Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uimahallin saunanoven jättäminen auki

Vierailija
15.09.2019 |

Olen törmännyt ilmiöön useammassa julkisessa saunassa. Miksi saunanovi jätetään auki?

Viimeksi tänään äiti jätti tatkoituksella oven auki, totesi pahoitellen että taaperolle tulee kuuma muuten. Ei istuttanut lasta alalauteelle, vaan menivät ylälauteelle ja saunan kuumimpaan paikkaan. Vieläpä pitkään istuivat saunassa. Suihkusta näin, kuinka poistuessaan kuinka äiti jätti vielä oven auki perässään. Muut saunojat, jotka olivat saunaan viitsineet jäädä, kävivät sulkemassa oven äidin perässä.

Tähän olen törmännyt usein ennenkin. Yleensä oven jättää auki äiti. Harmillista toimintaa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/11 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan törmännyt tällaiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran olen törmännyt ja silloin olen pyrstöni lauteelta nostanut ja käynyt sen oven itse kiinni laittamassa, oli lapsia saunassa tai ei. Lapsia varten on tosiaan se alalaude ja jos ei sitä osaa käyttää, voi häipyä yleisistä saunoista.

Vierailija
4/11 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaikea huutaa että ovi kiinni?

Vierailija
5/11 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vaikea huutaa että ovi kiinni?

Ei kannata huutaa, voi ihan vain sanoa. Mutta hyvä pointti, tosiaan aika outo kyräillä täällä kun voisi tilanteessa asiallisesti tästä huomauttaa.

Vierailija
6/11 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin nuo uimahallien saunat ovat typeriä, tai paremminkin osa saunojista.

Löylyä ei saisi heittää juuri ollenkaan ja varjele jos on lapsia mukana niin huiii.

Harmittaa, kun itse tykkäisin vähän kovemmistakin löylyistä.

Miksi tullakaan saunaan, jos lämpöä pelkää?

Höyrysaunat ovat sellaisille, jotka tykkäävät istuskella puolilämpimässä.

Vierailija
7/11 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Joka ei löylyistä tykkää niin pysykööt poissa. Lapsille alalauteet.

Vierailija
8/11 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten puolella en ole tuota koskaan nähnyt. Naisten puolella olen tuota toisinaan nähnyt.

t. Jorma

Vierailija
9/11 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimahallin saunoissa näkee kyllä monenlaisia tapoja saunoa. Useiten törmää kaikenlaiseen ajattelemattomuuteen.

Muun muassa yhdessä hallissa on kaksi saunaa; toinen mietojen ja toinen kovien löylyjen sauna. Lukee isolla oven vieressä. Lähes joka kerta kovien löylyjen saunassa, on ylimmälle lauteelle löylysoikon vieressä istumassa, joku joka ei selkeästi pidä kovista löylyistä. Sanot ystävällisesti että hei, minun puolesta sopii heittää löylyä niin se saattaa sen puoli kauhaa heittää sitä auditorin kokoista saunaa lämmittämään. Siinä sitten tuskailet kuivannihkeän saunakokemuksen kanssa. Miksi ei osata mennä sitten alemmalle lauteelle, tai jos mahdollista, siihen miedomman löylyn saunaan?

Vierailija
10/11 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutenkin nuo uimahallien saunat ovat typeriä, tai paremminkin osa saunojista.

Löylyä ei saisi heittää juuri ollenkaan ja varjele jos on lapsia mukana niin huiii.

Harmittaa, kun itse tykkäisin vähän kovemmistakin löylyistä.

Miksi tullakaan saunaan, jos lämpöä pelkää?

Höyrysaunat ovat sellaisille, jotka tykkäävät istuskella puolilämpimässä.

Noh, voi toki itse välillä olla se vähän törkeämpi joskus ja kylmässä saunassa heittää löylyä kysymättä käykö se muille. Niin mä teen joskus.

Vierailija
11/11 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutaman kerran olen törmännyt ja silloin olen pyrstöni lauteelta nostanut ja käynyt sen oven itse kiinni laittamassa, oli lapsia saunassa tai ei. Lapsia varten on tosiaan se alalaude ja jos ei sitä osaa käyttää, voi häipyä yleisistä saunoista.

Tähän viitaten ja siihen, että voiko pyytää oven kiinni. Kyllä voi ja niin teenkin, muutaman kerran ei oo reagoinut aukijättäjä/ei ole kuullut kun perävalot jo näkynyt-> itse pylly irti lauteesta ja ovea sulkemaan. Mutta nämä ärsyttää, jotka sanovat juurikin, että "mutko mun taaperolle tulee kuuma ja paha oli, niin ja ei heitetä löylyjä" ja "saunotaan" sen kaksveen kanssa 15 min. Helpompi tällöin itse häipyä, kuin alkaa väittelemään, heitetäänkö löylyjä vai ei ja voisko se muksu istua alalauteella vai karkaako se sorkkimaan siitä kiuasta. Ärsyttää, kun lähes joka kerta jää löylyt laimeiksi (uin säännöllisesti).

Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi