Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako korttimaksulle asettaa alarajan?

Vierailija
11.09.2019 |

Saako korttimaksulle asettaa alarajan? Tyyliin, että alle 2 e ostokset vain käteisellä tai kortilla maksaessa minimiostos 2 e? Olisi mielikuva, että ei, mutten googlettamalla löytänyt nopeasti tietoa. Mulla saattoi olla väärät hakusanat.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin olen törmännyt noihin. Miksi ei sais? Jokaisesta korttiostosta joutuu kuitenkin maksamaan korvauksen, joten jostain 50 sentin kirppisostoksesta ei yrittäjälle jää oikein mitään, jos suurin osa menee myyjälle 30% yrittäjälle ja siitä vielä maksu luottokunnalle. Ei toimi.

Vierailija
2/6 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin olen törmännyt noihin. Miksi ei sais? Jokaisesta korttiostosta joutuu kuitenkin maksamaan korvauksen, joten jostain 50 sentin kirppisostoksesta ei yrittäjälle jää oikein mitään, jos suurin osa menee myyjälle 30% yrittäjälle ja siitä vielä maksu luottokunnalle. Ei toimi.

Tiedän kyllä hyvin, miksi ne rajat on ja paljonko kortilla maksaminen maksaa yrittäjälle. Olen itsekin työskennellyt paikassa, jossa oli korttilaite ja tämä maksuraja. Siihen aikaan, eli joitain vuosia sitten, tuli se muutos, että korttimaksuista ei saa velottaa erillistä lisämaksua ja silloin siellä työpaikassani asetettiin tuo alaraja. Mutta sen jälkeen moni asiakas sanoi, ettei sellaista alarajaa saa olla ja asiaa alettiin selvittää. Raja otettiin sitten pois, mutten ikinä saanut tietää oliko se asiakkaiden valitusten takia vai siksi ettei sitä saisi olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei saa.

Vierailija
4/6 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei saa.

Mistä tästä löytää virallista tietoa? En kaipaa nyt mututietoa, vaan vaikka artikkelin, säädöksen tai pykälän. Itse en ole korttimaksurajaa asettamassa, vaan asioin paikassa, jonne sellainen korttipäätteen myötä asetettiin.

Vierailija
5/6 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
6/6 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä saa itse päättää millä tavalla maksun saa hoitaa. Toki asiakaspalvelun kannalta kannattaa hyväksyä 60 sentin ostoksetkin kortilla kun ei niitä ole kuitenkaan montaa päivässä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi