Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulu tulee!!! Jouluaattoon enää 99 yötä!

Vierailija
16.09.2019 |

Eilen aloittamani keskustelu sai kuin saikin vastauksia, vaikka itse hätähousuna hylkäsin sen jo tunnin päästä. :D Mutta oli kyllä mukava yllätys tänä aamuna huomata nuo uudet viestit; ihanaa, että palstalta löytyy muitakin innokkaita joulunodottajia! Vaikka joulu perinteisenä perhejuhlana kyllä nostaa monenlaisia tunteita pintaan, kuten eilisestä keskustelusta saimme lukea. :( ❤️

Mutta ajattelinpa herätellä palstaa ainakin vielä tänään – tuskinpa jaksan jatkaa tätä ihan aattoon asti. :D Tai eihän sitä tiedä... 🎅🏻

Mutta tosiaan, joulu tulee! Mitkä fiilikset?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostuneille, tässä vielä eilinen keskustelu!

https://www.vauva.fi/keskustelu/3554132/joulu-tulee-tanaan-tasan-100-yo…

Päätin nyt tarkentaa otsikkoon, että nimenomaan joulu_aattoon_, jos on yksityiskohdista tarkempia tonttuja linjoilla. 🎅🏻 Ap

Vierailija
2/33 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette pääsekään jouluhullusta ihan vielä näin pian eroon!🎅🏻

Törmäsin tähän jokunen päivä sitten, joten tässä vaikkapa lahjavinkki (jos sukulaisilla tuntuu olevan jo kaikkea ja omakin pää lyö tyhjää): iso toblerone omavalintaisella tekstillä! Ääkkösetkin löytyvät, joten hyvänjouluntoivotuksetkin onnistuu!

https://mytoblerone.co.uk/products/single-toblerone

https://www.lahjat.fi/toblerone.html

Tai jos on simppelimmän ilmeen ystävä, niin miksei vaikkapa ihan vain ”anopille”. 🤶🏻 Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/33 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt voitte köyhät ruveta joka päivä laittamaan 1e säästöön niin on joulukuussa rahaa lahjoihin

Vierailija
4/33 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on jo ovella! Tiptaptiptap tipitipitiptap

Vierailija
5/33 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silppu kirjoitti:

Nyt voitte köyhät ruveta joka päivä laittamaan 1e säästöön niin on joulukuussa rahaa lahjoihin

Eikä pelkästään ”köyhät”; kuka tahansa voi alkaa jo silmäilemään mahdollisia lahjoja, jottei sitten tule kamala paniikki viikkoa ennen joulua.

Harmillisen moni tuntuu lähtevän jouluostoksille vasta muutamaa päivää ennen h-hetkeä, ja sitten harmitellaan, kun on enää liköörikonvehteja ja väärän kokoisia ja värisiä pörrösukkia hyllyillä.

6/33 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silppu kirjoitti:

Eikä pelkästään ”köyhät”; kuka tahansa voi alkaa jo silmäilemään mahdollisia lahjoja, jottei sitten tule kamala paniikki viikkoa ennen joulua.

Harmillisen moni tuntuu lähtevän jouluostoksille vasta muutamaa päivää ennen h-hetkeä, ja sitten harmitellaan, kun on enää liköörikonvehteja ja väärän kokoisia ja värisiä pörrösukkia hyllyillä.

Juuri näin. Itse olen hankkinut ensimmäiset lahjat jo kesäkuussa

Vierailija
7/33 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No äkkiäpä se aika kuluu! Ajattelin, että meidän joulumatkaamme on vielä pitkä aika, mutta eipä olekaan, koska lähdemme jo pari viikkoa ennen joulua. Joulun vietämme leijonien, kirahvien, elefanttien leopardien ja muiden villieläinten kanssa :D

Vierailija
8/33 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa joulunodotusta. Vieläkö ehtisi haalia jotain uusia koristeita nettialesta 🤔

Vierailija
9/33 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa! Muutama päivä sitten kuuntelin jo muutaman sekunnin jouluradio.fi, ihan vaan tunnelmoidakseni vähän etukäteen, mutta en kuitenkaan halunnut vielä pilata odotusta pidemmällä pätkällä. :D Joulussa kyllä on just parasta se odottaminen ja valmistelu.

