Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

– Muistan itse sen ajan, kun minulla ei ollut varaa edes postimerkkeihin. Nyt kun minulla on varaa esimerkiksi tähän tennisareenaan, alanko ajatella ihmisistä eri tavalla? En.

Vierailija
07.09.2019 |

Nuorimies ei saanut edes pankista lainaa – nyt Anders Wiklöf on itse pankin suuromistaja: miljonäärin uskomaton tarina

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006230915.html

Miksi hän ei kuulosta yhtään viimeaikaisen tutkimuksen mukaiselta rikkaalta, joka syyllistää köyhiä laiskuudesta jne? Eikö hän ole ymmärtänyt rooliaan rikkaana?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno ihminen.

Vierailija
2/8 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sitä tutkimusta ja sen tekijöitä on tulkittu mediassa väärin ja kommentoijat ovat ymmärtäneet asian vieläkin enemmän pieleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska todella uniikki ja hieno ihminen joka itse tehnyt omaisuutensa täysin tyhjästä. Jos kaikki rikkaat olisivat tällaisia, meillä olisi paljon vähemmän yhteiskunnallisia ongelmia ja vastakkainasettelua.

Vanhan ajan teollisuusjäärä. Auttaa myös paikallista väestöä ostamalla vähävaraisille lapsille ruokakasseja, ostaa 2 kertaa vuodessa IFK:n matsiin kaikki liput ja jakaa ne ohikulkijoille jne.

Näin humaani rikas voi olla vain Wiklöfin kaltainen ukko joka on itse kovalla raadannalla sadat miljoonansa ansainnut. Eikä edes ole akateeminen, ihan normaali duunari jolla älyä päässä.

Vierailija
4/8 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa rikas josta olen lukenut joka ei ulise veronmaksusta vaan pitää sitä moraalisena velvollisuutena kuten Supercellin jätkät.

Uskomaton mies. Lisää tällaisia.

Vierailija
5/8 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wiklöf ei ole syntynyt kultalusikka prrseessä, joten ymmärtää maailmaa vähän eri tavalla kuin "perijät".

Vierailija
6/8 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wiklöf ei ole syntynyt kultalusikka prrseessä, joten ymmärtää maailmaa vähän eri tavalla kuin "perijät".

Ehkä se kuitenkin riippuu luonteesta ja siitä miten katsoo maailmaa.

Olihan tutkimuksessa niitäkin, jotka olivat omalla työllään rikastuneet ja silti olivat sitä mieltä että työttömät ja köyhät ovat laiskoja ja tukia pitää pienentää. Tätä mieltä ovat eniten myös ns. keskiluokkaiset, jotenkin se raha muuttaa ihmistä.

Vierailija
7/8 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

👍

8/8 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Suurten ikäluokkien Anders Wiklöf on ehdottomasti vanhanaikainen. Tietokonetta tai sähköpostiosoitetta hänellä ei ole – puhumattakaan sosiaalisen median tileistä.

Vanha iPhone soi koko ajan, ja hän puhuu kuulokkeisiinsa. Kun näppäin-Nokia meni rikki vajaat kymmenen vuotta sitten, hänelle myytiin kaupan ainut näppäimin varustettu puhelin eli Doro. Sillä Wiklöf hälytti vahingossa apua.

– Täytyi mennä puhelinkauppaan ja sanoa, että okej, otan iPhonen. Mutta olin viisastunut.

Hän osti kaksi: kun ensimmäinen meni rikki, hänellä oli toinen vastaava.

Sukulaistyttö naureskeli melkein kymmenen vuotta vanhalle puhelimelle jouluna, Wiklöf kertoo selvästi ylpeänä pieninäyttöisestä puhelimestaan”.

Miljonääri ei tarvitse tietokonetta ja sähköpostiosoitetta (niissä menee vaan aivan tuhottomasti kallista aikaa … aikaa jonka aikana ehtii tekemään paljon muuta tärkeää elämässä … eiks juu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan