Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä pieneksi jääneille lastenvaatteille ja tarvikkeille?

Vierailija
16.09.2019 |

Olen myynyt niitä kirppareilla ja torissa, mutta kukaan ei osta. Ei vaikka hinta olisi todella alhainen ja kyseessä on kuitenkin vain yhdellä lapsella vähän käytetyt eli hyväkuntoiset ja laadukkaat vaatteet. Lisäksi kaikenlaiset lastentarvikkeet on hyväkuntoisia, osaa vain kokeiltu pari kertaa. Olen myös tarjonnut joitain ilmaiseksi tutuille, mutta ei ole kelvannut.

Kaikki ilmeisesti haluaa ostaa kaiken vauvalleen ja pikkulapselleen uutena. Eli vähän käytetty ei kelpaa. Ja joo, tiedän että muutama ihminen ostaa myös käytettynä, mutta kun kirpparit ja torit ja facekirppikset on täynnä näitä vähän käytettyjä merkkivaatteita matalaan hintaan, niin ei ne muutama tarvitse kolmea sataa Reiman vk-haalaria.

Mitä te teette pieneksi jääneille vauvan vaatteille ja muille tarvikkeille?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti olet itsekin ostanut uutena?

Kyllä. Siksi ymmärrän että haluaa uutena. Mutta minulla on varaa ostaa uutena. Oletin että osa ostaisi käytettynä säästääkseen rahaa. Mutta ei mene kaupaksi edes ihan halvalla. Ap

Sitä uuttakin tavaraa saa ihan suht halvalla.

Teille ei tule enenpää lapsia?

Totta joo. Ihmettelen vain että eikö oikeasti juuri kukaan halua vähänkäytettyä ja laadukasta. Mutta ei kai sitten. Ap

Se laadukas ei ole tänä päivänä enää laadukasta.

En ymmärrä. Myyn esim. Viime talvena ostamaani 130 euron vauvan talvihaalaria. Jota käytetty vaunuissa ja vain muutama kerta eli näyttää aivan uudelta. Kyllä se yhä laadukas on. Ap

Mikä on sun halpa hinta tuolle?

Se joka tarvitsee halpoja lastenvaatteita (käyttää ekan talven vaunuissa äitiyspakkauksen haalaria, ehkä tokankin). Jos se haalari täytyy ostaa niin kympillä saa ihan kelvollisen käytetyn noin vähäksi aikaa.

Pienten vauvojen vaatteet on sellaisia mitä saadaan lahjoiksi ja niitä on ihanaa äippälomalla itsekin ostella kun on aikaa. Sitten ne pienet jätetään odottamaan sitä tokaa ja kolmatta lasta (jolloin ei olisikaan aikaa kierrellä ja olisi parempi taju siitä, että vähän käytetty on oikein hyvä muutamaksi kuukaudeksi)

Kun se lapsi on päiväkoti-remuamisiässä rupeaa arvostamaan sitä, että on riittävästi vaatteita missä saa vapaasti puuhata ihan mitä vaan ja kaikki viikonloppuna samaan koneeseen pyörimään (tai usein pariinkin...) Jos vanhemmilla tuolloin on aikaa, silloin oikean kokoiset, käytännölliset, kivat ja laadukkaat vaatteet on helppo myydä - usein toki käy niin, että ne syksyn vaatteet klikataan jostain nettikaupasta ja toivotaan ettei tarvitse lähteä mitään kauppoihin/kirppareille etsimään ja kiertelemään.

Vierailija
22/35 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti olet itsekin ostanut uutena?

Kyllä. Siksi ymmärrän että haluaa uutena. Mutta minulla on varaa ostaa uutena. Oletin että osa ostaisi käytettynä säästääkseen rahaa. Mutta ei mene kaupaksi edes ihan halvalla. Ap

Sitä uuttakin tavaraa saa ihan suht halvalla.

Teille ei tule enenpää lapsia?

Totta joo. Ihmettelen vain että eikö oikeasti juuri kukaan halua vähänkäytettyä ja laadukasta. Mutta ei kai sitten. Ap

Se laadukas ei ole tänä päivänä enää laadukasta.

En ymmärrä. Myyn esim. Viime talvena ostamaani 130 euron vauvan talvihaalaria. Jota käytetty vaunuissa ja vain muutama kerta eli näyttää aivan uudelta. Kyllä se yhä laadukas on. Ap

Sanotaan nyt vaikka, että Vietnamissa tehdään yhdellä hihnalla haalareita ja tämän jälkeen ne haaroittuu jakeluun toiseen lyödään Reiman logo ja toiseen Peuhu. 

No ei todellakaan pidä paikkaansa. T. hyvin useita haalareita omille ostanut ja hyvin useita haalareita hoitolasten päälle vuosien mittaan pukenut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nirsoous siinä on takana. Tuijotetaan vain tiettyjä merkkejä ja omaa jälleenmyyntiarvoa. Normaali käyttövaate, vaikka kuinka siistiä, ei kelpaa, ei edes ilmaiseksi.

Vierailija
24/35 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet vaatteet pesty pilalle. Värit tylsiä. Vaatteet epäkäytännöllisiä esim 50cm farkut ja huppari.

