Lisääkö Mirena ruokahalua vai mistä johtuu joidenkin lihominen sen ottamisen jälkeen?
Itselleni laitettiin se hoitamaan ehkäisyn sijaan muuta vaivaa ja nyt mietityttää nää sivuvaikutukset... Ikää siis 44 ja steris tehty 10 vuotta sitten. Vaivana järkyn runsaat vuodot.
Kommentit (6)
Naiset saattavat syyttää ylikiloistaan hormoniehkäisyä, vaikka todellinen kilojen kertymisen syy on syömisen ihanuus. Hormoniehkäisy itsessään ei lihota, mutta naishormonit saattavat lisätä soluissa nestettä.
Jos lääkkeen sivuvaikutuksena on lihomisvaara, se mainitaan tuoteselosteessa ja tällöin siihen on ihan pätevä konsti jolla sitä ennaltaehkäistään eli ruokavalion keventäminen. Tämän voit ihan tarkastaa toisaalta netistä sillä tähän tulet samaan vastauksia kuinka tämä kaikki on sontaa, kun MINÄ...
Mulla sama keissi. 2016 laitettiin mirena. Ehkä 5 kiloa tullu lisää, mut ei haittaa. En ottaisi anemisoivia vuotoja takaisin mistään hinnasta.
No mietin, kun ylipainoa on jo valmiiksi, sitä tässä koko aika laihdutellut pois, mutta nyt kasvot tuntuvat todella pöhöttyneiltä ja mitään muuta poikkeavaa ei ole esim. syömisissä kuin tuo reilun kuukauden ollut kierukka.
-ap
Minulle tuli kilojen lisäksi järkky akne, hartioista päälakeen. Kävin otattamassa kierukan pois ja kärsin sitten kovista vuodoista. Kiva valita kahdesta pahasta.
up