Vierailija
10/33 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa mitä ajatuksia. No evvk tässä vaiheessa. Palataan asiaan parin kuukauden päästä.

Vierailija
11/33 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai. En oo ees miettiny asiaa. Ei herätä mitään tunteita koska en vietä joulua millään tavalla. Tuleehan tuossa mukavat kolme päivää lomaa töistä. Syön, nukun ja katon sarjoja/leffoja. Kolmas jouluni yksin sillä perhettä/miestä/ystäviä ei ole.

Vierailija
12/33 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa! Muutama päivä sitten kuuntelin jo muutaman sekunnin jouluradio.fi, ihan vaan tunnelmoidakseni vähän etukäteen, mutta en kuitenkaan halunnut vielä pilata odotusta pidemmällä pätkällä. :D Joulussa kyllä on just parasta se odottaminen ja valmistelu.

Oi, en edes tiennyt tuosta nettiradiosta! Kiitos vinkistä, t. radioton ap 🎅🏻

Vierailija
13/33 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on perceestä.

Vierailija
14/33 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käynyt hyvä tuuri kun eron jälkeen olen onnistunut tapailemaan sulhasehdokkaita aina joulun aikaan niin ei ole joutunut viettämään sitä yksin. Siinäpä yksi tavoite tälle vuodelle :D

Vierailija
15/33 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on käynyt hyvä tuuri kun eron jälkeen olen onnistunut tapailemaan sulhasehdokkaita aina joulun aikaan niin ei ole joutunut viettämään sitä yksin. Siinäpä yksi tavoite tälle vuodelle :D

Ap on vielä siinä määrin nuori (ja onnekas), että joulu tulee vietettyä vanhempien ja isovanhempien nurkissa. Tai ainakin sen aikaa, että kuulumiset ja lahjat saadaan vaihdettua – ollaan aika omissa oloissamme viihtyvää sukua, että aatolle painottuva isoin häppeninkikin kestää vain muutaman tunnin. :D

Olenkin joulussa tällä hetkellä eniten hullaantunut lahjojenosteluun, ja siksi onkin mukavaa, kun on sukulaisia keille ostella. Ja että aikuistenkin kesken edelleen ostellaan lahjoja; jotkut perheet/suvuthan ”yhteisellä sopimuksella” päättävät ostavansa lahjoja vain lapsille, ja minusta se on vähän surullista. :( Varsinkin ne tarinat vielä kotona asuvista 18-vuotiaista, jotka eivät yhtäkkiä enää saakaan yhtään lahjaa, koska ”ovat jo aikuisia”. Ap

Vierailija
16/33 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 95 yötä joululomaan ja seuraavaan ulkomaanmatkaan 👍

Vierailija
17/33 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidankin alkaa katteleen lahjoja pikkkuhiljaa.

Onneksi kaupatkin ovat huomanneet ajoittaa joulutuotteiden esille panon hyvissä ajoin.

Vierailija
18/33 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihan suututtaa nää "nyt köyhät säästämään" kun köyhällä ei ole mistä säästää. Köyhä ei olekaan, jos säästöön jotain jää.

Vierailija
19/33 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen valmistautunut sen verran, että olen katsonut lahjat valmiiksi netistä. Mulla on yleensä suurin ongelma se, että en keksi mitään, raha ei niinkään ole ongelma. Tein listan valmiiksi ja alan ostamaan pikkuhiljaa ja marraskuun loppuun mennessä kaikki on valmista. Jouluruoat ei stressaa, ollaan miehen kanssa kahdestaan, eikä välitetä muusta jouluruoasta kuin kinkku. 

Lahjoja ostan siis vain kummilapsille (2kpl) ja veljen kahdelle lapselle, jokaiselle yksi. Miehelle yksi lahja. 

Vierailija
20/33 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ihan suututtaa nää "nyt köyhät säästämään" kun köyhällä ei ole mistä säästää. Köyhä ei olekaan, jos säästöön jotain jää.

Niin noh, palstallahan moni 1500 tienaavakin puhuu itsestään köyhänä. ”:D”