Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ssri:t!! kertokaa kokemuksia! Apuja

Emma
15.09.2019 |

Kertokaa Te jotka ootte lihonu ssri lääkkeistä, ovatk snri- lääkkeet myös lihottaneet?
Mulla tilanne se että kaikki lukuisat ssri t nostaneet painoa. Seuraavaksi ilmeisesti kokeiluun Venlafaksiin,joka on snri. Ahdistaa helvetisti,jos sama lihominen jatkuu..

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lihottaneet kumpikaan..

Vierailija
2/16 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta pelkästään tuosta venlasta,en muista lihoneeni ainakaan huomattavasti. Tietysti riippuu ihmisestä miten reagoi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että minua lihotti molemmat.

Olen siis aina ollut alipainoinen, enkä liho vaikka kuinka paljon söisin. Kuitenkin parin vuoden aikana, kun joskus lääkkeitä söin, minulle tuli kiloja kymmenen lisää, jonka vuoksi minulla oli tosi inhottava olo kropassani koko ajan. En voinut ollenkaan hyvin.

Yhdistin tämän lihomisen vasta lääkkeiden lopettamisen jälkeen niihin. Otin kunnon kuntokuurin, ja voin taas hyvin hoikassa vartalossani. Tulipahan sekin koettua, että painoni nousi kunnolla ja tuli makkaroita.

Ja ohi aiheen; harkitse vakavasti näiden myrkkyjen syömisen jatkamista. Varsinkin venlafaksiinin.

Kokemuksesta voin kertoa, että niistä eroon pääseminen on yhtä helvettiä. Siihen ei voi millään valmistautua. Luulin sekoavani, kun lopetin venlafaksiinin, vieläpä lääkärin ohjeen mukaan HITAASTI.

Vierailija
4/16 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kuullut tuosta venlasta että irtipääseminen on yhtä helvettiä! Mulla viimeisin lopetettu lääke oli optipar,helvettiä sekin..vajosin järkyttävään synkkyyteen.sähköiskut päässä jatkuivat 2kk..

Vierailija
5/16 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kokemusta noista mutta Aurorixia pitäisi aloitella,pelottaa kyllä noi myrkyt 🤔

Vierailija
6/16 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lihota. Ei vie seksihaluja. SNRI on uudempi kuin SSRI eli mm. vähemmän haittoja.

Vierailija
7/16 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lihotti ssri.ja halut meni kans.

Vierailija
8/16 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki aineet, jopa vesi on myrkkyä. Annostus ratkaisee. Masennuksessa aivojen välittäjäaineiden toiminnassa on häiriöitä. Masennuslääkkeillä pyritään korjaamaan tätä häiriötä. Pitkään jatkuva syvä masennus ei ole yhtään sen vähemmän haitallista kuin lääkitys. Masennus tuhoaa hermoyhteyksiä tai hermoyhteyksien tuhoutuminen aiheuttaa masennusta. Kummin päin vain, mutta nämä välittäjäaineiden takaisinoton estäjät regeneroivat (uudistavat) tutkitusti näitä hermoyhteyksiä.

Kun jotakin lääkettä syödään, elimistöltä menee aikaa sopeutua siihen. Kun jokin lääke lopetetaan, elimistöltä menee aikaa sopeutua myös siihen. Se on normaalia, eikä mitenkään sidoksissa pelkästään mielialalääkkeisiin, vaan todella moniin pitkäaikaislääkkeisiin. Ylipäätään, kun lääkettä käytetään, siinä punnitaan, onko hoidettava sairaus itsessään jo niin haittaa aiheuttava, että lääkkeestä saatu hyöty nousee suuremmaksi. Jos ajatellaan masennusta, nousee keskiöön ihmisen toimintakyky tai sen puute, jota sitten verrataan siihen hyötyyn ja haittaan, mitä tutkimuksissa on lääkkeestä saatu.

Lihomisesta: lääke ei lihota, vaan ne kalorit, mitä suustaan alas ajaa.

Vierailija
9/16 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lihomisesta: lääke ei lihota, vaan ne kalorit, mitä suustaan alas ajaa."

Juu, ei ne lääkkeet lihota, vaan pelkästään sotkevat aineenvaihdunnan, maksa-arvot jne.

Varsinaisesti en vastusta mielialalääkkeitä, mutta niitä ei ikinä pitäisi määrätä yksistään ilman terapiaa.

Vierailija
10/16 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hyvät ihmiset tunkeko itseenne noita myrkkyjä. Masennuslääkkeiden ainoa tarkoitus on pitää teidän pysyvästi siellä kuopan pohjalla ja kantaa rahaa isoille lääkeyhtiöille. Syökää terveellisesti ja menkää lenkille.

Vierailija
11/16 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän parasta aikaa päästä eroon ssri lääkkeestä, vuoden olen syönyt kun psykologi sen painosti aloittamaan... Alunperin hain keskusteluapua vaikeaan elämäntilanteeseen. Lääkkeet sain. En tiedä onko tästä mitään apua ollut. Ylipainoa oli ennestään, nyt sitä on 20 kiloa enemmän.

lääkärille ei saa kuin puhelinajan kuukauden päähän ja lopettaminen on hirveää. Lääkekin loppu apteekista. Pitäisikö tämä puolittaa tai miten nämä lopetetaan? Kaksi päivää voi olla ilman, sitten pää on ihan omituinen, ikäänkuin silmät ei pysy liikkeessä mukana, vaikea selittää.

