Kamalaa: elämäntapatyöttömyys teki minusta alkoholistin :(
Jäin työttömäksi. Hain kuuteen sataan työhön - en saanut töitä. Hain koulutuksiin - en päässyt. Kävin TE-toimiston määräämissä toimenpiteissä - niiden jälkeen en työllistynyt. Luin lehdistä sellaisista elämäntapatyöttömistä ja siitä kuinka hurjan paheksuttavia ihmisiä he ovat. No, aloin pelätä että varmaan minä olen sellainen kun olen jo pitkän ajan ollut työtön. Voi kauhistus, olen huono ihminen! Kun koin olevani elämäntapatyötön niin se tuotti minulle hurjan pahan olon. En millään saanut sitä pahaa oloa vähenemään. Lopulta en keksinyt muuta helpotusta olooni kuin alkoholi. Nyt olen alkoholisoitunut. Ja siis työtön olen edelleen.
Hyvä puoli tässä on se että alkoholismi on sairaus, joten nyt minulla on hyvä syy työttömyyteeni. En enää ole elämäntapatyötön, en ole työtön omasta tahdostani, olen työtön alkoholismin takia, en mahda sille mitään. Tuo tieto helpottaa oloani, nyt oloni on parempi. Mutta kamalaa tässä on se että jos oloni pysyy hyvänä niin varmaan pystyn paranemaan alkoholismista ja sitten olen taas elämäntapatyötön! Voi kamalaa, nyt ahdistaa, olo on taas huono, nyt en kyllä pysty paranemaan alkoholismista, pysyn sairauden vuoksi työttömänä, onneksi. No voi ei! Taas mielialani parani joten taas aloin uskoa että voin vielä parantua alkoholismista!
Kommentit (7)
Klap klap, ainakin yrität lypsää tiketin vapauteen. Joo. Itse ex-työttömänä: kyllä niitä kuppaisia portteja takaisin työelämään on. Ei vain se ensimmäinen ruutu lähtöruudun jälkeen ehkä ole se, mihin on aiemmin tottunut.
Olet paradoksaalisessa tilanteessa. Hyvä uutinen on, että jos olet hakenut töitä, mutta et ole saanut työpaikkaa, et ole elämäntapatyötön. Voit siis lopettaa alkoholinkäytön ja jatkaa työnhakua.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Ai?
Mä oon työttömänä ollut tosi iloinen kun on aikaa harrastaa ja touhuta mitä haluaa ja milloin haluaa. Ja saa nukkua täydet yöunet <3
Yleensä heräilen seitsemän pintaan, härkin kahvit rauhassa ja lueskelen uutisia/ touhua jotain kuunnellessani aamuteeveetä. Sit lenkin kautta pajalle tai vapaapäivänä kirppareille.
Urheilen, ompelen, rakentelen jotain, näen kavereita. Ruuatkin saan ruokajonosta ilmaiseksi ja siellä on aina ihan hauskaa köyhien kesken, lääkkeet ja sairaalakulut maksetaan.
Ei tulis mieleen pilata tätä jatkuvalla juomisella. Töissä ollessaan sitä oli niin stressaantunut, että pakko oli nollata välillä.
Mutta onhan tuokin tekosyy.
Faith kirjoitti:
Olet paradoksaalisessa tilanteessa. Hyvä uutinen on, että jos olet hakenut töitä, mutta et ole saanut työpaikkaa, et ole elämäntapatyötön. Voit siis lopettaa alkoholinkäytön ja jatkaa työnhakua.
Kyllähän elämäntapatyötönkin saattaa hakea töitä jos työkkäri käskee tai ihan vain esittääkseen olevansa hyvä ihminen. Ja mitä jos on kaksi päivää hakematta töitä? Onko silloin kahden päivän ajan elämäntapatyötön? Kuinka usein töitä pitää hakea ettei ole elämäntapatyötön? Ja mitä jos vaikkapa oma veli menee naimisiin niin saako työtön mennä häihin viihtymään vai onko hän silloin elämäntapatyötön? Saako työtön itse mennä naimisiin vai pitääkö kaikki tuollaiset lykätä kunnes on saanut töitä? Kuinka monta tuntia yössä työtön saa nukkua? Jos nukkuu yhtenä yönä vahingossa niinkin pitkään kuin 10 tuntia niin onko elämäntapatyötön? MISTÄ SEN TIETÄÄ ONKO ELÄMÄNTAPATYÖTÖN?
Tämä avaus on yhtä fiksu kuin se ajatus että olisi olemassa jotain elämäntapatyöttömiä.