Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinkakohan kauan mun täytyy vetää tätä psykoosilääke-pskaa?!

Vierailija
18.09.2019 |

Reaktiivinen psykoosi oli vuonna 2007 tai 2008 ja olin silloin 15v. Nyt olen 27 ja edelleen syön psykoosilääkettä. Vaikka olen ollut välillä lääkkeettömänäkin, ei psykoosia ole tullut. Ja diagnoosina ei ole mitään psykoosisairautta. Diagnoosina vain epävakaa. Aika outoa hommaa!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele lääkärisi kanssa. Täällä ei voida auttaa.

Vierailija
2/14 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustele lääkärisi kanssa. Täällä ei voida auttaa.

No joo, halusin lähinnä avautua. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit lopettaa vaikka saman tien omalla vastuulla, et siihen lääkärin mielipidettä tarvitse. Sinuna kokeilisin olla ilman jos kerran koet tervehtyneesi. Itselläni ei kylläkään kokemusta lääkityksistä.

Vierailija
4/14 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin n. 1.5 kk sitten psykoosilääkkeen vuoden käytön jälkeen ja nyt kärsin unettomuudesta. Se vieroitushelvetti alkaa vasta kun lopettaa nuo lääkkeet. On ollut pahoinvointiakin.

Vierailija
5/14 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseinen lääke ei sun mielestä sovi sulle, niin pyydä lääkäriä vaihtamaan.

Itse olen sairastanut psykoosin samoihin aikoihin ja todellakin viimeinen vaihtoehto on uusi psykoosi ja estolääkityksen lopettaminen. Ykkönen

Vierailija
6/14 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit lopettaa vaikka saman tien omalla vastuulla, et siihen lääkärin mielipidettä tarvitse. Sinuna kokeilisin olla ilman jos kerran koet tervehtyneesi. Itselläni ei kylläkään kokemusta lääkityksistä.

Ja kohta on taas psykoosi päällä. Tuohon ne psykoottiset usein kompastuukin: voidaan hyvin lääkityksellä, ja kuvitellaan, että voidaan hyvin ilman lääkitystä myös pidemmän päälle. Lääkitys lopetetaan, ja kohta on taas psykoosi päällä. Psykoosilääkitystä ei syödä huvikseen, ja kyseisestä sairaudesta harvemmin parannutaan, tämä kannattaa pitää mielessä.

Vierailija
7/14 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuisesti.

Vierailija
8/14 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kohta on taas psykoosi päällä. Tuohon ne psykoottiset usein kompastuukin: voidaan hyvin lääkityksellä, ja kuvitellaan, että voidaan hyvin ilman lääkitystä myös pidemmän päälle. Lääkitys lopetetaan, ja kohta on taas psykoosi päällä. Psykoosilääkitystä ei syödä huvikseen, ja kyseisestä sairaudesta harvemmin parannutaan, tämä kannattaa pitää mielessä.

Psykoosi ei ole sama kuin skitsofrenia. Psykoosista parannutaan. Kannattaisi hankkia lisää tietoa ennen kuin tulee pätemään.

Vierailija
9/14 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen syönyt psykoosilääkettä vuodesta 2002 enkä aio lopettaa. Voin nykyään ihan ok mutta riski uusiutumiselle niin iso jos unirytmini mahdollistava lääke ei enää olisi käytössä. En varmasti osaisi nukkua ilman lääkettä ja tää on mulle ihan ok. Ainakaan rysäyksellä ei kannata lopettaa.

Vierailija
10/14 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan kannata lopettaa kun seinään vaan porrastetusti ja kyllä sen voi jossain vaiheessa lopettaa eikä syödä koko ikäänsä kun pelkää uusiutumista yhtä hyvin voi tapahtua mitä tahansa muuta mutta ei sitä varten pidä mennä kypärä päässä isoihin tyynyihin suojautuneena

Vierailija
11/14 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on sairaus, johon saat lääkettä. Ja vieläpä lääkettä, joka näköjään auttaa. Miksi kutsut sitä paskaksi?

Vierailija
12/14 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoosiin söin 8kk, sitten lopetin ja terve olen ollut kauan aikaa.

Kyseiset lääkkeet ovat haitallisia aivoille ja mitä kauemmin niitä käyttää, sitä ennemmän altistut sille, että joudut syömään niitä lopun elämää.. lääke muuttaa aivojen toimintaa ja samalla aivot taas luontaisesti yrittävät korjata itseään jolloin epätasapainoja syntyy.

Vieroitusoireet lääkkeen kokonaan lopetettua saattavat kestää 2kk-6kk, jollakin jopa kauemmin. Sama aika menee, että lääkkeen haittavaikutukset poistuvat.. joillakin tietysti jää pysyviä haittoja, esim seksuaalisuuteen (tämä yleinen, siksi sen mainitsen)

Vierailija
13/14 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykoosiin söin 8kk, sitten lopetin ja terve olen ollut kauan aikaa.

Kyseiset lääkkeet ovat haitallisia aivoille ja mitä kauemmin niitä käyttää, sitä ennemmän altistut sille, että joudut syömään niitä lopun elämää.. lääke muuttaa aivojen toimintaa ja samalla aivot taas luontaisesti yrittävät korjata itseään jolloin epätasapainoja syntyy.

Vieroitusoireet lääkkeen kokonaan lopetettua saattavat kestää 2kk-6kk, jollakin jopa kauemmin. Sama aika menee, että lääkkeen haittavaikutukset poistuvat.. joillakin tietysti jää pysyviä haittoja, esim seksuaalisuuteen (tämä yleinen, siksi sen mainitsen)

Missä tutkimuslaitoksessa olet tutkijana?

Vierailija
14/14 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että moni lääkäri määrää potilaalle psykoosilääkettä, vaikka potilaalla ei olisi mitään psykoottisia oireita. Moni lääkäri määrää niitä mielialan tasaamiseen, uniongelmiin yms. Ilman että edes on mitään harhoja.

Mikäli sulla ei ole enään psykoosia, niin luulen niiden johtuvan hyvästä lääkityksestä.

Osaako kukaan sanoa, että voiko psykoosilääkkeistä kieltäytyä mikäli kokee tarvitsevansa lääkettä pelkästään impulsiivisuuden tasaamiseksi? Riittäisikö pelkästään masennuslääke?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän