Kävin säännöllisesti kuntosalilla kymmenen vuotta, mutta lopetin koska meni motivaatio ja tajusin pääsyyn vasta vuosi lopettamisen jälkeen.
Alkoi ahdistaa ja veetättää nähdä siellä nuoria naisia. Olen itse nelikymppinen. En usko että enää koskaan palaan salille.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Onpa siinä outo tekosyy. Puhdas tekosyy laiskuudelle. Kuten joku sanoi, niin sen pitäisi vain motivoida sinua entistä kovempaa.
Niinpä motivoikin - mutten ole niin masokisti että haluaisin enää treenata sileiden nuorten vieressä. Liikun yksin kotona ja saan kiinteytettyä kroppaa aivan yhtä hyvin kuin salilla, ilman että tarvitsee ahdistua nuorten naisten näkemisestä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksen logiikka ei kyllä aukea minulle ollenkaan.
N48
No ei varmaan, koska ap on mies ja tarina keksitty.
En ole mies eikä tarina ole keksitty. Osasyy siihen että ajattelen näin saattaa kyllä olla se, että pitkässä parisuhteessani on ollut useita jaksoja jolloin en ole saanut seksiä läheskään tarpeeksi, mistä olen alkanut syyttää vanhenevaa ulkonäköäni. Ap
En ymmärrä aloitusta. Nelikymppisenä naisena menen salille tietysti syrjäsilmällä tiiraamaan salskeita nuoria miehiä, naiset voivat puuhata mitä puuhaavat.;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa siinä outo tekosyy. Puhdas tekosyy laiskuudelle. Kuten joku sanoi, niin sen pitäisi vain motivoida sinua entistä kovempaa.
Niinpä motivoikin - mutten ole niin masokisti että haluaisin enää treenata sileiden nuorten vieressä. Liikun yksin kotona ja saan kiinteytettyä kroppaa aivan yhtä hyvin kuin salilla, ilman että tarvitsee ahdistua nuorten naisten näkemisestä. Ap
Porvoossa kotona kävely ajaa saman asian kuin vuosien kuntosaliharjoittelu.
Eivät "nuoret naiset" salilla ole mikään yhtenäinen ryhmä. On treenaajamimmejä, sitten on vähemmän treenaavia ja eri kokoisia naisia. En ainakaan miellä itse, että kaikki salilla käyvät naiset ovat jotenkin sitä samaa joukkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin olen nelikymppinen ja parhaimmassa kunnossa ikinä. Nuoret, kauniit naiset saa mut vain tekemään enemmän töitä kroppani eteen 🤗
Kyllä minunkin kroppani näyttää ihan timmiltä, mutta naama ei. Etkä sinäkään salilla saa naamasta iän merkkejä häivytettyä. Ap
Minä haluaisin kyllä nähdä tämän 40-v naamavalittajan naaman, jos se niin rupsahtanut on.
Muutama vinkki: lopeta alkoholi, tupakka, sokeri ja lihan & maitotuotteiden syönti. Jos myrkytät itseäsi se näkyy kyllä naamasta.
Itse en tunne ketään 40 vuotiasta jolla on terveelliset elintavat ja rupsahtanut naama.
No tähän on yksinkertainen ratkaisu! Mene kaupungin omistamalle salille. Siellä ei kisakireitä parikymppisiä kissoja näy ainakaan omien kokemuksieni mukaan. Tatuoituja entisiä linnakundeja sitäkin enemmän jotka huutaa ja möykkää.
Provohan tää oli, mutta tavallaan hölmöin aika lopettaa lihaskuntoharjoittelu, kun tutkitusti neljänkympin jälkeen alkaa luontaisesti lihasmassa hävitä kehosta, jos ei sitä treenaa. Eli tuossa iässä lihaskuntoharjoittelun merkitys alkaa korostua.
Vierailija kirjoitti:
Provohan tää oli, mutta tavallaan hölmöin aika lopettaa lihaskuntoharjoittelu, kun tutkitusti neljänkympin jälkeen alkaa luontaisesti lihasmassa hävitä kehosta, jos ei sitä treenaa. Eli tuossa iässä lihaskuntoharjoittelun merkitys alkaa korostua.
