Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori.fi- kaupat: jos postarit tulevatkin alkuperäistä kalliimmaksi.. Maksatko myyjälle vai et?

Vierailija
16.09.2019 |

Itse maksan. Ilmoitan aina myyjälle, että huomasin, että sinulla olikin mennyt 2e päälle paketin postitus tms että siirrän sen vielä tilillesi. Ovat aina todella yllättyneitä, mutta myös ilahtuneita, osa ottaa ilahtuneena vastaan puuttuvan summan (uskon, että esim opiskelija- tai muuten tiukalla budjetilla on eurot laskettava tarkkaa eikä silloin mielellään piffaile toisten kuluja) ja toiset taas ilahtuu, mutta ilmoittavat että ei tarvitse maksaa.

Eikö tuo kuulu perus käytöstapoihin, että maksaa tai ainakin ehdottaa, että maksaa oman ostoksensa täydet toimituskulut kun myyjällä muutenkin ollut pakkaushässäkkää ja postissa juoksemista arkikiireiden keskellä.. eikö ole aika k*sipäistä loisena vaan kokeilla maksattaa toisella? 🤔

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useat tuntuvat uskovan että myyjä on joki firma joka saa alennuksia noista maksuista.

Vierailija
2/12 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan sen minkä myyjä pyytää. Syytön minä siihen olen, jos ei ole ilmoitettu oikeita kuluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan sen minkä myyjä pyytää. Syytön minä siihen olen, jos ei ole ilmoitettu oikeita kuluja.

Aina ei tiedä oikeita lähetyskuluja ennen kuin vasta postin, matkahuollon tms tiskillä. Harva lähtee paketti kainalossa kotiin ajamaan/pyöräilemään jos postarit nyt ovat olleet alkuperäistä puhuttua kalliimmat. Kai sinä nyt edes etukäteen ilmoitat, että mikäli postarit menee yli niin et maksa? Minusta tuo on vain huonoa käytöstä jättää maksamatta. Miksi haluat maksattaa kulujasi muilla? Eleletkö yleisestikin muilta pummaillen? Ap

Vierailija
4/12 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina ei tiedä oikeita lähetyskuluja ennen kuin vasta postin, matkahuollon tms tiskillä. Harva lähtee paketti kainalossa kotiin ajamaan/pyöräilemään jos postarit nyt ovat olleet alkuperäistä puhuttua kalliimmat. Kai sinä nyt edes etukäteen ilmoitat, että mikäli postarit menee yli niin et maksa? Minusta tuo on vain huonoa käytöstä jättää maksamatta. Miksi haluat maksattaa kulujasi muilla? Eleletkö yleisestikin muilta pummaillen? Ap

Tekosyitä. Postin sivuilta pystyy hyvin helposti selvittämään postikulut paketin mittojen perusteella. Kuten sanottu, maksan sen mitä myyjä pyytää. Suoritetun maksun jälkeen on turha kinuta lisää rahaa.

Vierailija
5/12 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika poikkeuksellisen tuote on jos postareita ei voi paketille ennakoida.Ärräpaketti maksaa x euroa ja posti m paketti ja toiset x euroa.Onhan tuo toki ihan kiva tapa että maksat,mutta mitä ostat ettei myyjä osaa postikuluja arvioida?

Vierailija
6/12 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne postikulut ovat mielestäni ihan helppoa selvittää, jos on mittanauha kotona.

Vierailija
7/12 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas on outoa, että pelkästään ostaja maksaa postikuluja kirppisostoksesta. Myyjähän voi kertoa jo ilmoituksessa, jos ei halua postittaa tuotetta. Jos läheltä ei löydy ostajaa, niin postit puoliksi. Ei ole ostajan eikä myyjän syy, jos kysyntä ja tarjonta kohtaavat vain postitusetäisyydellä.

Vierailija
8/12 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jos myyn tuotetta, niin arvioin postikulut parhaani mukaan. Ilmoitan summan ja ostaja maksaa sen. Jos postikulut ovatkin kalliimmat, niin mun oma moka se on. En todellakaan ala kinuamaan lisää rahaa kun en itse osannut ilmoittaa oikeaa summaa.

