja liian moni tuttuni jonottaa kaupungin vuokrakämppiä. Niissäkin jo asuvat valittelevat asukkaiden kirjavuutta ja yleisilmeen tuhruisuutta.
Totta puhut. Uusi tai uudehko asunto kyllä kannattaa ostaa, koska molemmissa vastikkeet ovat huomattavasti vähemmän kuin vastaavassa vuokra-asunnossa vuokra.
Itse ostin uudehkosta talosta Myyrmäestä kaksion, josta maksan lyhennystä + vastikkeita (rah. ja hoit. vastikkeet, 2x vesi ja sauna) yhteensä 645 euroa/kk.
Ja ihan uusissa asunnoissa maksetaan kaksi vuotta pelkästään korkoja ja vastikkeita, jolloin vastikkeet ovat kaksi vuotta vain noin 340 euroa/kk.
Sato, Lumo ja mitä niitä onkaan, kämpän saa vuokrattua viidessä minuutissa ja muuttamaankin pääsee jo seuraavana päivänä. Ilman vuokravakuuksia! Kalliimpaa kuin kaupungin asunnot mutta niitä nyt ei kaikille ole. Ja sossu natkuttaa, lopettavat kun todistaa olevansa jonossa. Kyllä nekin tietää ettei edullisia asuntoja ole kaikille tarvitseville, viran puolesta vaan on pakko narista. Tuista voi lähteä kymppi mutta ei niitä kokonaan katkasta.
Vierailija kirjoitti:
Sato, Lumo ja mitä niitä onkaan, kämpän saa vuokrattua viidessä minuutissa ja muuttamaankin pääsee jo seuraavana päivänä. Ilman vuokravakuuksia! Kalliimpaa kuin kaupungin asunnot mutta niitä nyt ei kaikille ole. Ja sossu natkuttaa, lopettavat kun todistaa olevansa jonossa. Kyllä nekin tietää ettei edullisia asuntoja ole kaikille tarvitseville, viran puolesta vaan on pakko narista. Tuista voi lähteä kymppi mutta ei niitä kokonaan katkasta.
tuo on veristä totta, mullakin on olut 2 vuotta 65 n asunto vuokra 800 e. sossukela valittaa aian että liian iso vuokra mutta kun ei kukaan osoita pienempää asuntoa vuokralle niin tuet tulee täysinä aina eli 400 asuntotuki + 400 toimeentulo +500 e eli vuokran jälkeen jää 500 e käteen, harmi vaan että toimeentuloo pitää joka kkk anoa erikseen, kalliossa sen sai 3 kk putkeen aina
aluksi sossukela ei suostunut maksamaan 2000 e vuokratakuuta mutta kun tein valituksen että ei ole muutakaan asuntoa tarjottu kuin yksityinen niin heti maksoivat sen
Ennemmin kyseenalaistaisin Loviisan
Vietnamissa ei ole ruoka-apua mutta muuten voi olla jännempää eikä palele