Kirja vinkkejä
Hei,
Olen nyt lukenut Poika raidallisessa pyjamassa ja Yksin Marssissa. Haluaisin lukea kirjoja joista on tehty elokuva tai ne perustuvat elokuvaan. Olisiko teillä kertoa vinkkejä? (ei Harry Pottereita jne.)
Kommentit (20)
Mitä tarkoitat ei harry pottereita jne? Ei nuorten romaaneja? Ei fantasiaa?
Ei mielellään fantasiakirjoja, tai lähinnä kirjasarjoja.
Minä Simon voisi olla hyvä, en muista tuliko kirja vai elokuva ensin, elokuvana ja kirjana löytyy.
Ei ole tehty elokuvaa (ainakaan vielä), mutta Yksin Marsissa -kirjailijalta tullut kuuhun sijoittuva kirja nimeltä Artemis
Kutsu minua nimelläsi (call me by your name)
Kiitos tähän mennessä jo tulleista vinkeistä. Osa menee lukulistalle.
-Ap
Elokuva? mitä helv... ? Lue mieluummin jotain hyviä kirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Yhdyssanat yhteen-opas
Sä voisit sitten kokeilla Välimerkit kuntoon -opasta.
Jos tykkäsit Pojasta raidallisessa pyjamassa, suosittelen Heather Morrisin Auschwitzin tatuoijaa. Siitä ei ole elokuvaa tehty ainakaan vielä, mutta on todella "elokuvamainen" tarina ja aluksi kirjoittaja olikin työstänyt leffakäsikirjoitusta, ei romaania.
Vierailija kirjoitti:
Elokuva? mitä helv... ? Lue mieluummin jotain hyviä kirjoja.
Mikä olisi sinun mielestä sitten hyvä kirja?
Jatkan vielä aloitukseeni. Elokuva ei ole välttämättömyys. Itse vain tykkään katsoa elokuvan ennen kirjan lukemista. Tällöin minulla on jokin käsite millainen kirja voisia olla. Aina toki kirja ja elokuva eivät ole lähellekkään samanlaisia.
-Ap
mites tv-sarjaksi sovitetut kirjat?
Vierailija kirjoitti:
mites tv-sarjaksi sovitetut kirjat?
Riippuu toki sarjasta, mutta laita ehdotuksia.
Jos ei itsellä nappaa ni joku toinen voi napata kirjavinkit talteen.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Kutsu minua nimelläsi (call me by your name)
Itse suosittelen tätä myös. On mahtava kirjana ja elokuvana.
Orjattaresi (The handmaid's tale)
Suosittelen Terho Itkosen Kieliopasta, vaikka siitä ei elokuvaa olekaan vielä tehty. Olisi kyllä kiinnostava idea elokuvaksi.