Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nykyisin lähetetään lakkiaiskutsuja?

Vierailija
30.05.2006 |

Kun itse kirjoitin 10 vuotta sitten, en muista että kukaan olisi lähetellyt kutsuja lakkiaisiinsa. Ihmettelin sitä tuolloin, ja vanhempien kanssa tarkistettiin oikein käytöksen kultaisesta kirjasta ettei yo-juhliin kutsuta erikseen vaan lakin saanutta voi mennä onnittelemaan " tuosta noin vaan" .

Onko tavat nyttemmin muuttuneet? Kutsujen lähettäminen tuntuu olevan itsestään selvyys. Meillekin on lähetetty kymmenkunta kutsua ensi lauantaiksi.

Entä saako nykyään enää tupsahtaa yo-juhliin ILMAN kutsua jos tietää jonkun tutun kirjoittaneen ylioppilaaksi?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan sitten vielä mallia toisista. Ehkä joku jopa luulee, ettei lakkiaisiin tulisi ketään, jos ei lähettäisi kutsuja. Itse voisin kyllä mennä sukulaisten, perheystävien ja tuttujen naapurien lakkiaisiin ilman kutsuakin. Nyt viime vuosina olen tosin saanut suulliset kutsut niihin.

Vierailija
2/9 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs tarjoomisia uskallat tehdä jos kukaan ei tulekaan??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin tehtiin myös veljeni lakkiaisissa 6 vuotta aiemmin. Vähän sama kuin jos järjestäisit isot kemut 50-vuotispäivänäsi etkä kuitenkaan käskisi ketään kun kyllähän tutut tietää että on syntymäpäiväsi.?

Vierailija
4/9 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä suunnilleen pystyy arvioimaan tuttujensa määrän, vai?

Ja vaikka nykyisin kutsut lähetetään, eihän sitä sitä siltikään tiedä ketä on tulossa.. ainakaan meidän tänä vuonna saamissa kutsuissa ei yhdessäkään pyydetä vastausta.

Nyt kun emme ole sitten saaneet kutsua eräältä tuttavaperheeltä, emme voi mennä sinne kun meille ei ole laskettu voileipäkakunpalaa, vai? En kehtaa soittaakaan ja kysyä että saadaanko tulla..

Vierailija
5/9 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä johtuen muutama sukulainen veti oikein herneen nenään, kun luulivat etteivät ole tervetulleita kun emme erikseen kutsuneet heitä lakkiaisiini...

Mutta omasta mielestäni ei tarvitse ketään kutsua, jos mietityttää niin voi itse soittaa juhlakalulle ja kysyä että koskas juhlat on!

Vierailija
6/9 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pyydetty vastauspyyntöäkin.

Ja tosiaan valmistumispäiväkin voi vaihdella hiukan. Minäkin saan lakkini perjantaina, vaikka useammat taitavat saada lakin vasta lauantaina.

Vierailija
7/9 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nimittäin kirjoitin samana vuonna. Ja silloin tuossa taparaamatussa (jonka sain olin saanut rippilahjaksi) nimenomaan luki, että yo-juhliin ei lähetetä kutsuja, toisin kuin kaikkiin muihin juhliin. Outoahan se on periaatteessa munkin mielestä, oli jo silloin...

Mutta pointtini on nyt se, että jos nykyisin on sääntö että yo-juhlakutsut lähetetään, se tarkoittanee sitten myös sitä että ilman kutsua ei paikalle ole menemistä?

Onko kellään tuoreinta tapaopasta, sanotaanko siellä aiheesta mitään?

Vierailija
8/9 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis juuri sellaisille sukulaisille, joista ei ole takeita, tietävätkö milloin kirjoitan. Silti mielestäni yo-juhlat ovat nimenomaan avoimet ovet -päivä, jolloin tutut ovat tervetulleita onnittelemaan, myös ne, joille ei erityisesti kutsua ollut lähtenyt.

Vierailija
9/9 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos joku tulisi lakkiaisiini ilman kutsua, niin en kyllä pahakseni pistäisi. Jos voileipäkakku uhkaa loppua, niin luovun vaikka omasta palastani :D