Karmea käänne asuntomarkkinoilla: Joka toisen suomalaisen kodin arvo laskee - ”Kymmenen vuoden päästä niitä jaetaan ilmaiseksi”
Nyt kannattaa myydä jos rahaa vielä asunnosta haluaa.
https://www.iltalehti.fi/raha-nyt/a/20996557-8781-4518-8bf4-6effaaf75ec4
Kommentit (34)
Kyllä se hymy hyytyy kuplahintaisten asuntojen alueellakin, jahka postin kaltaiset palkka-alet alkavat jyllätä.
Vierailija kirjoitti:
Tähän pitäisi puuttua nyt heti ja todella saada yritykset ja koulut muuallekin Suomeen kuin vain Helsinkiin. Mitä järkeä on yrittää tunkea kaikki ihmiset sinne takkuiseen umpikujaan? Kuka hyötyy tästä että Helsinki vain tiivistyy ja kallistuu?
Jaa että iso taivaallinen käsi siirtää porukkaa Helsinkiin eikä ne ihmiset itse tee näitä valintoja siirtyä tänne? Onhan taas lastuja lainehilla täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10 vuoden päästä Suomi voi olla niitä harvoja maita, joissa on siedettävää asua kesäisin. Veikkaisin että jossain vaiheessa asuntojen kysyntä nousee.
Et ole ilmeisesti kuullut ilmastoinnista?
No kuule. Ilmastointiin on aika harvoilla varaa noissa kuumissa maissa.
Onnea minulle, olen muuttamassa maalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän pitäisi puuttua nyt heti ja todella saada yritykset ja koulut muuallekin Suomeen kuin vain Helsinkiin. Mitä järkeä on yrittää tunkea kaikki ihmiset sinne takkuiseen umpikujaan? Kuka hyötyy tästä että Helsinki vain tiivistyy ja kallistuu?
Jaa että iso taivaallinen käsi siirtää porukkaa Helsinkiin eikä ne ihmiset itse tee näitä valintoja siirtyä tänne? Onhan taas lastuja lainehilla täällä.
Iso käsi nimenomaan siirtää porukkaa Helsinkiin, ei tosin taivaallinen, mutta monet eivät vain tajua sitä. Helsingin ahtaus olisi aika helposti korjattavissa, mutta kukaan ei näköjään halua puuttua asiaan.
Kerrataan tyhmille:
Etätyö
Sujuva raideliikenne
Koulujen ja laitosten siirto
Starttiraha jos aloitat yrityksen Helsingin ulkopuolella
Terve!
Kunhan kysyn kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmiset ja yritykset voitaisiin pakottaa maaseudulle?
Luuletko ihan tosissasi että kaikki nyt Helsingissä yrittävät ja asuvat välttämättä haluavat olla siellä? Tällä hetkellä usean on pakko. Kouluistakin varmaan puolet voisi ihan hyvin olla jossain muualla.
Kunhan kysyn kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmiset ja yritykset voitaisiin pakottaa maaseudulle?
samalla lailla kun ne on pakotettu pois sieltä.
Tämän ongelman voisi ratkaista, mutta jotkut hyötyy rahallisesti siitä että sitä ei ratkaista. Ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Onnea minulle, olen muuttamassa maalle.
Älä vielä muuta. Odota 10 vuotta.
En nyt ihan usko, että taloja aletaan jakamaan ilmaiseksi mitenkään suuressa mittakaavassa. Jos ne eivät mene kaupaksi eivätkä vuokralle, niin ne jätetään kesäpaikaksi tai huonoimmat lahoamaan pystyyn. Kuten aina ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
En nyt ihan usko, että taloja aletaan jakamaan ilmaiseksi mitenkään suuressa mittakaavassa. Jos ne eivät mene kaupaksi eivätkä vuokralle, niin ne jätetään kesäpaikaksi tai huonoimmat lahoamaan pystyyn. Kuten aina ennenkin.
No jos on varaa maksaa kiinteistöverot ja muut ylläpitokulut joka vuosi. Jos taas nuo kallistuvat liika, tai ihmisten tulotaso putoaa, tai sekä että, nämä periferiassa sijaitsevat tönöt muodostavat todellisen ongelman ja voi hyvinkin olla että ihmiset yrittävät luopua omistuksistaan vaikka sitten ilmaiseksi. Ihan vain että saisivat ne kustannukset siirrettyä jonkun muun maksettavaksi.
Jos asunto on alueella, missä ei ole töitä kuin niille muutamille, joilla on siellä ruoankasvatusyritys, ei niitä asuntoja ota kukaan ilmaiseksikaan. Tontti voi toki kelvata yrittäjille, jos maaperä on peltomaaksi soveltuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos asunto on alueella, missä ei ole töitä kuin niille muutamille, joilla on siellä ruoankasvatusyritys, ei niitä asuntoja ota kukaan ilmaiseksikaan. Tontti voi toki kelvata yrittäjille, jos maaperä on peltomaaksi soveltuvaa.
Jos ilmastolliset uhkakuvat toteutuvat, tulee jokainen peltoaari, jossa viljely vielä onnistuu olemaan kultaakin kalliimpi.
Et ole ilmeisesti kuullut ilmastoinnista?