Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oonko ainut, jonka mielestä jotkut jutut nyt vaan on miesten hommaa?

Vierailija
15.09.2019 |

Katselin sivusilmällä Napakymppiä ja siinä naiset olivat yhtä mieltä siitä, että ei ole ns. naisten ja miesten hommia. Toisaalta oon samaa mieltä, koska mäkin olen pitkään asunut ok-talossa ilman miestä, pakkohan ne hommat on tehdä. Mutta toisaalta en kyllä haluaisi. Joku rännien putsaaminen tai mikä tahansa muu homma missä pitää nousta tikkaille - pelottavaa, en halua, miesten hommaa. Tai lattiakaivojen puhdistaminen, ällöttävää, hyi en halua, miesten hommaa. Tai kun hiiret rapistelee välikatolla, yäk en halua ajatellakaan, miesten hommaa. Oonko mä nyt siis joku jäänne kivikaudelta ja todellakin ainoa, joka näin ajattelee?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattiakaivon puhdistaminen on naisen homma. Kenen päästä luulet ne pitkät hiukset irtoavat sitä tukkimaan?

Vierailija
2/19 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi luulet etttä mies ne haluaa sitten tehdä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et! Minä ainakin pidän autoja, sähkö- ja raksahommia, armeijaa, putkiasioita yms. miesten hommina. En tietenkään katso kieroon, jos joku nainen näitä tekee, hyvä homma jos näin on, mutta minä miellän ne miesten jutuiksi ja haluan myös semmoisen miehen jolta edes jotkut "miesten hommat" luonnistuvat.

Vierailija
4/19 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miesten hommia? Miksei yhtä hyvin naisen, joka ei pelkää tikkailla oloa tai hiiriä?

Vierailija
5/19 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä miesten ja naisten hommia ja varsinkin töitä on.

Puhtaasti miesten juttuja esim. Poliisi, pelastuslaitos, armeija ja muut turvallisuus alat, muuttofurimat.

Naisilta onnistuu sit paremmin siivous, tarjoilu, hiustenleikkuu ja sairaanhoitajan työt.

No niin pullansyöjämammat voi vetää sit herneen nekkuun tästä

Vierailija
6/19 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa a, mun mies lienee sitten nainen kun sekään ei noita hommia halua tehdä :D

Vierailija
7/19 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten hommat on sellaisia, joita täytyy tehdä vain kerran - pari vuodessa, niihin menee kahvipaussit mukaan lukien korkeintaan tunti, ne pitää suorittaa miehekkäästi ähisten ja uhriutuen ja puolison pitää kehua lopputulosta suurieleisesti. Sitten voikin hyvällä omallatunnolla vapauttaa itsensä PÄIVITTÄISISTÄ huushollitöistä - siivous, ruuanlaitto, kaupassakäynti, pyykki, lastenhoito...

Vierailija
8/19 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunanlämmitys ja lattiakaivot, vessan pesu ja silitys on meillä naisten hommia.

Kaupassakäynti, ikkunanpesu, auton pesu ja huolto miehen hommia.

Vierailija
9/19 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu harvemmin olen naisten nähnyt korjaavan moottorisahaa tai makaavan auton alla vaihtamassa autoon öljyjä. Ainakaan itse en lähtisi ajelemaan autolla ilman pieniä tarkistuksia, jos vaimo ilmoittaisi vaihtaneensa autooni öljyt 🤔

Vierailija
10/19 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hommat, joita sinä et halua tehdä, ovat miesten hommia?

Vierailija
11/19 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lattiakaivon puhdistaminen on naisen homma. Kenen päästä luulet ne pitkät hiukset irtoavat sitä tukkimaan?

Olen mies ja ainakin minulla on pidemmät hiukset kuin naisella...

Vierailija
12/19 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies ja ainakin minulla on pidemmät hiukset kuin naisella...

No sitten on ihan reilua että sinä teet sen teillä. Rohkenen kuitenkin väittää että keskivertotaloudessa tilanne on täysin päinvastoin.

Vierailija
13/19 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat evoluution vuoksi varovaisempia kuin miehet. Varovaisuus takaa onnistuneen raskauden. Miesten hommiksi mielletään yleensä hiukan vaaralliset tai likaiset (tartuntavaara) hommat, joten ”miesten hommissa” voi olla jotain totuuden jyvää.

Vierailija
14/19 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole miesten tai naisten hommia. Toisaalta, aina vaan mennyt suhteissa jako niin, että mies kokkaa, koska en vaan osaa, eikä halua opetella ole.

Vierailija
15/19 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä keksi oikein muuta kuin  seisaaltaan kusemisen, mutta kai siihenkin jo joku apuväline on keksitty että sujuu naisiltakin. Toivottavasti tuollainen ajatusmaailma alkaa hiljalleen hävitä kokonaan...

Vierailija
16/19 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkäs on sitten naisten hommia? Vai eikö niitä ole?

Vierailija
17/19 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et nyt tajunnut pointtia. Kun nimetään muutama miesten homma - renkaiden vaihto, lumenluonti, viemärin rassaus - se tarkoittaa, että KAIKKI muut työt ovat naisten hommia.

Vierailija
18/19 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu harvemmin olen naisten nähnyt korjaavan moottorisahaa tai makaavan auton alla vaihtamassa autoon öljyjä. Ainakaan itse en lähtisi ajelemaan autolla ilman pieniä tarkistuksia, jos vaimo ilmoittaisi vaihtaneensa autooni öljyt 🤔

Nää moottorisahahommat on aika marginaalia. Meillä miehellä on moottorisaha, mutta naapurin Veikolla ei.  Mies sitä myös käyttää ja joskus itse korjaa, mutta yleensä vie korjaamolle, tai pitää sahan niin uutena, että toimii ilman korjaamisia.  Auton öljyjäkään ei moni itse vaihda vaan ne vaihdatetaan huoltojen yhteydessä. Nää yleensä miesten hommiksi luettavat työt on just näitä harvoin tehtäviä hommia. Niitä ei voi verrata normaaleihin kotitöihin, jotka parhaillaan tehdään monta kertaa päivässä. Tai ainakin jokaikinen päivä kerran.  Kyllähän niitä "miestentöitä" tavallaan on, esim nuo moottorisahahommat, mutta ei ne silti sulje sitä pois, että mies ehtii sen lisäksi oikein hyvin tekemään ruokaa ja vaihtamaan vauvan vaipat ja vaikkapa pesemään sen vessan silloin tällöin.

Ps kohtahan miehillä on taas edessä se yksi vuoden kovimpia hommia, kun täytyy vaihtaa autoon renkaat tai käydä ne liikkeessä vaihdattamassa ;)

Vierailija
19/19 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten hommaa on kaikki muu, koko elämä, paitsi se renkaiden vaihto ja auton käyttäminen huollossa( ja sitäkin naiset nykyään tekee)