"Edetäänhän hitaasti"
Mistähän se johtuu, että otsikon lause koskee aina vain sitä henkistä puolta. Takana on useita suhdevirityksiä, joissa ykskaks huomaan nukkuvani, harrastavani seksiä, käyväni suihkussa ja peseväni hampaita aivan ventovieraan ihmisen kanssa. Emme juuri keskustele, ja löydän kerta toisensa jälkeen itseni ihmettelemästä, että mitä on oikeastaan meneillään. "Edetään hitaasti", on miehen näkemys tunnepuolen asioihin.
En syytä pelkästään miehiä, sillä vaikka tunnen kokeneeni lievää painostusta petipuuhiin, olen toki aikuinen nainen, ja ollut hommassa mukana. Joka paikassa toitotetaan fyysisen vetovoiman merkitystä heti tavatessa, ja yleinen ajatus on, että jos ei muutaman viikon kuluessa ole seksiä niin suhde on tuomittu jäämään laimeaksi kaverisuhteeksi. Kukaan ei kuitenkaan tunnu olevan huolissaan siitä, että menemällä pian sänkyyn suhde voi olla tuomittu jäämään pelkäksi seksisuhteeksi. Varmasti on pariskuntia, joilla molemmat puolet ovat natsanneet saman tien, mutta minulla on nyt muutamaan identtisen kokemuksen perusteella inhottava ja jotenkin likainen olo, kun tajuan toimineeni tyhmästi ja periaatteitani vastaan, ja päätyneeni laimeaan seksisuhteeseen, jossa toisen ehkä aluksi aivan aito into oikeaa parisuhdetta kohtaan on laantunut, ja enää seksi kelpaa.
Ja kokemukseni mukaan pahimpia sänkyyn painostajia ovat ihan tavalliset eronneet isät, joten ne kuluneet karuselli-kommentit voi jättää kirjoittamatta.
Kommentit (11)
Jokainen pitkäaikainen suhteeni on alkanut sänkyyn menosta. Nyt naimisissa ja tämä suhde kestänyt 13 vuotta. Tosin siinä ei ole jääty vaiheilemaan mihinkään "hitaaseen etenemiseen".
Kai tämä on melko yksilöllistä.
Mies 51v
Kaveruuteen lipsahtaminen tarkoittaa, että ei ole parisuhdekemiaa, mutta seksiin lipsahtaminen ei tarkoita sitä, että se ei voisi muuttua parisuhteeksi. Tosin monelle ihmiselle se seksisuhdekin riittää, joten täytyisi jotenkin aikatauluttaa se, että onko tämä johtamassa mihinkään suurempaan. Joistakin tyypeistä voi olla vaikeaa saada vastauksia irti, ehkä he eivät tiedä itsekään. Jos tällainen alkaa tuntua merkityksettömältä, kannattanee vetäytyä pois ja hakeutua toisenlaiseen seuraan. Varmasti on muitakin sellaisia, jotka haluavat odottaa myös seksin suhteen.
Olen minäkin miehenä joskus ihmetellyt, että tässä sitä ollaan taas alasti jonkun vieraan ihmisen kotona, mitä tämä oikeastaan on tämä touhu. Mutta toisaalta useampi parisuhteeni on alkanut seksistä, joten katson rauhassa aikani että miten homma etenee, enkä ota isoja paineita. Ja seksi maistuu aina. Toiveissa toki se erityinen suhde.
Seksiin ei kannata rynnätä suinpäin. Siitä tulee harvemmin hyvää suhdetta saati avioliittoa.
Vierailija kirjoitti:
Seksiin ei kannata rynnätä suinpäin. Siitä tulee harvemmin hyvää suhdetta saati avioliittoa.
Miksi näin? Tai voihan se olla tottakin, koska ylipäänsä harvemmista kohtaamisista ihmisten kanssa syntyy parisuhteita, mutta toisaalta mitä siinä menettää jos seksiä saa kuitenkin?
Vierailija kirjoitti:
En sanoisi noin. Siis että seksillä aloitetusta suhteesta ei tule hyvää suhdetta saati avioliittoa. Kyse on siitä, osaako osapuoli tunnistaa, voiko suhde jatkua pidemmälle hyvänä. Ihan sama miten suhteen aloittaa, aina sama asia tulee vastaan.
Jos kirjoittajalla on kokemusta siitä, että seksillä aloitetut suhteet epäonnistuvat, ongelma voi olla siinä, että hän ei osaa erottaa seksusslista himoa ja kiintymystä toisistaan.
Keski-ikäisenä setämiehenä tulkitsen tuon "edetäänhän hitaasti" niin, että en halua suhteeseen kanssasi, mutta voin roikkua tässä parempaa odottelemassa vielä jonkin aikaa.
No tuohan on vain perinteinen ilmaisu sille, että seksuaalinen kanssakäyminen lähinnä kiinnostaa. Mutta eipä tavisnaiset tätä ymmärrä, tai halua ymmärtää, koska olisi kuitenkin edes teoreettinen mahdollisuus niihin haluttuihin parhaan viidenneksen miehiin. Eli vaikka aapeekin tuossa sanoi miehiä tavallisiksi, niin näissä pitää aina suhteuttaa molempien tasot, niin näkee totuuden.
Vierailija kirjoitti:
No tuohan on vain perinteinen ilmaisu sille, että seksuaalinen kanssakäyminen lähinnä kiinnostaa. Mutta eipä tavisnaiset tätä ymmärrä, tai halua ymmärtää, koska olisi kuitenkin edes teoreettinen mahdollisuus niihin haluttuihin parhaan viidenneksen miehiin. Eli vaikka aapeekin tuossa sanoi miehiä tavallisiksi, niin näissä pitää aina suhteuttaa molempien tasot, niin näkee totuuden.
"Suhteuttaa tasot"... Kuulut ilmeisesti niihin, jotka arvioivat treffikumppanin numeerisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Suhteuttaa tasot"... Kuulut ilmeisesti niihin, jotka arvioivat treffikumppanin numeerisesti.
Sillä mitä minä olen, lienee hyvin vähän tekemistä todellisuuden kanssa. Koittaisitte joskus katsella maailmaa avoimesti ilman sitä omaa ahdasta rööriänne, niin voisitte vaikka viisastua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä mitä minä olen, lienee hyvin vähän tekemistä todellisuuden kanssa. Koittaisitte joskus katsella maailmaa avoimesti ilman sitä omaa ahdasta rööriänne, niin voisitte vaikka viisastua.
Tietty todellisuus se on tämäkin. Mutta kyllä näitä vastaavia löytyy myös verkon ulkopuolelta. Eikä siinä mitään, jokainen tyylillään, mutta ihan kaikkeen en osaa suhtautua avarakatseisesti. Eikä mielestäni tarvitsekaan.
En tiedä. Mulle ei ole koskaan käynyt noin.