Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, joka ennen luit kirjoja, onko netti vienyt keskittymiskykysi?

Vierailija
18.09.2019 |

Luin ennen kirjoja ja luulin etten koskaan lopeta- kirja oli aina auki ja pystyi uppoutumaan. Nykyään pari kirjaa vuodessa. Muutos tapahtui äkkiä ja siis ennenkin käytin nettiä. Aivan kauhea nettikoukku. Oon uutisjumissa

Sinä, joka ennen luit kirjoja, onko netti vienyt keskittymiskykysi?

Vaihtoehdot

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On!

Vierailija
2/8 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä vuosituhannen alussa luin ainakin kirjan viikossa. Nykyään saan luettua ehkä kirjan kolmessa kuukaudessa, ja monet aloitetut jäävät kesken, koska joku uusi "mielenkiintoisempi" tulee vastaan. Elämänmeno on muuttunut, keskittymiskyky ja pitkäjänteisyys ovat kärsineet. Ainakin minun kohdallani.

Toisaalta 15 vuotta sitten olin vielä huoleton lukiolainen ja saatoin lukea yökaudet milloin mitäkin, en kyllä koskaan koulukirjoja... :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kirja on oikeasti hyvä, kyllä siitä tehdään tv-sarja tai leffa. Odottelen niitä.

Vierailija
4/8 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen ollut kirjojen superkuluttaja, kirja päivässä parhaimmillaan. Toki lasten saamisen jälkeen lukeminen vähentyi, mutta nyt lapset jo isoja. Mutta niin vain nykyään rojahdan sohvalle padi kourassa. Toki joka ilta luen pari sivua kirjaa, en saa unta muuten, mutta tahti on hidas. Lomalla saatan lukea kirjan putkeen, mutta viime kesälomalla taisin lukea kaksi kirjaa noin (etelän reissulla rantatuolissa, jossa netti ei toiminut).

Vierailija
5/8 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. En ehkä tosiaan lue ihan yhtä usein kirjoja kuin ennen nettiä, mutta kun luen, on tallella se sama uskomaton keskittymis- ja immersiokyky mikä minulla on ollut aina. Niin, että ihan näen sisäisin silmin maisemat, haistan tuoksut jne joista kirjassa kerrotaan.

Vierailija
6/8 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin syytän ruuhkavuosia. Osittain en uskalla aloittaa kirjan lukemista, kun ei sitä malta laskea alas ja arkikin pitäisi hoitaa. Toisaalta taas ei hiljaisena hetkenä jaksa.

Vierailija
7/8 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskittymiskykyni ei ole huonontunut, mutta en tänä e-kirjojen kulta-aikana enää suostu kahlaamaan tylsiä teoksia alusta loppuun. Jos kirja ei miellytä, lopetan lukemisen ja vaihdan seuraavaan. Ennen, kun luin fyysisiä objekteja, tuli luettua ties mitä kuraa, kun ei jaksanut hakea uutta kirjaa kirjastosta.

Vierailija
8/8 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu että jää jostain paitsi jos ei päivitä ja selaa- sitten lukee jostain Big Brotherista yöllä vessassa ja tajuaa että on taas päivän omaksunut turhaa tietoa... Nykyään näkee maailman menon laajasti kun voi tosiaan lukea uutisia ja aiheita... itse jumin aina lopulta wikipediatyylisiin juttuihin. Ja joka päivä mietin että ruuduton päivä huomenna, siis joka ilta mietin- ajatus karkasi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi