Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehtaako/uskaltaako/voiko määräaikainen jäädä sairaslomalle (flunssa, kuume)

Vierailija
15.09.2019 |

Meinaa flunssa iskeä ja viikonlopun aikana on ollut vähän kuumetta. Jos tilanne pahenee tästä, kehtaanko tai uskallanko olla pois töistä näin määräaikaisena? Koeaikakin on vielä menossa. Pelkään, että sairastuminen heikentää mahdollisuuksia saada jatkoa sopimukselle tai tuo koeaikapotkut. En uskalla soittaa töihin sairastumisesta.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä oikein teen?

Vierailija
2/13 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään et mene töihin jos olet kipeä.

Sairaana tartutat muutkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan halua, että tiimin määräaikainen tulee tartuttamaan muut.

Vierailija
4/13 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan halua, että tiimin määräaikainen tulee tartuttamaan muut.

Sano se maalaispäälle joko/tai ja 0/1 -tyyppiselle putkiaivolle, jonka alkukantainen raivo herää siitä kun joku ei tule töihin. Eikä suostu näkemään isompaa kuvaa, ikinä.

-eri

Vierailija
5/13 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joskus menin flunssassa töihin kun olin määräaikainen. Seurauksena oli, että työkaverit pakotti lähtemään kotiin ja oli hirveän vihaisia. Ei ole huomaavaista muita kohtaan olla ilmeisen sairaana töissä.

Vierailija
6/13 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietenkin mitä työtä teet. Toimistohommissa jaksannet tehdä töitä. Tutkitusti ei ole oikeasti juurikaan väliä tarttuvuuden kannalta, tullaanko töihin kipeänä vai ei. Samat pöpöt jyllää muuallakin.

Vierailija
7/13 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua tietenkään tartuttaa muita. Pelkään vaan, että itselleni tulee jotain seuraamuksia, koska olen määräaikainen.

Vierailija
8/13 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on selkeästi kuumettakin, ei tarvitse edes miettiä. Soitat että olet kipeä.

Vierailija
9/13 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on selkeästi kuumettakin, ei tarvitse edes miettiä. Soitat että olet kipeä.

Useimmissa paikoissa tarvitaan joko lääkärin tai sair.hoit.todistus.

Vierailija
10/13 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmissa paikoissa tarvitaan joko lääkärin tai sair.hoit.todistus.

No käy sitten hu hakemassa sen todistuksen. Mitä sitten?

Vierailija
11/13 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen koeajalla ja työn alkaessa olin yskässä. Olin juuri parantunut nuhasta. Kerran nuha tuli lievänä, kun otin heti oireiden alkaessa c ja d-vitamiiniä ja sinkkiä. Sinulla on ollut viikonloppu aikaa parannella itseäsi. Nuha tulossa tunne ei ole sairasloman paikka. Ainakin maanantaina töihin ja lähdet kesken työpäivän kotiin, jos olo käy sietämättömäksi.

Vierailija
12/13 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä yrittänyt syödä marjoja yms. ja elän muutenkin terveellisesti. Syön jotain vitamiineja lääkärin reseptillä. Jostain on silti tullut tämä tauti.

Vierailija
13/13 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajanut räkäisiä alaisiani kotiin ihan työsuhteen laadusta riippumatta eli totta h*lvetissä uskallat. Oikeus sairaslomaan määritellään työehtosopimuksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän