Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää kun useimmissa tuotteissa ei ole ilmoitettu kilokaloreita sen pakkauksen koon mukaan!

Vierailija
17.09.2019 |

Jos vaikka 230ml tuotteessa on ilmoitettu pelkästään 100ml:n kalorit, on tosi ärsyttävää laskea kaloreita koko päivän ruuista ja juomista. Olisi niin paljon helpompaa syöttää laskimeen nuo lukemat jos olisivat tuotteen kokonaismäärän mukaiset.

Ärsyttääkö muita tämä?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ärsytä. Niin helppoja laskutoimituksia, että tulee automaattisesti laskettua parissa sekunnissa.

Vierailija
2/30 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä, eikä ole tullut mieleenkään että jollekulle asia olisi ongelma. Jos merkinnät on pakkauskoon mukaan on vertailu eri tuotteiden välillä vielä vaikeampaa kuin sulla nyt. Ja myöskin, syötkö aina koko pakkauksen?

Mutta on mulla ratkaisu sulle: syö pakkauksesta vain ja ainoastaan se määrä mikä on on kaloritaulukossa annettu. Helpottaa hirveästi laskemista kun ei tarvi enää laskea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää koska näissä näkee niin selvästi, miten valmistajat yrittävät saada kalorit näyttämään vähemmältä ja ihmiset näin syömään enemmän.

Juu juu, toki on yksilön oma vika jos lihoo, mutta elintarvikejätit ja yhteiskunta eivät ainakaan yritä yhtään lihomista vähentääkään koska se vähentäisi voittoja sekä elintarvike- että laihdutusbisneksestä.

Vierailija
4/30 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin yrittää saada näyttään vähemmältä. Kalorithan on vertailukelpoiset, kun ilmoitetaan /100g tai /100ml. Voi valita sen mehun, muropakkauksen, joguetin ym, jossa vähiten kaloreita.

Vierailija
5/30 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaloreilla ei ole merkitystä, uskokaa nyt jo vihdoin.

Vierailija
6/30 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni aivojumppa ehkäisee dementiaa.

Vierailija
7/30 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää koska näissä näkee niin selvästi, miten valmistajat yrittävät saada kalorit näyttämään vähemmältä ja ihmiset näin syömään enemmän.

Juu juu, toki on yksilön oma vika jos lihoo, mutta elintarvikejätit ja yhteiskunta eivät ainakaan yritä yhtään lihomista vähentääkään koska se vähentäisi voittoja sekä elintarvike- että laihdutusbisneksestä.

Siis mitä? Ai yhteiskunta ei yritä vähentää lihomista? Kaikkea on yritetty, paitsi ylipainoisten pakkohoitoa. Ja "elintarvikejätit" kehittävät kilpaa terveellisiä vaihtoehtoja, ongelma on vain että karkit ja lihapiirakat  myyvät paremmin kuin lounassalaatit.

Vierailija
8/30 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah ja minä luulin, että olen huono matikassa xD

Vierailija
9/30 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja sen laskemisen ajan tn. olet syömättä pienen hetken. Pitkät vaikeat laskutoimitukset siis auttavat laihtumaan!

Vierailija
10/30 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas ärsyttää, kun vaikkapa nuudeleissa tai italianpatapussissa on ilmoitettu valmiin tuotteen energia/100g. Minä haluaisin tietää sen "raakapainon". Noita tulee kuitenkin tuunattua, niin energiamäärän laskeminen on vähän hankalaa.

Vierailija
11/30 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään just katsoin sämpyläpussia, siinä oli mainittu kalorit per 100g ja per sämpylä. Näin pitäisi olla joka tuotteessa. Terkuin lyhyt matikka.

Vierailija
12/30 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti ehkäisee, kun kuluu puolen päivää punnitessa useita eri tuotteita ja laskiessa kaloreita.

Vierailija
13/30 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes tiedä mitä on kilokalorit. N38.

Vierailija
14/30 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Fazerin sinisessä lukisi lakisääteisenä pakkona 1100kcal, harvempi enää vetäisi sitä kerralla.

Vierailija
15/30 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä muistan juuri lukeneeni, kuinka tuolla lätäkön toisella puolella joihinkin tuotteisiin laitettiin se annoskoko aivan älyttömän pieneksi ja siten ei tarvinnut merkata joitain epäterveellisiä ainesosia tuoteselostukseen, sillä ne jäivät alle jonkin maagisen numeron, minkä alittavaa määrää ei tarvinnut ilmoittaa paketissa. Toivottavasti täällä ei ole mitään tuollaisia porsaanreikiä.

Vierailija
16/30 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotteiden ravintoarvojen vertailu vaikeutuisi ihan mahdottomaksi, jos määrät ois ilmoitettu annoskokojen mukaan. Tuo 100g/100ml on just hyvä. 

Vierailija
17/30 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä muistan juuri lukeneeni, kuinka tuolla lätäkön toisella puolella joihinkin tuotteisiin laitettiin se annoskoko aivan älyttömän pieneksi ja siten ei tarvinnut merkata joitain epäterveellisiä ainesosia tuoteselostukseen, sillä ne jäivät alle jonkin maagisen numeron, minkä alittavaa määrää ei tarvinnut ilmoittaa paketissa. Toivottavasti täällä ei ole mitään tuollaisia porsaanreikiä.

Tuota ensimmäistä näkee kyllä täälläkin. Esimerkiksi jäätelöpaketissa on ilmoitettu yhden annoksen kalorit. Jos omistaa suurennuslasin, saa tietää että yksi annos on kymmenesosa litran paketista. Aika harva taitaa kuitenkaan jakaa sitä kymmeneen osaan. Ehkä neljäsosa olisi ollut realistisempi sen suhteen mitä ihmiset yleensä jäätelöä ottavat, mutta kalorimäärä kuulostaisi silloin liian isolta.

Vierailija
18/30 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä? Ai yhteiskunta ei yritä vähentää lihomista? Kaikkea on yritetty, paitsi ylipainoisten pakkohoitoa. Ja "elintarvikejätit" kehittävät kilpaa terveellisiä vaihtoehtoja, ongelma on vain että karkit ja lihapiirakat  myyvät paremmin kuin lounassalaatit.

Hmm... minä en ole huomannut yhteiskunnan yrittäneen mitään. Haluaisitko kertoa, mitä tuo "kaikki" pitää sisällään? Itse keksisin heti tältä istumalta paljon tehokkaita keinoja, mutta en usko että niitä ikinä otettaisiin käyttöön, koska ne vähentäisivät epäterveellisten tuotteiden myyntiä. Eipä noita elintarvikeyhtiöitä kiinnosta pätkääkään syökö ihminen salaattia vai suklaata, eikä niitä tarvikaan kiinnostaa. Mutta jos yhteiskuntaa kiinnostaisi, se voisi esimerkiksi vaatia suklaalevyn päälle merkittäväksi isolla koko levyn kalorit, kuten joku tässä keskustelussa jo sanoi. Kummasti vähenisi myynti, mutta kun myynnin väheneminen ei vaan ole suklaan valmistajan, sen myyjän eikä valtion intresseissä. 

Vierailija
19/30 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on varmasti ärsyttävää, jos joutuu toistuvasti laskemaan. Muutenhan sillä ei olisi väliä. Kun samaa asiaa tekee monta kertaa jatkuvasti vähänkin hankalalla tavalla, se tosiaan alkaa ajan kanssa ärsyttää.

Vierailija
20/30 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitsetko tiedon kun hotkaiset koko paketin kerralla ? Täh ?