Onko kukaan hoitanut 9. luokkalaiselle tet-paikkaa?
Olen ehdottomasti sitä mieltä, että teini itse hankkii itselleen tet-paikan. Onko poikkeavia näkemyksiä? Onko joku sopinut työnantajan kanssa teinin puolesta tet-jaksosta?
Kommentit (13)
No en todellakaan, kyllä se itse pitää hoitaa tuossa iässä.
Varmaan aika moni on, vaikkei kehtaa sitä täällä myöntää. Omalla työpaikallani on henkilökunnan lapsille aina varma tet-paikka, vaikka jonkinkainen hakemus siihen toki nuoren pitäisi osata värkätä.
En todellakaan ole sopinut työnantajan kanssa, vaan nuori hommannut paikat itse. En usko että työnantajat edes suostuisivat sopimaan asiasta jonkun äidin tai iskän kanssa.
Auttanut olen kyllä kovastikin. Yhdessä on mietitty kehen kannattaa ottaa yhteyttä, mitä kannattaa kirjoitaa s-postiin ja mikä huomioida. Hyvät paikat ovat saaneet. Nopeus on ollut valttia. Tet on tulossa marraskuussa ja paikka sovittu jo viime kuussa.
En hommannut edes kasilla. Nyt ysillä vain ehdottelin paikkoja, tyttö hoiti itse kyselyn. Tosin tällä kertaa menee sukulaiselle TETiin, kasilla oli "vieraalla".
Todella moni on. Täällä, niin tet-paikat kuin kesätyöpaikatkin, saadaan suhteilla.
Sanoisin että noin 98 prosenttia saa sen suhteilla. Niitä kun ei vaan muuten oikein edes ole.
Olen saattanut jännittävän teinin kysymään tet-paikkaa, kertonut hänelle miten esitellä itsensä ja asiansa ja jäänyt itse odottamaan ulos.. Aina onkin saanut paikan ja olo on ollut helpottunut vanhempien neuvoista ja henkisestä tuesta.
Joskus toivoo, että olisi. Meillä töissä käy nuoria miehiä useinkin kyselemässä tettipaikkaa. Pojat ovat usein kiertäneet monta paikkaa, joissa kaikissa on "eioota" tarjolla. 15-20 paikkaa on ihan tavallista
Kyllä äidit joskus soittaa tai käyvät yhdessä lapsen kanssa kysymässä TET-paikkaa.
Ei siinä mitään outuoa ole, joskus tuntuu ihan luotettavalta, kun vanhempi on mukana.
Meidänkin työpaikalle on tet-laisia joiden mukana on ollut paikkaa kysymässä vanhempi.
Nuo ovat vielä niin nuoria ja jotkut niin ujoja, että ymmärrettävää, kun joku on mukana.Joskus nuoret käyvät porukalla kyselemässä, jolloin porukka on tukena.
Kysyi itse varmaan kymmeneen paikkaan ja kaikki paikat olivat jo menneet. Kirjoitin sitten hänen nimissään Stoccalle hakemuksen, kutsuttiin käymään, sen hoiti itse ja pääsi ja oli tosi kivaa. Eli sen verran autoin
Yhdessä on mietitty, mistä kannattaisi käydä kysymässä tai mihin laittaa sähköpostia ja spostia on yhdessä käyty läpi ja muokkailtu paremmaksi. Itse kuitenkin on sähköpostin laittanut ja siihen vastannut ja sopinut tapaamisesta ja itse käynyt toista paikan päällä kysymässä ja sai paikat. Kyllähän sitä nyt just pitää treenailla, että oikeaa työpaikkaakin tohtii itse hakea/kysyä. Meillä päin on sääntönä, että oman vanhemman työpaikalle ei saa mennä TETiin.
Olen korkeintaan kysynyt esimieheltäni, voiko nuori soittaa hänelle tet-paikasta.
Ei tietenkään. Kyllä he hoitavat itse.