Kuinka paljon ihminen voi kestää
kaikkea paskaa yhellä kertaa...Ensin eilen tokassa ultrassa todettiin että kaikki ei olekkaan välttämättä vauvalla kunnossa ja saatiin lähete jatkotutkimuksiin... sitten seuraavana aamuna tulee vuokra-sopimuksen purku postissa kun rahat riittää juuri ja juuri ruokaan...sitten pitäisi jaksaa raahautua töihin ja hymyillä asiakkaille....
Kommentit (17)
Sinä tiedät, että
koettelemusten ja
kärsimysten täytyy tulla,
mutta älä unohda, ettei
kukaan saa suurempaa
taakkaa kannettavakseen
kuin mitä jaksaa kantaa.
-Axel Fredenholm-
että asiat aina järjestyy tavalla tai toisella. Siihen koitan itsekin uskoa, vaikka ei kovin hääviltä näytä. Mutta kyllä se siitä, pikkuhiljaa :)
tää joskus helpota... tietäis vaan et mihin ottaa ensiksi yhteyttä... kai se on pakko kokeilla sossuu vaikka tuskin ne mitään tekee ja sitte varmaan johonkin diakonissalaitokseen...
että jos sosiaalitoimi ei apua anna niin ainakin osaavat neuvoa miten toimia. ja muistaakseni kunta on velvollinen tarjoamaan asunnon, ainakin kun lapsia on. Tokihan siinä on se, että saattaapi joutua alueelle jonne ei halua, mutta voihan sieltä pyrkiä muuttamaan pois.
13
täytyy ainaski yrittää jotain..onnex sentään asuu kaikki tukijoukot lähellä ja puolison mummille voi hätätapauksessa mennä hetkeksi asumaan...
tossa kämpän haussa on vaan se että meillä kummallakaan ei ole luottotiedot kunnossa (kiitos 18-vuotiaana otettujen typerien luottokorttien takia) ja se että olemme kerran saaneet häädön (tosin vain mun nimellä lähetetyn) hesan kaupungin kämpästä...
voisi kokeilla halea miehen nimellä vantaalta kämppää...
minusta lluottotietojen menetys ei tuossa haittaa, ainakaan täällä toisessa kaupungissa vastaavassa tilanteessa ei haitannut. Sossusta saanee maksusitoumuksen takuuvuokraan. Enkä usko että edes saamasi häätö haittaa, koska nyt tilanne on eri.
13
no täytyy sitten ottaa yhteys sossuun tänään... nyt pitää alkaa raahautua töihin hymyilemään..kiitos kaikkille vastanneille!
sen, että menettää koko perheensä, työnsä ja talonsa. Ja siitä huolimatta auttaa turisteja, kuten tsunamin uhreille kävi.
Jos se nyt yhtään lohduttaa, aina löytyy joku jolla menee huonommin.
Mutta voimia sinulle, asiat aina lutviutuu jotenkin!
En teidän tilanteesta tiedä sen enempää, mutta tollainen lyhykäisyydessään mun tarina.
Kohta alkaa helpottamaan. Saa talouden kuntoon. Tovi tuossa luottotietojen palautumisessa kyllä kestää :/ Rakkaus on niin sokea.
Toi teoria vaan tökkää ja pahasti!
että en oo ainoo jolla saman kaltainen ongelma...tuntuu että toi talous ei kohene ikinä vaikka töissä käyn joka päivä...
onhan mulla ihana aurinkoinen esikoinen (kohta 3v)sekä työpaikka ja mieskin töissä..vaikkakaan emme muuten pärjää niin onhan meillä sentää ydinperhe koossa...
Joskus täytyy tapahtua ikäviä, jotta myöhemmin pystyy tapahtumaan onnellisia hetkiä :)
Toivottavasti vauvallasi on kuitenkin kaikki kunnossa. Itse olen ollut samassa tilanteessa, meidän vauvalla oli asiat todella huonosti, muttta vaikeuksien kautta eletään nyt todella hyvää hetkeä. Tsemppiä siis vauvallesi ja sinulle :)
Sinulla taitaa kuitenkin olla vielä asumistasi jäljellä ainakin kuukausi nykyisessä asunnossasi, missä päin asut, jos yhdessä vaikka katsottaisiin netistä uusia vuokra-asuntoja? Kyllä sinulle sellainen vielä löytyy :)
Saisitko sossusta yhtään rahaa?
Ajattele positiivisesti ja jos sinulla on mielenkiintoinen työpaikka ja ota sieltä se ilo. Ilostu pienistä asioista, arkisista asioista.
Sinä olet kuitenkin hengissä, olet nuori ja olen varma, että tulevaisuutesi näyttää valoiselta. Joskus elämä vähän takkuaa, mutta kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu :)
Helsingissä asutaan mutta myös vantaaltaki noita kämppiä voisi katsoa...sossuusn en oo vielä soittanu kun ei ne oo ikinä aiemminkaan mitään apua tarjonneet mihinkään sillä mehän käymme töissä....