Mä tykkään värikkäistä sp-neutraaleista vaatteista. Kaikki valkoset harmaat ja beiget jää kauppaan. En myöskään maksa bodystä tai housuista yli 5€ vaik olis kuinka hieno merkki.

Vierailija
25/35 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ilmaiseksi niille jotka oikeasti tarvii.

Vierailija
26/35 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet vaatteet pesty pilalle. Värit tylsiä. Vaatteet epäkäytännöllisiä esim 50cm farkut ja huppari.

Mä tykkään värikkäistä sp-neutraaleista vaatteista. Kaikki valkoset harmaat ja beiget jää kauppaan. En myöskään maksa bodystä tai housuista yli 5€ vaik olis kuinka hieno merkki.

Ilmeisesti ihan kaikki lastenvaatteet on nykyään sukupuolineutraaleja ? - eilen juuri kiertelin jossain zalandoloungen tarjoussivuilla ja hymähteli kun siellä oli jopa kaikkiin lasten hameisiin lätätty päälle isolla UNISEX - Ihan varmasti jokaista vaatetta saa ihan kuka tahansa käyttää mutta millähän perusteella heillä/tuolla vaatemerkillä mikään sitten on mitään muuta kuin unisex??

Vierailija
27/35 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenelle? Täällä meillä päin Facen roskalavalta saatuja vaatteita myydään kalliilla torissa seuraavana päivänä. Sitä kautta menee vain kirppistelijöiden saaliiksi rahan hankintaa varten. Samaten kuulin, että hopella käy ihan muita kuin oikeasti tarvitsevia haalimassa parhaat päältä vaikka heillä olisi hyvin rahaa ostaa itse uutena. Ap 

Vierailija
28/35 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenelle? Täällä meillä päin Facen roskalavalta saatuja vaatteita myydään kalliilla torissa seuraavana päivänä. Sitä kautta menee vain kirppistelijöiden saaliiksi rahan hankintaa varten. Samaten kuulin, että hopella käy ihan muita kuin oikeasti tarvitsevia haalimassa parhaat päältä vaikka heillä olisi hyvin rahaa ostaa itse uutena. Ap 

Viepä vaikka Turvakotiin - sinne usein mennään kovalla kiireellä eikä ehkä ehditä pakkaamaan järkevästi tavaraa mukaan?

Vierailija
29/35 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eihän kukaan halunnut ostaa niitä samoja vaatteita edes halvalla..

Vierailija
30/35 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri sanoit ettei ne kelpaa kenellekkään. Ja nyt väität että ne myydään eteenpäin kalliilla, joten et halua luopua ilmaiseksi. Etkä vastannut mikä haalari ja hinta. Aika selvä tapaus, sulla ei vaan tuote ja hinta kohtaa, vaikka niin kuvittelet. 

Laadukkaat, hyväkuntoiset, vieläpä merkkituotteet menee edullisesti hinnoiteltuna hyvin kaupaksi. Sekään ei ole ongelma jos asuu perämettässä, koska ne voi aina myydä netin kautta. 

Vierailija
31/35 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla on menny kaupaksi kirppiksellä ja torissa siistikuntoiset lasten vaatteet ja tarvikkeet. Hyvin vähän on jäänyt tavaraa käteen ja niistäkin olen hankkiutunut eroon lahjoittamalla. Pirkanmaalla asutaan.

Vierailija
32/35 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myynyt käytettyjä vaatteita emmy.fi:ssä. Kannattaa kokeilla!

Vierailija
33/35 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jouhevasti kierrätettiin kolmen siskoksen lapsille vauvan vaatteet, kahdeksalle, sillä nehän ei hyvin huollettuna juurikaan kulu. Osan omistani sain sitten takaisin ja nyt juurikin lapsenlapset ovat niitä vielä pitäneet. Tyttöjen mekot ovat myös ihan ihanasti retroa. Poikien vaatteet sitä vastoin ovat niin suuressa kulutuksessa ettei niistä juuri jakoon ollut. Olin myöskin säilyttänyt lelut niin että seuraava sukupolvi on osansa saanut ja hyvin viihtyvät mummolassa kun on leluarsenaalia millä leikkiä.

Vierailija
34/35 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi naapuriin syntyi vauva ja sain suurimman osan myytyä pilkkahintaan heille. Sellaiset vaatteet joita ei viitsi euron takia myydä, vein uffin laatikkoon. Joitakin säästin tunnearvon takia ja ullakolla on vielä läjäpäin leluja. Ehkä lapsenlapsille joskus, tai jos ei niin ehkä tulevaisuudessa joku kyläilee meillä lapsen kanssa kun omat ovat isoja, niin voi kaivaa viihdykettä.

Anopin lelulaatikosta löytyi vain roskaa. Kerran sen siivosin kysymättä. Haljennut ämpäri, pelkkiä lelu auton renkaita, jogurtti purkkeja, barbin päitä, narun pätkiä ynnä muuta roskaa.

Vierailija
35/35 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kysyä, missäpäin oikein asutte? Meilläpäin lastenvaatteet ja tarvikkeet myyvät kirppareilla kuin kuumille kiville 😮

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän