Millaiset tilanteet voivat johtaa siihen että tervehdit henkilöä uudelleen saman päivän aikana
Sehän on poikkeuksellista joten sille pitäisi olla joka kerta jokin erityissyy. Mitä syitä teillä on ollut?
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Koska on naurettava nähdä sama naama uudelleen.
Sanon "hei, taas"
Mitä naurettavaa siinä on? Pitäisikö työyhteisössä jokaisen tavata toisensa vain kerran päivässä? Jos huomaat että jo kerran nähty kollega nousee portaita ylös, lähdetkö juoksemaan pois päin?
Mulla syynä on se, etten muistanut jo tervehtineeni häntä aiemmin aamulla. Tai se, että tervehdin vahingossa uudestaan ja tajuan sen heti kohta. Onko se poikkeuksellista?
Jos en muista jo tervehteneeni tai tunnista ajoissa saatan tervehtiä uudestaan.
Tai jos paikalla on väkee enkä tunne, eli tervehdin kaikkia ja joku saattaa tulla vastaan monta kertaa, niin eipä ole hajuakaan olenko nöhnyt jo tyypin kys. Päivänä.
Töissä moikkaan asiakkaat aina, kun tulevat laitteeseen, joten saatan moikata saman tyypin monia kertoja päivän aikana. Samaten asiakkaana moikkaan kuskin aina mennessäni laitteeseen.
No ihan tavallinen asiahan tuo. Jos esimerkiksi näen työkaverin työpäivän jälkeen kaupungilla, niin tervehdin taas. Kyllähän esimerkiksi omaa puolisoa tulee tervehdittyä monta kertaa päivässä, aamulla, illalla, puhelimessa....
Suomalaisilla on outo pakkomielle tervehtimiseen nykyään. Ei ennen tarvinnut hokea kaupassa myyjälle hei ja moi kymmenen erillistä kertaa. Tai missä tahansa, ei pelkästään kaupassa. Eri asia jos henkilöt todella ovat kiinnostuneet aidosti tervehtimään.
Mulla syynä on kasvosokeus. En tunnista ihmisiä isossa porukassa tai eri paikassa kuin missä olen tottunut hänet näkemään. Enkä aina kyllä sen takia tervehdikään, mutta joskus käy niin että tervehdin samaa henkilöä useamman kerran päivän aikana.
En muista, onko omalle kohdalle sattunut, mutta voin kuvitella, että tuo olisi luontevaa tilanteessa, jossa törmää samaan ihmiseen samana päivänä uudestaan eri paikassa. Esimerkiksi työ- tai koulupäivän jälkeen kaupassa.
Koska on naurettava nähdä sama naama uudelleen.
Sanon "hei, taas"