En ole lopettanut lihaskuntoharjoittelua. Harjoittelen kotona.
Enkä aio kokonaan lopettaa alkoholinkäyttöä enkö sokerinsyöntiä, koska jotain nautintojakin elämässä pitää olla. Nautin niitä niin ettei liikkuminen häiriinny tai paino nouse (bmi alle 19), joten valtavista määristä ei ole kyse eikä liene vaikutusta naamaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksen logiikka ei kyllä aukea minulle ollenkaan.
N48
No ei varmaan, koska ap on mies ja tarina keksitty.
En ole mies eikä tarina ole keksitty. Osasyy siihen että ajattelen näin saattaa kyllä olla se, että pitkässä parisuhteessani on ollut useita jaksoja jolloin en ole saanut seksiä läheskään tarpeeksi, mistä olen alkanut syyttää vanhenevaa ulkonäköäni. Ap
No se nyt ei tuossa ongelmassa ainakaan auta, että jäät läsähtämään sohvalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin olen nelikymppinen ja parhaimmassa kunnossa ikinä. Nuoret, kauniit naiset saa mut vain tekemään enemmän töitä kroppani eteen 🤗
Kyllä minunkin kroppani näyttää ihan timmiltä, mutta naama ei. Etkä sinäkään salilla saa naamasta iän merkkejä häivytettyä. Ap
Mistä sä tiedät miltä minun naama näyttää. Näyttääkö Brad Pitt vanhalta. No ei. Jotkut näyttää ikälopulta jo 40 vuotiaana ja toiset menee kolmekymppisestä.
Miksi naiset jaksavat välittää naamasta niin paljon?
Ykäveeti yrittää taas pakottaa ajatusta että naiset olisivat kateellisia nuoremmille. Ne nuoret on niiden keski-ikäisten tyttäriä, ja kateus on ykämiesten fantasiaa. 🐷
Vierailija kirjoitti:
Hieno ikäprovo taas. Vähän tuoretta näkökulmaa.
Uus näkökulma huonosti piilotettuna.
En usko että vanhemmat naiset on nuoremmille mitenkään kateellisia. Muistissa on kuitenkin se millaista on nuoren naisen elämä ja ei siinä ole mitään hurraamista. Vaikka olisit miten täydellisen näköinen ja hoikka, vaikka miten kaunis, niin silti oma peilikuva on ruma ja lihava. Kimpussasi on kaikki miehet 16-100v. Saat tosissasi opetella tappelemaan ja pitämään puolesi. Kuunnella huutelua ja nimittelyä, ahdistelun kohteeksi voi johtua missä vaan, on vainoajia ja stalkkereita, raiskausyrityksiä jne. Raskaita vuosia joita todellakaan ei kaipaa.
Olen 65 vuotias, ja käynyt saleilla 35 vuotta. Ei ahdista mikään. Miksi pitäisi. Ne nuoret tytöt ovat aivan ihania ja kohteliaita. Samoin nuoret miehet. Riippuu kai salista, mutta salilla missä käyn on kaikenikäisiä. Ja kaikenkokoisia.
No, minusta alkoi tuntua säälittävältä yrittää epätoivoisesti ylläpitää seksuaalista vetovoimaani salilla nuorempien naisten keskellä. Siksi vaihdoin kotona treenaamiseen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Minua miehet katsovat nyt nelikymppisenä enemmän kuin parikymppisenä. Varmaan treenattu vartalo osasyynä, mutta luulen, että isompi syy on se, että olen iloinen, katson silmiin ja hymyilen. 🤷🏻♀️
Tuntuu, etteivät ne miehet edes välitä muutamasta rypystä silmien ympärillä. ☺️
Osuit naulan kantaan
Terv Mies 🙂
Mä käyn 4-5 x viikossa ryhmäliikuntatunneiila, jossa voisin olla muiden osallistujen äiti. Minua motivoi kun kunto kestää kuten 30 vuotta nuoremmilla. Polviin joskus sattuu, mutta se on pientä. Jos ap olet tosissasi niin onnea vaan jatkossa, meetkö 10 vuoden päästä enää lähikauppaankaan?
N50