Lomamatka ja runsaat kuukautiset?
Minä ja poikaystäväni päätettiin ottaa äkkilähtö ensi viikolle. Se oli ainoa viikko kun opinnot antaa myöden. Huono puoli asiassa on että kuukautiseni ovat juuri tuolla viikolla ja ne ovat melko runsaat. Onko muilla kokemuksia tästä ja sujuiko ongelmitta? Tietysti tiedän että pitää huolen siitä että vaihtaa tamponin säännöllisesti, mutta silti näen kauhukuvia siitä kuinka uima-allas alkaa värjäytyä punaiseksi kohdallani tai että vuodan ohi yön aikana hotellin sänkyyn. Menkkani ovat runsaat tosin rauhoittuneet nyt hieman kun olen laihtunut. Ovat yhä kuitenkin todella ennalta arvaamattomat - voi olla esim niin että suurimman osan päivästä en vuoda juurikaan ja sitten yhtäkkiä vuodan kuin seula. Välillä siis vaikea tietää kuinka usein se tamponi tulisi vaihtaa. Tekee jo mieli perua koko loma vain tämän ahdistuksen takia :(
Kommentit (18)
Käyt riittävän usein vessassa tarkistamassa tilanteen ja pidät vaikka pikkuhousunsuojaa/sidettä tuplavarmistuksena, näin itse toimin.
Vaihda ennen kuin menet sinne altaaseen ja taas tämän jälkeen kun menet uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Käyt riittävän usein vessassa tarkistamassa tilanteen ja pidät vaikka pikkuhousunsuojaa/sidettä tuplavarmistuksena, näin itse toimin.
Käyt siteen kanssa uimassa?
Vähän myöhään tämän asian keksit.
Mikä ehkäisy teillä on? Pillereillä helppo siirtää kuukautisia eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vähän myöhään tämän asian keksit.
Mikä ehkäisy teillä on? Pillereillä helppo siirtää kuukautisia eteenpäin.
Ai sorry! Olikin äkkilähtö.
Lääkäriin ja hormonikierukka! Ei tosin tuohon hätään välttämättä ehdi mutta itsellä väheni huomattavasti. Juuri kuvailemasi tilanne oli tätä ennen.
Syöt pillereitä myös ensi viikolla.
Juu, ne yön ohivuodot voi välttää käyttämällä tamponia ja yösidettä samaan aikaan, ehkä vielä kunnon yöhousutkin jalkaan ja pyyhe alle...
Oletko kokeillut ibuprofeenia vuodon vähentäjänä? Toimii ainakin tyttärelläni.
Ja lisään vielä että vuodon määrä väheni heti alkuun niin ettei sen takia tarvitse enää juosta vessassa tai hätäillä. Vaikka alkuun on rasittavaa tiputtelua eikä ainakaan vielä ole menkat jääneet kokonaan pois.
Hoidat ne kuukautisesi siellä reissussa samalla tavalla kun hoitaisit kotona. Jos et halua pikkareita pestä nyrkkipyykillä, niin ota niitä mukaan vähän enemmän. Side, tampoonin lisäksi, kun liikutte kaupungilla. Tampoonin vaihto ennen ja jälkeen uinnin. Minkään yleisten vessojen varaan en suojan vaihto laskisi, ne saattaa olla aivan hirveitä.
Jos sulla on pillerit käytössä, niin jatkat syöntiä tai sitten käyt lääkäriltä pyytämässä Caprilon-reseptiä.
Itse sain tuon reseptin vasta viime kuussa (kohdunpoistoaika on 2 kk päässä) ja kerran oon ehtinyt kokeilemaan ja toimii!
Pillereilla niin helppo. Mullakin lomamatka ensi viikolla ja just olisi talla viikolla pitanyt tauottaa pillerit --> olisin viela tiputellut ensi ma+ti. Jatkoin siis pillereiden syontia ja nyt ei ole mitaan ongelmaa. En ole koskaan ollut lomalla ilman pillereita (syonyt niita kohta 30 vuotta), olisi mullekin kauhistus.
Hirveesti vaan tamponeja ja siteita mukaan (lomakohteesta riippuen, kaikkialta ei edes saa tamponeja) ja tupla-alkkarit jalkaan ettei siirtyile ja vuoda ohi. Yolla pyyhe lakanan alle "kriittiselle kohdalle". Ja itse kylla laittaisin bikineihin tamponin lisaksi ainakin maksi pikkuhousunsuojan.
Tsemppia ja nauti lomasta kuitenkin! <3
Oikeat ja auttavat ohjeet:
- syö Buranaa x3 päivässä se vähentää vuotoa ja helpottaa
- onanoi itsellesi orkku pari krt päivässä menkkojen kahtena eka päivänä se laittaa kohdun supistelemaan ja vuoto tulee nopeemmin ja paremmin ja menkat voi kestää lyhemmän ajan
- vaihda tamponi usein (vaikka joka tunti)
Itsellä auttoi marginaalisesti ibuprofeiini ja traneksaamihappo eli caprilon niminen lääke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyt siteen kanssa uimassa?
Tässä oli kuitenkin kai kyse lomailusta ylipäätään, eikai kukaan koko lomaansa uima-altaassa vietä?
Vierailija kirjoitti:
Syöt pillereitä myös ensi viikolla.
En käytä pillereitä.
Kuukuppi.