Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa lapset itselle kirjoille

Vierailija
09.09.2019 |

Perusteluna raha. Miten asiaa voi perustella minun näkökulmasta? Fakta on se, että minä opiskelijana tarvitsen lapsilisän. Elareita ei liiku. Miestä ärsyttää asumistuki ja lapsilisä, jonka saisin. Lisäksi mies ei ole niin luotettava, että lapsia ei voi edes luottaa viikonlopuiksi. Ehkä olen itsekäs, mutta mielestäni tuun jo vastaan siinä, etten vaadi elareita vaan kulujen tasausta.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjat sille jonka luona lapset pääasiassa ovat. 

Vierailija
2/38 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos lapset asuvat sinun luonasi niin tietenkin ovat sinun luonasi kirjoilla. Ihan jo koulun ja postienkin takia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatisin myös ne elarit. Nehän on lapsia varten, ei sinulle.

Vierailija
4/38 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltajuus olisi viikko-viikko. Siksi ei elareita, vaikka tiedän, että lain mukaan ne kuuluisi mulle. Mä en tiedä mitä tehdä. Mies ei ole luotettava viikonloppuisin, mutta en halua repiä lapsia isältään. 

Vierailija
5/38 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoltajuus olisi viikko-viikko. Siksi ei elareita, vaikka tiedän, että lain mukaan ne kuuluisi mulle. Mä en tiedä mitä tehdä. Mies ei ole luotettava viikonloppuisin, mutta en halua repiä lapsia isältään. 

Ei sinun mitään tarvi repiä, jatkatte niinkuin ennenkin, sanot että hänen valitettavasti pitää sitten hakea yksinhuoltajuutta jos haluaa lähihuultajuuden, muuten et siihen suostu. Eikä hän sitä saa.

Vierailija
6/38 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reiluinta olisi antaa paikallisen käräjäoikeuden päättää huoltajuusasia.

Vierailija
7/38 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinun mitään tarvi repiä, jatkatte niinkuin ennenkin, sanot että hänen valitettavasti pitää sitten hakea yksinhuoltajuutta jos haluaa lähihuultajuuden, muuten et siihen suostu. Eikä hän sitä saa.

Eniten ärsyttää kommentit siitä kuinka olen rahanahne ja siksi hän haluaa edes toisen lapsen kirjoille, Etten voi viedä hänen rahojaan ja hän saisi lapsilisän. Alkaa tuntumaan, että mikä oikeus minulla on sitten pitää kirjoilla molempia?

Vierailija
8/38 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten ärsyttää kommentit siitä kuinka olen rahanahne ja siksi hän haluaa edes toisen lapsen kirjoille, Etten voi viedä hänen rahojaan ja hän saisi lapsilisän. Alkaa tuntumaan, että mikä oikeus minulla on sitten pitää kirjoilla molempia?

Jaa no anna ne sitten miehelle jos hän pääasiassa elättää lapset, ostaa heille vaatteet, maksaa harrastukset ja kuskaa.

Vierailija
9/38 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen lapsilisänkin voi puolittaa. Mutta sitten täytyy muistaa, että mieskin ostaa lapselle niitä vaatteita yms.

Vierailija
10/38 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoille sinne missä on paras koulu.

Vierailija
11/38 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinulle kuulu elarit viikko-viikko -systeemissä.

Ei sun tarvitse suostua kirjojen vaihtoon. Jos ette pääse sopuun, antakaa oikeuden päättää.

Vierailija
12/38 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinulle kuulu elarit viikko-viikko -systeemissä.

Ei sun tarvitse suostua kirjojen vaihtoon. Jos ette pääse sopuun, antakaa oikeuden päättää.

Viikko-viikko ei poista elareita. Ne riippuu maksukyvystä. Otetaan huomioon luonapitovähennys. Tämän takia minusta olisi reiluinta, että mies osallistuu myös kuluihin (vaikka saisin lapsilisän) mutta ei tarvitsisi kuitenkaan elareita maksaa. Lapset on teinejä ja menot sen mukaiset. 

Vierailija
13/38 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lapsilisähän loppuu kohta jos ovat teinejä.

Vierailija
14/38 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolittakaa lapsilisät. Asumistukeen saa korotuksen molemmat 0,5 per lapsi. Menee tasan eikä tarvitse vaihtaa kirjoja, myös lasten kulut sit puoliksi. Viikko-viikko on hankala ellei voi vkl olla isällä.

Vierailija
15/38 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minkä ikäisiä ovat, 12 ja yli saa päättää ite missä asuu.

Vierailija
16/38 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolittakaa lapsilisät. Asumistukeen saa korotuksen molemmat 0,5 per lapsi. Menee tasan eikä tarvitse vaihtaa kirjoja, myös lasten kulut sit puoliksi. Viikko-viikko on hankala ellei voi vkl olla isällä.

Mies ei saisi asumistukea, vaikka molemmat lapset olisivat kirjoilla. Ei vaan halua, että minä saisin asumistukea. Mutta sekään ei minusta tuntuisi reilulta, että lapsilisät menisi puoliksi, samoin kulut, koska mies tienaa selvästi enemmän. Lain mukaan olisi oikeus elareihin viikko-viikossakin, mutta sitä en halua. 

Vierailija
17/38 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei saisi asumistukea, vaikka molemmat lapset olisivat kirjoilla. Ei vaan halua, että minä saisin asumistukea. Mutta sekään ei minusta tuntuisi reilulta, että lapsilisät menisi puoliksi, samoin kulut, koska mies tienaa selvästi enemmän. Lain mukaan olisi oikeus elareihin viikko-viikossakin, mutta sitä en halua. 

No miksi et sitten ota rahaa kerta saisit? Ihme natinaa.

Vierailija
18/38 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi et sitten ota rahaa kerta saisit? Ihme natinaa.

Koska haluan selvittää asiat reilusti ja niin, etten kuulisi koko ajan tuota "rahanahne" nitinää. Mutta tietenkin haluan turvata myös omat selustani pienituloisena. 

Vierailija
19/38 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on viikko-viikko, ja mies ei ole luotettava viikonloppuisin?!? Mutta arkisin on? Mitä ihmettä nyt.

Vierailija
20/38 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset on viikko-viikko, ja mies ei ole luotettava viikonloppuisin?!? Mutta arkisin on? Mitä ihmettä nyt.

Viikko-viikko on suunnitelmissa, ei vielä käytännössä. Ja tuosta voi varmaan jokainen päätellä mitä se tarkoittaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme