Mitä eroa on makkaraperunoilla ja pyttipannulla?
Kommentit (21)
Mitkä makkaraperunat - se on TAKSARI
Makkaraperunoissa on vain ranskalaisia ja makkaraa. Pyttipannussa on vaikka mitä: paistettuja perunoita, sipulia, lihapullia, makkaraa, kasviksia, kananmunaa...
Makkaraperunoissa on vain makkaraa ja perunaa, useinmiten ranskalaisia.
Pyttipannuun tulee perunaa, sipulia ja mitä lihaa/makkaraa nyt on sattunut jäämään tähteeksi usein lisättynä tuoreella makkaralla. Lisäksi spydäriin tulee yleensä myös munaa. Periaatteessa spydeen pitäisi tulla vähintään kahta lihaa, esim. kyljysten jämät kuutioina ja makkaraa, mutta nykyään lihapuoli kuitataan spydessäkin usein vain makkaralla.
Spydäri paistetaan pannulla ja siihen voi laittaa vaikka mitä. Perunan ja makkaran lisäksi ainakin pekonia, sipulia ja kananmunaa.
Makkaraperunat uppopaistetaan.
Pyttäri ranskalaisilla on herkkua. <3
Vierailija kirjoitti:
Mitkä makkaraperunat - se on TAKSARI
Kyllähän nimitys makkaraperunat kuvaa annosta peremmin kuin joku keinotekoinen taksari.
Pyttipannuun voi laittaa, mitä kaapista löytyy, muutakin kuin makkaraa ja perunoita.
Pyttipannussa on meillä makkaraa, perunaa, porkkanaa, paprikaa ja ruisleipäkuutioita. Ei ole rasvaista, kun tehdään itse keitetyistä kokoperunoista ja porkkanoista. Ruisleipä tuo ihanan tuoksun koko ruokaan. Ei kaipaa edes paistettua munaa.
Mä teen usein niin että paistan makkarat, pekonit, sipulit ja valkosipulit pannulla rapeiksi ja sit lisään päälle 2-3 vatkattua munaa, jossa on messissä mausteita ja tuoretta yrttiä. Paistan samalla upporasvassa ranskalaiset ja laitan ne kaikki sit päällekäin ja raikasta salaattia siihen vierelle. Uppoaa ihan kaikkiin vieraisiinkin oluen tai maidon kera.
Vierailija kirjoitti:
Mä teen usein niin että paistan makkarat, pekonit, sipulit ja valkosipulit pannulla rapeiksi ja sit lisään päälle 2-3 vatkattua munaa, jossa on messissä mausteita ja tuoretta yrttiä. Paistan samalla upporasvassa ranskalaiset ja laitan ne kaikki sit päällekäin ja raikasta salaattia siihen vierelle. Uppoaa ihan kaikkiin vieraisiinkin oluen tai maidon kera.
Tuli nälkä 😋
Vierailija kirjoitti:
Unohdin tuosta vielä suolakurkut, punajuuret, sinapin ja kesupin tietysti, mutta pitää olla varovainen, koska helposti tulee liikaa suolaa kun pekonissa tuppaa sitä olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdin tuosta vielä suolakurkut, punajuuret, sinapin ja kesupin tietysti, mutta pitää olla varovainen, koska helposti tulee liikaa suolaa kun pekonissa tuppaa sitä olemaan.
Jos tolla ei lähde krapula niin ei sitten millään. :P
Makkaraperunat kebabilla on nykyaikaa ja aivan loistava pläjäys
Vierailija kirjoitti:
Makkaraperunat tulisella mansikkahillolla toimii kans. Kokeilkaa vaikka se perverssiltä kuulostaakin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki toimii. Joskus mätän lihapullia, makkaraa, kebabia, ja pekonia pannuun. Salaattia ja ranskalaisia.
Pytt i panna on nimensä mukaan pieniksi paloiteltuja aineksia pannussa. Siis paistetaan, ei friteerata. Siinä voi olla paljon muutakin kuin perunaa ja makkaraa. Meillä siihen tyypillisesti tulee parin edellisen päivän tähteet, ei kuitenkaan kalaa. Ravintolassa päälle taitaa yleensä tulla paistettu muna, itse saatan joskus rikkoa munan muun tavaran sekaan.
Molempiin laitetaan ruskeakastiketta englantilaisessa kioskissa.
Miksi suomessa ei myydä englantilaista pullotettua ruskeakastiketta? 😖😔
Koska rasvainen kung fu ruoka tulee lautasmalliin suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Molempiin laitetaan ruskeakastiketta englantilaisessa kioskissa.
Miksi suomessa ei myydä englantilaista pullotettua ruskeakastiketta? 😖😔
Koska rasvainen kung fu ruoka tulee lautasmalliin suomessa?
Saahan, HP-kastiketta.
Pyttipannun voi tehdä vaikka pelkistä kasviksista.
Makkaraperunoissa on ranskalaisia.
Pyttipannussa paistetaan pannussa keitettyjä perunoita, makkarakuutioita ja mitä milloinkin siihen haluaa laittaa. Jotkut paistaa sipulia ja päällee kananmunan.