Vierailija
9/12 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta ehtoineen sovitaan ennen kauppaa.

Harvoin ostan, mutta vuosien mittaan olen myynyt paljon, kyllä ne kulut tietää etukäteen jos on vaaka käytössä.

En ole huutiksessa ilmoituksia muuttanut, jos postikulut siinä välillä nousee. Joku on maksanut muuttuneen hinnaston mukaan, useimmat sen pyytämäni. Yksi on jälkikäteen nurissut kun olinkin postittanut jotain 50 senttiä halvemmalla kuin ilmoituksessa... Siitä oppineena olen käyttänyt 2 ikimerkkiä enkä ostanut siihen 100g kirjeeseen senttimerkkejä jos olen hinnan ilmoittanut 250g mukaan.

Vierailija
10/12 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyn harvakseltaan, joten en aina ole kartalla postimaksuista, vaikka pyrin ne ennakkoon selvittämään. Muistan kun joskus oli joku maxikirje, jonka piti mahtua postin mitasta läpi. Vaikka kävi postissa mittauttamassa paketin ja se meni läpi siitä, niin sitten kun tuotetta postitti, se ei enää sen virkailijan mielestä mennytkään sujuvasti läpi ja meni paketin maksu.

Minulle on melkein pikkeuksetta ostajat tarjoutuneet maksamaan lisää toimituskuluja jos ovat huomanneet että postittaminen on maksanut enemmän kuin pyysin ja huomattavan osan pyydetystä hinnasta.

Onpa joku harrastuskamppeiden ryhmässä tarjoutunut maksamaan lisää hintaa ihan siksi, että kamppeet ylittivät odotukset arvioidessani ne tyydyttäviksi.

Vierailija
11/12 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyn harvakseltaan, joten en aina ole kartalla postimaksuista, vaikka pyrin ne ennakkoon selvittämään. Muistan kun joskus oli joku maxikirje, jonka piti mahtua postin mitasta läpi. Vaikka kävi postissa mittauttamassa paketin ja se meni läpi siitä, niin sitten kun tuotetta postitti, se ei enää sen virkailijan mielestä mennytkään sujuvasti läpi ja meni paketin maksu.

Minulle on melkein pikkeuksetta ostajat tarjoutuneet maksamaan lisää toimituskuluja jos ovat huomanneet että postittaminen on maksanut enemmän kuin pyysin ja huomattavan osan pyydetystä hinnasta.

Onpa joku harrastuskamppeiden ryhmässä tarjoutunut maksamaan lisää hintaa ihan siksi, että kamppeet ylittivät odotukset arvioidessani ne tyydyttäviksi.

En siis ole ikinä itse pyytänyt lisää, vaan ostajat ovat itse tarjoutuneet maksamaan. 

Joskus ärsytti, kun maksoin kunnon postimaksun ja vaate tuli ison pörssiyhtiön kuoressa jossa postimaksu maksettu firman toimesta. Eikä siis postimerkkejä eikä lähettäjän tietoja kuoressa, vain minun osoitteeni.  No, en lähtenyt käräyttämään myyjää ja tuskin se business siihen kaatui että yksi pikkupomo harjoitti huutiskauppaa matkapuhelinfirman piikkiin.

Vierailija
12/12 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekosyitä. Postin sivuilta pystyy hyvin helposti selvittämään postikulut paketin mittojen perusteella. Kuten sanottu, maksan sen mitä myyjä pyytää. Suoritetun maksun jälkeen on turha kinuta lisää rahaa.

Olet oikeassa. Laittakoon lähetyskulut kohdalleen heti. Ostajanko pitäisi tietää, ei se ole mahdollista. Joku lähettää tavaroita firman piikkiin, joku maksaa itse. Ei ole ostajan asia arvioida kuluja. Ostin mielettömän kasan Päätalon kirjoja, yli 20 kpl, postikulut 0. Kirjojen hinta 1,50 € kpl. Ok, kuka maksoi postikulut. Ei haittaa, en ainakaan minä. Varmaankin jostain kuolinpesästä.

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi