Antakaa mulle nyt neuvoja!! H&M:n työhaastattelusta kyse...
Pääsin siis haastatteluun! Jippii! =D
Miten kannattaa pukeutua, käyttäytyä, vastailla....... Haastatteleeko ne yleensä miten paljon hakijoita? Ketkä ovat olleet tällaisessa tilaisuudessa, kertokaa kokemuksia! Kiitos!
Kommentit (11)
olen ihan innoissani täällä! toivon mukaan menee hyvin... tosin hakijoita on kuulema ollut pilvin pimein.... =/ mutta hieno juttu että on päässyt tähän asti!
löytyiskö vielä ketään joka ois itsekin ollut tuossa haastattelussa??
-ap
Itse olen ollut työhaastattelussa ja saanut työn.
Olin pukeutunut omalla tyylilläni, siististi ja rennosti.
Olin keskustelussa avoin, ilonen, sosiaalinen, nauravainen ja erittäin läsnä oleva. Sekä tietysti kohtelias...
Jutustelu alkoi hyvin vapaa muotoisesti ja keskustelimme alkuun parisuhde asioista... :)
mitä kaikkea kyselivät/millaisista aiheista?? ja kaupunki on joensuu...
-ap
Ulkoasu siisti ja huoliteltu, eikä turhan huorahtava, napapaita unholaan sekä liian syvä decolte, aluskalsarit tai rintsikat ei saa näkyä. Voit hyvin pistää siistit Hennes Mauritzin vaatteet päälle, se kertoo, että suosit sitä mitä myyt ja olet tosissasi.
Meikkiä saa olla muttei liikaa, hiukset puhtaat eikä silmillä, kynnet siistit eikä liian räikeät.
ei liikaa hajuvettä
Selvitä, mitä hennes mauritz haluaa, käy kotisivuilla ja tutustu filosofiaan ja firman kulttuuriin.
Ole kohtelias, hyvätapainen, älä puhu päälle.
Autttaa jos sinulla on näyttöä mm. numerotarkkuudesta (kassa), järjestelmällisyydestä (tavarat järjestyksessä), organisointikyvystä (paljon asiakkaita yhtä aikaa, ja kaikkia pitäisi palvella)
- varaudu kysymyksiin
miksi haluat tämän työn
miksi olet kiinnostunut h & m:stä
miksi olet parempi hakija kuin muut
voitko tehdä vuorotyötä
oletko valmis tekemään kaikenlaisia töitä, myös varaston siistimistä yms.
mitä olet ajatellut tehdä vuoden kuluttua, viiden vuoden kuluttua ....
miten selvität tilanteen, jossa asiakkaat valittavat,
miten junailet ruuhkatilanteet
jne.....
muutoin ole oma itsesi, yli pirtsakkuus ja ylimakeus näkyvät,
Lycka till
haastatteluun tulleen porukan kanssa raivaamaan juuri suljettu myymälä, eli siis keräämään ja laittamaan myllätyt vaatteet paikoilleen. Älä hämmästy, vaan käy hanakasti työhön käsiksi, äläkä haahua.
Yritän muistella sillä tästä on aikaa 4 vuotta...
Keskustelimme erittäin vapaa muotoisesti mutta myös asiallisesti.
Paikalla oli osastopäällikkö ja myymäläpäällikkö. He avasivat keskustelun hauskalla parisuhde kysymyksellä... muistaakseni heillä oli ollut porukalla puhetta onko mahdollista ettei parisuhteessa riidellä koskaan? ja kysyivät minun mielipidettä asiasta :)
Kyselivät mitä olen aiemmin tehnyt ja mistä pidän jne.
Yleisesti työhaastattelu oli koe kuinka hyvin tulin juttuun uusien ihmisten kanssa ja millainen perssona/tyyppi olen. Samoin puheeksi saattaa tulla omat valmiutesi, odotuksesi ja tietosi vaatteiden parissa työskentelystä...
Siksi avoimuus, reippaus ja kohteliaisuus ovat tärkeitä asioita.
Kyseessä kun on asiakaspalvelu työ vaatteiden parissa ja erityisesti monenlaisten ihmisten parissa.
10 kertoikin sen kaiken kattavan vastauksen :)
Aitous on totisesti tärkeää... ja samoin minulta kysyttiin vastaavia asioita kuin 10 mainitsi...
Paljon riippuu myymäläpäälliköstä. Millaisesta tyypistä pitää ja kuinka hän sinut näkee. Turha siis ruveta esittämään jotain muuta kuin mitä todella on... Siitä saa aika hataran mielikuvan.
sijaitsevasta myymälästä. Yksi haastattelija, mukava nainen, juteltiin myös muista asioista. Olin silloin ylipainoinen enkä mitenkään trendikkäästi pukeutunut, enkä totisesti ole luonteeltani pirtsakka. No töihin olisin päässyt, ekstraamaan varsinkin. Usein soittelivat perääni mutta olin jo saanutkin oman alani töitä. Ihan ok vaikutelma jäi.
onko Joensuuhun siis tulossa H&M?
Sori, kun kyselen asiasi ohi. Ja lykkyä pyttyyn!!! Pidän sinulle peukkuja:)
terkuin, entinen joensuulainen..
oma itsesi, hyvä jos osaat ajatella itse ja tarttua työhön reippaasti. Ja et oleta, että aina joku käskee. Älä tuijottele varpaitasi tai jää paikoilleen pyörittelemään peukaloita.
Oma-aloitteisuus on positiivinen ominaisuus. Käy kaupassa katsomassa mitä myyjät tekevät ja luuhaako myyjät nurkan takana vai tekevätkö koko ajan jotakin hommia. Työtehoa olla pitää ja iloista meininkiä.
Ja varmaan kantsii pukeutua ennemmin muodikkaasti kuin esim. jakkupukuun (tuon varmaan hokasit itsekin).
Osoita olevasi aktiivinen, muista soittaa perään.