Kannattaa ihan tosissaan miettiä aloittaako ssri lääkkeen vai ei.

Vierailija
12/16 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kokemusta noista mutta Aurorixia pitäisi aloitella,pelottaa kyllä noi myrkyt 🤔

Minä siirryin ssri-lääkkeestä (escitalopram) Aurorixiin. Aurorixista tuli sellainen "onnellisen välinpitämätön olo": ennen ahdistaneet asiat tulivat edelleen mieleen mutta ei niistä oikein tullut stressattua. Se oli tässä mielessä paras kokeilemistani masennuslääkkeistä. Minulle tuli sivuvaikutuksina törkeän kovat närästys- ja refluksiongelmat ja lisäksi unettomuuteni paheni huomattavasti. Kun pahin vaihe oli ohi, Aurorixin lopettamisesta ei seurannut mitään ikäviä vieroitus- /lopetusoireita.

Vierailija
13/16 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää hyvät ihmiset tunkeko itseenne noita myrkkyjä. Masennuslääkkeiden ainoa tarkoitus on pitää teidän pysyvästi siellä kuopan pohjalla ja kantaa rahaa isoille lääkeyhtiöille. Syökää terveellisesti ja menkää lenkille.

Minulla on ollut masennusoireita, ahdistusta ja unettomuutta yli 20 vuoden ajan. Minulle on vuosien varrella määrätty kuutta eri masennuslääkettä ja olen ollut yhteensä viisi vuotta terapiassa. Kuudesta lääkkeestä kolmesta on ollut aitoa hyötyä senhetkiseen tilanteeseen: eka auttoi armeliaasti saamaan iltaisin unta, toinen pienensi jokailtaista kiduttavaa ahdistusta varsin merkittävällä tavalla ja uusin on aktivoinut minua niin tehokkaasti että olen saanut tehtyä vuosikausia lykkäämiäni asioita.

Näinä vuosina kestävyysurheilu on ollut rakkaimpia harrastuksiani ja olen aina syönyt terveellisesti. Nämä keinot eivät kuitenkaan ole riittäneet. Ja kuten sain juuri hetki sitten psykiatrilta kuulla: "masennus saa ihmisen tekemään juuri niitä asioita jotka eivät paranna oloa", käytännössä siis esim. masennuskausi vie voimat siinä määrin ettei jaksa lähteä lenkille sitten millään.

Kieltämättä minulle huonosti sopineet lääkkeet ovat jättäneet "pahan jälkimaun" mutta hyvin toimineet ovat esim. onnistuneesti pitäneet minut loitolla itsetuhoisesta käytöksestä ja saaneet potkittua minuun vauhtia asioissa joita olen lykännyt ja joiden aikaansaaminen tukee hyvinvointiani.

Vierailija
14/16 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lihomisesta: lääke ei lihota, vaan ne kalorit, mitä suustaan alas ajaa."

Juu, ei ne lääkkeet lihota, vaan pelkästään sotkevat aineenvaihdunnan, maksa-arvot jne.

Varsinaisesti en vastusta mielialalääkkeitä, mutta niitä ei ikinä pitäisi määrätä yksistään ilman terapiaa.

Jos aineenvaihdunta hidastuu, tulisi syödäkin vähemmän. Maksa-arvojen nousu on merkki maksan entsyymitoiminnan vilkastumisesta. Se ei yksistään kerro, että lääke olisi haitallinen.

Joskus lääkkeitä tarvitaan, jotta ihminen tulee sellaiseen kuntoon, että hän kykenee terapiaan.

Vierailija
15/16 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kiinnostaa kans, jos ssri lihottaa niin toistuuko sama snri:llä ..

Vierailija
16/16 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa mielialaläkkeissä on jotain "sivuhyötyäkin" eli vaikka lääke on masennukseen, siitä voi olla apua myös paniikkioireisiin, traumaperäiseen stressihäiriöön, syömishäiriöön jne.

Itselläni oli vuosia käytössä Seronil bulimiaan/ ahmimishäiriöön masennuksen ohella. Sillä sain syömisen normalisoitua eli omalla kohdallani ei ainakaan lisännyt ruokahalua, jos siis mahdollinen lihominen on johtunut ruokahalun kasvusta lääkkeiden käytön myötä.

Vähän ohi aiheen, mutta ärsyttää tämä psyykelääkkeiden parjaaminen. Kaikki eivät tietenkään sovi kaikille eikä turhaan pidä syödä ylipäätään mitään lääkettä, mutta esim. juuri nämä mielialalääkkeet ovat parhaimmillaan pelastaneet kirjaimellisesti henkiä.

Jos pärjää ilman niin hyvä juttu, mutta jos ei, silloin pitää hankkia se apu, jolla elämä taas sujuu edes jotenkin. Ja joillan se apu on lääkkeet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan