Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihanaa olla sairaslomalla

Vierailija
17.09.2019 |

Muu perhe lähteny kouluun/töihin. Kuuntelen radiota ja nautin kahvista. Sää näyttää sen verran hyvältä, että voisin lähteä metsään katsomaan löytyykö sieniä. 3,5 viikkoa vielä tätä autuutta.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos tekee hyvää. Et ilmeisesti ole kausiflunssan kaatamana vuodelevossa, kun sairasloma on tuon mittainen ja meinaat sienimetsälle. Tää on nimittäin kurjaa, mitään ei oikein pysty tekemään vaikka haluaisi ja päivät valuu hukkaan.

Vierailija
2/11 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedetään. Se olisi ihanaa.

Kun on yli 20 vuotta kuunnellut vain toisten sairaslomakertomuksia, tulee mieleen, miksi meitä ns. terveitä ei palkita koskaan mitenkään sairaslomattomuudesta. Sehän olisi hieno porkkana olla hakematta joka selkäkipuun ja kolotukseen sairaslomaa.

Itse olen huono esimerkki, kun väännyn kipeänäkin töihin. Mulla kun ei ole työterveyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se pitääkin nauttia. Itse joku vuosi sitten loukkadin itseni pahasti. Ensimäisen viikon ahdisti, kun koin olevani korvaamaton töissä. Sitten päätin muuttaa ajattelumallia. Nautin saikusta, kun en sille mitään voinut. Päätin ajatella positiivisesti. Nautin pitkistä kävelylenkeistä käsi kipsissä. Mitä se olisi työnantajaakaan hyödyttänyt, jos olisin kuusi viikkoa maannut sängyssä ja murehtinut. Päätin nauttia ja elää. Töihin tulinkin sitten hyvin kuntoutuneena ja iloisella mielellä.

Vierailija
4/11 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on yli 20 vuotta kuunnellut vain toisten sairaslomakertomuksia, tulee mieleen, miksi meitä ns. terveitä ei palkita koskaan mitenkään sairaslomattomuudesta. Sehän olisi hieno porkkana olla hakematta joka selkäkipuun ja kolotukseen sairaslomaa.

Itse olen huono esimerkki, kun väännyn kipeänäkin töihin. Mulla kun ei ole työterveyttä.

Tiedätkö, kuinka kivaa on olla töissä näiden selkävaivaisten kanssa. Työskentelen juuri sellaisessa paikassa, missä ei haeta saikkua. "Mää en voi hoitaa tota, kun mun selkä on kipee, otan tän helpomman. Mää en kans voi hoitaa noita, kun mun olkapää on kipeä. Mää en voi tehdä tuota, kun mulla särkee selkää ja jalkaa. Mää en kyllä tänään pysty tekeen mitään, mutta saikkua en hae". Muut sitten tekee näiden marttyyreiden työt, kun nämä istuu penkillä ja valittaa.

Hakekaa perkele sitä sairauslomaa, jos olette kipeinä. Muut uupuu ja sairastuu, kun joutuu painamaan kaksi kertaa enemmän töitä teidän takia. Ja sitä valittamista ja kruunun kiillotusta ei kukaan jaksa kuunnella.

Vierailija
5/11 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Olen ollut 3 kertaa pitkällä sairaslomalla. Yhden kerran sydäninfarktin jälkeen ja kaksi kertaa tekonivelleikkauksen jälkeen. Nykyisinhän ei vuodelevossa saa olla oikeastaan juuri muulloin kuin teho-osastolla, tekonivelleikkauksen jälkeenkin jo leikkauspäivän iltana piti lähteä kävelemään, vaikka sattui niin saakutisti. Kiireettömyys ja vain oman voinnin ja jaksamisen mukaan tekeminen on asia, jota ei kovin usein saa kokea. Ehkä sitten eläkkeellä taas. 

Vierailija
6/11 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen työterveyttä tarvita. Terveyskeskuslääkärikin voi kirjoittaa sairasloman.

Vierailija
7/11 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen työterveyttä tarvita. Terveyskeskuslääkärikin voi kirjoittaa sairasloman.

Terveyskeskuslääkäri voisi lain mukaan kirjoittaa sairasloman, mutta aika harvasta terveyskeskuksesta saa lääkäriaikaa ekana sairastumispäivänä. Yleensä terveyskeskuslääkäriajan saamiseksi pitää olla merkkejä siitä, että sairaus on jotain, mihin tarvitaan lääkärin hoitoa, eli jotain muuta kuin parissa päivässä itsestään ohimenevä nuhakuume. Eli käytännössä sairaslomaa ei voi hakea terveyskeskuksesta.

Vierailija
8/11 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveyskeskuslääkäri voisi lain mukaan kirjoittaa sairasloman, mutta aika harvasta terveyskeskuksesta saa lääkäriaikaa ekana sairastumispäivänä. Yleensä terveyskeskuslääkäriajan saamiseksi pitää olla merkkejä siitä, että sairaus on jotain, mihin tarvitaan lääkärin hoitoa, eli jotain muuta kuin parissa päivässä itsestään ohimenevä nuhakuume. Eli käytännössä sairaslomaa ei voi hakea terveyskeskuksesta.

Ja sen vuoksiko menet sairaanakin töihin ja tartutat kaikki muut?

- eri

Vierailija
9/11 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten ei kai sun työkaverisikaan ole koskaan sairaslomalla? Työpaikallasi kaikki ovat sairainakin töissä, koska ei saa sairaslomaa. 

Vierailija
10/11 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähtisin välittömästi saikulle ellei yt:t olisi tulossa :(

Vierailija
11/11 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sairauSloma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi