Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö ketään nämä "tämän päivän" ilmiöt?

Vierailija
19.09.2019 |

Englannin ja suomen puhuminen sekaisin

Hashtag sitä, hashtag tätä jokaisessa suomalaisessa roskaohjelmassa

Voimalauseet, unelmien tavoittelusta jankuttaminen (kukaan ei koskaan ole tyytyväinen tähän hetkeen vaan koko ajan pitää "tavoitella unelmia" ja muokata itseään "paremmaksi" siinä toivossa, että sitä kautta tulisi kuin taikaiskusta onnelliseksi ja tyytyväiseksi siihen mitä jo on

Ylimeikkaaminen kardashian-tyyliin tai "meikittömyys" joka tarkoittaa sitä ettei ole niitä mustia kardashian-meikkejä

Seuranhakuohjelmat, joihin suuri osa menee vain esittelemään itseään/hakemaan julkisuutta

Yleisesti epäaitous kaikessa

Eletään somen kautta ja vältellään todellista elämää, jossa ei voi aina näyttää täydellisen virheettömältä

Toisaalta taas monet haluaa elää täysin päinvastaista elämää kuin yllämainittu, mutta sitäkään ei voi tehdä ilman, että tullaan julkisuuteen rehvastelemaan kuinka ollaan niin paljon viisaampia kuin muut...

Ihan liian suuriin mittasuhteisiin paisunut kilpailunhalu

Onko muut saaneet tarpeekseen näistä? Miksi meistä ihmisistä on tullut tällaisia?

Listatkaa itseänne ärsyttäviä nykyilmiöitä, jos sellaisia on.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

👻

Vierailija
2/13 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sou muts mua ignooraa se et tot noin oon ihan hävyssä ku joku mun seurassa kertoo olleensa sex on the biits vith bowriind. Ja mä oon sillee et tot noin oon ihan hävyssä ku kuulin sanan sex ja tiiän sen tarkoittavan sexii.

Eli in personal bisnis thääng niinku räppärit slängaa tot noin.

Vierailija
4/13 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollaus ja lähes normaalinkin keskustelun muuttuminen trollaamisen kaltaiseksi.

Vierailija
5/13 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta kohdellaan ikäistään pienempänä (huoltajat)

Jokaiselle asialle on oma kriisi

Ylisanat, jäätävää, hyytävää, kielen kehittyminen alkeellisempaan suuntaan

Idiotismit ilmastonmuutosta estävissä toimissa, lihan syönnin rajaaminen (hah)

Eroaminen aivan liian kepein perustein, esim. MINUSTA ei tunnu miltään

Kuukupin ylistäminen

Toisten loputon kopioiminen ja matkiminen, koti, tyyli, elämä

Katkeamaton kommunikaatio, somen hyökkäys elämää häiritseväksi

Maalaisjärjen kadottaneet vanhemmat

Dog eat Dog naisporukat

Eläminen yli varojen, ylivelkaantuminen

Teeskentely

Vierailija
6/13 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää netin (etenkin Reddit, Youtube) meemikulttuuri, kuinka "meemi" on korvannut nuorisokielessä sanan "vitsi" ja näin saman vitsin jankuttamisesta on tullut hyväksyttävä ja hieno juttu. Kenenkään ei tarvitse enää olla omaperäinen ja hauska. Riittää kun jankuttaa samaa "meemiä" kuin kaikki muutkin.

Vierailija
7/13 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa että vietät liikaa aikaa somessa. Minua ei ärsytä mainitut jutut, koska en katso roskaohjelmia enkä käytä instaa tms huomionhakusovellusta, enkä lue iltalehtiä. Foorumeitakin yritän välttää, mutta siinä on vielä parannettavaa...

Vierailija
8/13 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää että sama henkilö joka sanoo hashtag saattaa sitten kutsua @ merkkiä miukuksi.

Vierailija
9/13 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää toisenlaisen elämäntapojen toitottaminen. "Muutin mökkiin ja myin tavarani, kyllä ihmiset kuluttaa liikaa. Nykyisin korven syvässä rauhassa puhun vaan koirilleni." "Asumme 7 hengen perhe kaksiossa ja perheemme yhteishenki on parantunut valtavasti etenkin kaksosten syntymän jälkeen, kun tilaa henkeä kohti on vieläkin vähemmän. Näin viikkaan paitamme kätevästi lipastoon (3 kuvaa).

Vierailija
10/13 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi noihin mukaan lähteminen perustuu ainakin vielä toistaiseksi täysin vapaaehtoisuuteen.

Vierailija
11/13 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihan liian suuriin mittasuhteisiin paisunut kilpailunhalu"

Kaikesta muusta olen samaa mieltä, mutta tämän kohdalla ongelma on kyllä aivan päinvastainen. Nykyään on poliittisesti epäkorrektia myöntää, että toiset yksinkertaisesti ovat ahkerampia ja tekevät fiksumpia valintoja kuin toiset. Ihmisille on toitotettu lapsesta asti, että he ovat hyviä juuri sellaisena kuin ovat, koulussa jaettu osallistumispalkintoja yms. yms. ja kaikin tavoin tyrehdytetty kilpailuvietti. Korkealla verotuksella rangaistaan menestymisestä. Tuloksena sukupolvi, joka ei saa itse mitään aikaan mutta vaatii muilta ja yhteiskunnalta kaiken.

Vierailija
12/13 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää että sama henkilö joka sanoo hashtag saattaa sitten kutsua @ merkkiä miukuksi.

Vanha väki muistaa sen miukumaukuksi.

Vierailija
13/13 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasta kohdellaan ikäistään pienempänä (huoltajat)

Minusta aivan päinvastoin. Lapsia pidetään pikkuaikuisina ja kavereina, varsinkin tyttöjä. Katsopa kuinka 11-vuotiaat kulkevat tekoripsissään, tukka ja kulmakarvat värjättynä. Pari vuotta sitten tämänikäisillä oli trendinä kiilakorkokengät ja käsilaukku koululaukkuna. Sanomattakin selvää, että samat tytöt käyttävät rahansa energiajuomiin ja polttavat nurkan takana. Äidin pikku shoppailukaverit ❤️

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän