En kestä miehen lässyttämistä ja lapsellista puhetta!!!!
Olen seurustellut parin vuoden ajan n. 30 v miehen kanssa. Emme asu yhdessä, itselläni on lapsia ja aikaisemmin suht pitkä liitto takana. Olen tämän hetkistä kumppaniani n.5 vuotta vanhempi.
Mies onon ihan mukava tyyppi, osaa ottaa huomioon, auttaa, tekee ruokaa, on läheisyyttä, ei käytä päihteitä... mutta hän lässyttää mulle miltei kokoajan!! Ei siis oikeastaan puhu minulle normaalisti koskaan, vaan puhuu sellaista omaa kieltään. Kutsuu mua tytöksi, esim. kun soittaa kysyy "onko tyttö?" sellaisella lapsellisella äänellä. Olen sanonut asiasta tuhat kertaa, mutta mikään ei ole muuttunut ja nykyään olen niin ärsyyntynyt tähän, että mietin todella, että en kestä enää. Miten saa taottua päähän, että tuollainen saakelin lässytys on ihan kamalaa? Haluaisin, että mulle puhutaan niinkun normaalille ihmiselle! Tuntuu jotenkin jopa alentavalta, ettei mies puhu minulle niinkuin muille, vaan lässyttää lähes kaikki asiansa. Silloin jos riidellään, osaa puhua normaalisti. Ei ole helppoa erotakaan, kun on pari vuotta toista "katsellut", tosin näemme niin harvoin, että ehkä se olisi omalle mielenterveydelle parempi, kuin kuunnella tällaista vauvapuhetta. En halua mitään huutavaa tyranniakaan, mutta sellaisen ihmisen, joka puhuu normaalisti minulle.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Hyvin sä vedät, tätä pitää kyllä vielä hieman hioa että saa tulta alleen.
ööö, mitähän tuo nyt tarkoitti? Että on vissiin niin naurettava ongelma, että kuulostaa provolta vai? No ilmeisesti olen sitten onnistunut nappaamaan todellisen "harvinaisuuden"...
Meillä on sellainen samansuuntainen tilanne, että mies puhuu tuollalailla "pehmoisia", kun on ollut enemmän seksiä. Hän on lemmekkäämpi ja lässyttää. Minua alkaa ärsyttää ja taas menee aikaa, ennen kuin seksiä on uudelleen. :D Ihan tyhmä juttu, tiedän. En minäkään tahdo, että minulle oltaisiin tylyjä tai puhuttaisiin rumia tai ei puhuttaisi ollenkaan, mutta tuo lässytys ärsyttää. JA se on minun vikani, etten ole siitä kunnolla sanonut.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on sellainen samansuuntainen tilanne, että mies puhuu tuollalailla "pehmoisia", kun on ollut enemmän seksiä. Hän on lemmekkäämpi ja lässyttää. Minua alkaa ärsyttää ja taas menee aikaa, ennen kuin seksiä on uudelleen. :D Ihan tyhmä juttu, tiedän. En minäkään tahdo, että minulle oltaisiin tylyjä tai puhuttaisiin rumia tai ei puhuttaisi ollenkaan, mutta tuo lässytys ärsyttää. JA se on minun vikani, etten ole siitä kunnolla sanonut.
Onko teillä lässytys sellaista "kultapuppeli"-tyylistä? No se on kyllä niin seksin tappaja tuollainen lässytys, että yök.
Meillä se ei ole sellaista´kultipuppeli tyyppistä, vaan tavallaan miehellä on vakiintunut tyyli puhua minulle erilailla kuin muille ihmisille. Välillä yrittänyt sekstatessakin aloittaa, että "ei pippeli kestä kauaa, jos oot noin innokas..." tms, mutta siihen olen kyllä ärähtänyt todella tylysti, että sängyssä ei lässytetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä lässytys sellaista "kultapuppeli"-tyylistä? No se on kyllä niin seksin tappaja tuollainen lässytys, että yök.
Meillä se ei ole sellaista´kultipuppeli tyyppistä, vaan tavallaan miehellä on vakiintunut tyyli puhua minulle erilailla kuin muille ihmisille. Välillä yrittänyt sekstatessakin aloittaa, että "ei pippeli kestä kauaa, jos oot noin innokas..." tms, mutta siihen olen kyllä ärähtänyt todella tylysti, että sängyssä ei lässytetä.
Ehkä se on enemmän just sellaista, äänesävyn vaihtamista sellaiseksi "kahdenkesken"-sävyksi. :) Ei kyllä muitten kuullen, mutta kahdestaan. En oikeastaan nyt osaa sanoa, että mitä väliä sillä on, jos kahdestaan ollessa puhuukin niin ja käyttää jotain hellittelysanoja, miksen vaan anna olla ja ole iloinen, kun toinen on tyytyväinen? Pitää vähän miettiä tätä asiaa paremmin. Kiitos ap avauksesta!
No joo, tuota sietääkin miettiä, että miksi ei ole iloinen ja tyytyväinen siihen, jos toiselle tulee hyvä mieli tästä meidän kahdenkeskisestä puhetavasta. Itse en kyllä ole tippaakaan lässyttäjä-tyyppiä, joten se varmaan tekee sen, miksi ahdistun valtavasti tästä... Ehkä pitäisi siis laajentaa omaa näkökulmaa ja opetella sietämään ja toivoa, että se "kasvaa" joskus pois. Ex-mieheni oli enemmän tyrannisorttia, osasi siis huutaa ja puhua todella rumasti mulle, joten ehkä alitajunnassa valitsin sitten totaali vastakohdan. Mieluummin toki näin.
Hyvin sä vedät, tätä pitää kyllä vielä hieman hioa että saa tulta alleen.