Uusi oma auto vai leasing?
Oma, vasta kohta 18 v (!!!!) vanha autoni alkaa nyt vetelemään viimeisiään. Auton hankkiminen vielä tämän vuoden puolella on edessä.
Aloin miettimään, miten on tuo leasing? Itsellä ei oikeastaan mitään käsitystä asiasta, joten kyselenkin, onko ihan susi jo ajatustasolla vai onko siinä jotain järkeäkin?
Ajan todella vähän (tällä vanhalla ajettu 95 000 km), mutta auto silti välttämätön satunnaisesti töiden ja vakituisesti ratsastusharrastuksen vuoksi. Tuttavapiirissä ei ketään, jolta voisin lainata tarvittaessa ja noiden töiden kanssa se olisi vaikeaakin.
F
Kommentit (7)
Jos sulla on varaa maksaa auton kaikki menot kalleimman mukaan ja siihen päälle vielä auton omistajan tuotto, niin sitten leasing on huoleton vaihtoehto. Vähän niinkuin vuokra-asuminen, kallis kk-maksu menee mutta ongelmissa tarvitsee vain soittaa ja ilmoittaa ongelmasta.
Vierailija kirjoitti:
Osta huutokaupasta ihan käytettyä auto. Olen ajanut omalla 250e autolla jo kolmatta vuotta ilman mitään vikoja. Kumpikin vaihtoehto on huono noilla kilometreillä sillä se leasinkin on vähintään 300€ joka kuukausi eli tulee todella kalliita kilometrejä.
Kilometrejä joista ei jää edes sitä autoa käteen. Sama kuin vuokralla asuisi.
Jos vanha autosi on hyvässä kunnossa jatka sillä ajamista.
Jos ajat todellakin 18 vuodessa vain alle 100 000km, on oman auton omistaminen sinulle ihan hyvä vaihtoehto. Nykyään saa jo 20 000€:lla ihan kohtuullisia uusia autoja, joissa on tingitty elektroniikasta ja lisävarusteista. Ja aivan varmasti ovat toimivat normi huolloilla tuon 100 -200 000 km.
Vierailija kirjoitti:
Jos ajat todellakin 18 vuodessa vain alle 100 000km, on oman auton omistaminen sinulle ihan hyvä vaihtoehto. Nykyään saa jo 20 000€:lla ihan kohtuullisia uusia autoja, joissa on tingitty elektroniikasta ja lisävarusteista. Ja aivan varmasti ovat toimivat normi huolloilla tuon 100 -200 000 km.
Löytyi vanhasta ketjusta minulle riittävän täydellinen vastaus. Todellakin ajanut tuolla vanhalla vuonna 2001 ostamalla autolla alle 96 t. Eli järkevintä ostaa oma eikä tuota leasingia...…
Kiitos. Jos uuden ostan noin 20 000 t ja se kestää vaikka 15 v, niin hyvä on....
Leasing autoon et saa tehdä itse minkäänlaisia muutoksia, omaan autoon saa.
Osta huutokaupasta ihan käytettyä auto. Olen ajanut omalla 250e autolla jo kolmatta vuotta ilman mitään vikoja. Kumpikin vaihtoehto on huono noilla kilometreillä sillä se leasinkin on vähintään 300€ joka kuukausi eli tulee todella kalliita kilometrejä.