Jos jollain on aina käheä ääni
Niin onko silloin entinen alkkis vai anorektikko? Vai homekoululainen?
Kommentit (18)
Mä tunsin joskus sellaisen nuoren naisen jolla oli aina käheä ääni eikä pystynyt puhumaan lujaa, saati huutamaan.
Välillä mietin myös että mistä johtuu.
Kova ottamaan suihin. "Hapankerma" ruostuttaa äänihuulia.
Äänihuulissa ongelma. Äänihuulet vuotavat, ovat kyhmyiset tms.
No, ei todellakaan tartte olla alkkis tai anorektikko. Ei edes tartte olla homeelle altistunut tai allerginen. Minullakin usein ääni käheä vaikken noista täytä mitään. Muuta kuin ehkä lievästi olen allerginen siitepölyille.
Mulla on ollut lapsesta asti. Ei kai sille mitään erityistä syytä ole, äänihuulet vaan jotenkin sellaiset synnynnäisesti ettei tule heleää kirkastsa ääntä vaan matalaa ja käheää mörinää. On hassua kuunnella esim. lapsuudessa kuvattuja jotain nauhoituksia joissa puhun jotain, kun on sellainen hyvin syvä matala ääni jo 4-vuotiaana, matalampi kuin useimmilla aikuisilla naisilla.
Kyllä se on tupakka joka käheyttää.
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin hopeakettujen kerma on aika hapanta.
Refluksitauti on aika tavallinen syy äänen käheyteen.
Kova huutamaan. Kovaa kun huutaa saattaa ääni käheytyä.
Vierailija kirjoitti:
Tupakka on yksi tekijä joka voi käheyttää ääntä. On monia muitakin. Muistan elävästi kun 9-vuotiaana kuuntelin jalkapallokentällä varsin suulaan pojan jatkuvaa huutamista ja hänen äänensä oli varsin käheä, ilman mitään riskiä tupakanpoltosta.
Vierailija kirjoitti:
Viskibasso
Itselläni on vähän sen tyyppinen ääni ja myös alkoholilla hankittu, mutta ääni ei ole niinkään käheä vaan vain hyvin syvä ja matala naiseksi. Puhelimessa joskus ihmiset kysyy uudestaan että onko "Niina" tosiaan puhelimessa, kun kuulostaa ilmeisesti miehen ääneltä.
Vierailija kirjoitti:
Makeiset ja tupakat pois kioskeista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin hopeakettujen kerma on aika hapanta.
Mistä muuten ajattelit Eri Keeper- liiman olevan valmistettu..?
Äänihuulihalvaus. Kilpirauhasleikkaus kaulalla saattaa vaurioittaa äänihuulien hermoja, jolloin ne liikuvat epätahtiin ja ääni käheytyy.
Minulle kävi näin. Aiemmin todella kantava voimakas ja kirkas ääni. Surettaa äänen menetys.
Tai sitten se on mies joka tekee sinulle tarjouksen josta et voi kieltäytyä.