Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä somen avustusryhmistä?

Vierailija
13.09.2019 |

Haluaisin uskoa auttamisen voimaan, mutta valitettavasti olen paatunut jo näihin tarinoihin. Avustusryhmien jäsenet esittävät tarpeita kuin "kauppaan menisivät"; tarvitsen sitä, tätä ja tuota. Kun jollekin kerätään lahjoituksena sänky, pian seitsemän muuta valittavat kipeää selkäänsä, sohvalla nukkumista ja "olisi kiva saada edes kerran elämässä uusi sänky". Käytetty ei käy, kun on allergioita tms. Ja kuljetuksella kiitos. Ihan uskomatonta vaatimista.

En tiedä, tuntuu ettei touhussa ole enää mitään tolkkua. Kaikki auttamisen ilo, mitä olen joskus kokenut on mennyttä näiden vaatimusten (joissa ei ole välillä mitään tolkkua) kanssa. Joku varmaan sanoo, että "no älä auta". En autakaan enää. Sääli, avustettavat ja enemmän ja vähemmän liian kiltit ryhmien yp:t aiheuttavat tämän avustajien katoamisen ihan itse.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun useampaan avustusryhmään, mutta avustan yleensä vain yhden ryhmän kautta. Tässä ryhmässä avustukset ovat ruokaa ja apua tarvitsevat laittavat itse oman ilmoituksensa. Ylläpito ei ota kantaa avustuspyyntöihin eikä avustuksiin. 

Vierailija
2/2 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitavat kohta yksi kerrallaan näivettyä homman toimimattomuuteen. Toivotaan, että ihmisten auttamishalu löytää uusia kanavia. Nythän tämä on kuin veden kentamista kaivoon, hyvin harva näistä perheistä on tilapäisen avnun tarpeessa. Moni roikkuu elätettävänä eri avustusryhmissä vuosikaupalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi