Tuoko hormonaalisen ehkäisyn lopettaminen seksihalut takaisin?
Kommentit (4)
Käytin nuorena 7 vuotta e-pillereitä putkeen. Halut vähenivät pikkuhiljaa. Kun lopetin pillerit, olin kuin eri ihminen. Ajattelin, että ei koskaan pillereitä!
Nyt lasten jälkeen otin kokeeksi joksikin aikaa hormonikierukan, kun siinä kuulemma niin paljon vähemmän hormonia. Herkille voi sekin aiheuttaa haluttomuutta.
Pidin hormonikierukkaa yli 2 vuotta. Sitten tuli mitta täyteen. En saanut enää orgasmeja. Luulen, että hormonikierukan hormonit vähensivät kuitenkin halujani. Kaikki kävi niin pikkuhiljaa taas, että syyllistä vaikea paikallistaa. Muutakin ongelmaa elämässäni nyt on, ja toki sekin voi olla osasyyllinen.
Mutta jos kärsit haluttomuudesta, kannattaa mielestäni ehdottomasti ainakin kokeeksi jättää hormoniehkäisy pois ja siirtyä muihin systeemeihin.
Jo kolmas hormonikierukka menossa ja halut eivät ole missään vaiheessa vähentyneet. Päinvastoin!
Rengas aiheutti kutinaa, lisääntynyttä valkovuotoa, haluttomuutta. Ihmettelin, et mikä mulla on kun ei ikinä tehny mieli. Nyt on taas sekin puoli kunnossa ;D
mulla nuvaring ja halut lähti kun sen aloitin.. olen miettinyt lopettamista ja samaa kun sinä että palaako halut..