Kaupankassoja avautuminen...
Sanokaapa, että mikä ihme saa 80% ihmisistä jumiutumaan siihen ensimmäiseen kassajonoon, joka sattuu silmiin pistämään kun kassa-alueelle tullaan? Vaikka koko linjaston kaikki kassat olis auki, niin suurin osa ihmisistä jää tököttään niille parille kolmelle tietylle kassalle ja siinä sitten seistään kärsivän näköisinä!
Ja sitten...miks pitää pinota tavaroita semmosesksi hallitsemattomaksi röykkiöksi siihen linjalle. Hidastaa todella paljon työtä kun varoo samalla ettei koko komeus romahda ku tonkii tavaroita sieltä kasasta piipattavaksi.
Ja sitte vielä ne ihmiset jotka sulloo tavaransa hedelmäpusseihin ja lykkää pussit hihnalle. Siinä niitä sitte tyhjentele ja eti viivakoodeja ja yritä olla samalla nopea kassa, ettei ihmiset hermostu!
Ja nyt joku sanoo, että vaihda alaa...no en vaihda :D tykkään työstäni, mutta ihmisten toiminta ihmetyttää välillä...ja tämä oli vaan pintaraapaisu. Puhumattakaan kaikenmaailman tarjousten vänkääjistä, tai niistä joille ite sanoo iloisesti Hei ja vastaukseksi saa murahduksen: yks L&M sininen. Ja siinä koko vuoropuhelu! No joo...tämä tästä
Kommentit (13)
Samaistuin! Mä oon kans marketissa töissä ja että välilä ottaa aivoon ihmisten toiminta... ensin ihmiset saattaa kaikessa rauhassa kierrellä pitkin hyllyvälejä, mutta annas ku kassalle ehditään nii iskee helvetinmoinen kiire ja äkkiä pitäs olla maksettu ka ulkona kaupasta.siinä jos sitte tuleeki joku asia mitä pitää alkaa selvitteleen nii jo saa tuikeita katseita osakseen
Kyllä ruuan verkkokaupan saturaatiopiste on saavutettu, että ihmiset palvelua käyttäisivät. Laajentakaa nyt hyvät kauppiaat palvelua koko Suomeen. Tai edes kaikkiin yli 30 000 asukkaan kaupunkeihin. Olemme valmiita.
Välillä jollain voi oikeasti olla kiire. On tilanteita joista ei saa myöhästyä. Se ei tietenkään ole kassan syytä.
Minä ainakin pyrin menemään lyhyimpään kassajonoon edellyttäen että siinä kassalla myydään tupakkaa. Yritän myös toimia ripeästi etten ole hidastamassa jonoa. Lähikaupassani on kyllä yleensä samanlaiset jonot kaikilla kassoilla ainakin kiireaikoina. Olen itsekin nuorena ollut vuoden verran kassalla ennen kuin siirryin muihin hommiin.
Kannattaa ottaa siitä kasasta päällimmäisiä ensin :D
Vierailija kirjoitti:
Välillä jollain voi oikeasti olla kiire. On tilanteita joista ei saa myöhästyä. Se ei tietenkään ole kassan syytä.
Niin kun kello tulee 21:00. Loppuu kaljanmyynti.
Ehkä niillä ruuhkaantuvilla kassoilla myydään tupakkaa ja veikkauksen pelejä?
Minä kasaan tavarat keoksi hihnalle usein siksi, kun kassa ei käynnistä hihnaa.
Vierailija kirjoitti:
Koko liukuhihnan idea on se, että tavarat on perätysten. 🙄
Siinä on liikkeentunistin, eli jos kamat ovat päällekäin, ei kassaa ennen oleva tai sen jälkeen oleva hihna liiku.
Tokan hihnan saa manuaalisesti liikkeelle, mutta menee aikaa, jos koko ajan joutuu painella sitä.
Niin, ja jos hihnat ei liiku, ei asiakas voi edes pakata tavaroitaan.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä niillä ruuhkaantuvilla kassoilla myydään tupakkaa ja veikkauksen pelejä?
Minä kasaan tavarat keoksi hihnalle usein siksi, kun kassa ei käynnistä hihnaa.
Mitä? Hihnat eivät nimenomaan liiku jos kasaat ne 😅
Siinä vaiheessa kun kasa saavuttaa liikkeentunnistimen, hihnat lopettavat liikkumisen.
PS. Voit itse heiluttaa kättä tai kapulaa liikkeentunnistimelle, se on ihan OK.
Tai odotat rayhassa, koska kasaaminen hidastaa merkittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Ai kannattaa heittää siitä päältä helposti rikkimenevät jugurtit ja basilikaruukut, jonka jälkeen lappaa maidot ja perunasäkit?
Joo ei.
Älkääää kasatko niitä.
Kaupat yleensä suunnitellaan niin, että kaupan kierrettyään tulee tietylle kassalle. Siihen sitten syntyy se jono, koska ei nähdä miten muut kassat ovat auki. Ja jos on mulkku esimies niin käskee sen inhottavimman työntekijän aina juuri sille kassalle.
Vierailija kirjoitti:
Ai kannattaa heittää siitä päältä helposti rikkimenevät jugurtit ja basilikaruukut, jonka jälkeen lappaa maidot ja perunasäkit?
Joo ei.
Älkääää kasatko niitä.
Nonii..ja kirjoitusvirhekin piti tulla otsikkoon...tämä tekstinsyöttö tekee usein tepposet! Siis kaupankassan...piti kirjoittamani