Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elimistön reagointi alkoholiin muuttunut

Vierailija
06.09.2019 |

Olen 37-vuotias terve, hoikka nainen. Olen ihmetellyt, miksi muutamien viime vuosien aikana elimistöni reagointi alkoholiin on muuttunut todella paljon. Olen aina ollut kohtuukäyttäjä, ja ollut välillä pitkiäkin aikoja - kuukausia - täysin ilman alkoholia. Juhlissa ja muissa erityisissä tilaisuuksissa on kuitenkin ollut mukava ottaa muutama lasi kuohuvaa, rentoutua ja nauttia kevyestä pikku hiprakasta. Viime vuosina tuota tunnetta ei kuitenkaan ole enää tullut. Alkoholi ei nouse päähän sen nopeammin tai hitaammin kuin ennenkään, mutta sen aiheuttama olotila on yksinomaan negatiivinen: väsynyt, tunkkainen ja alakuloinen. Kuin tulisin suoraan krapulaan. Jo yksi 1,2dl viinilasi voi aiheuttaa tämän. Veriarvoni ovat hyvät, maksa-arvot alhaalla ja elämäntapani terveelliset. Eihän tästä toki sen kummempaa harmia ole, osaan kyllä pitää hauskaa selvinpäinkin, mutta ihmetyttää vain. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä.

Vierailija
2/7 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikä.

Mä olen vasta 20v ja täysin sama kuin ap:lla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ainakin toleranssi noussut. Pitää juoda yli puoli viinipullollista että tuntuu yhtään miltään päässä tai alkaa askel hoipertelemaan.

Vierailija
4/7 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanikäiset ystävättäreni eivät kuitenkaan ole huomanneet samaa. Ap.

Vierailija
5/7 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli sama juttu vähän päälle 40-v.

Vierailija
6/7 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se iästä ole kiinni vaan yleiskunto on heikentynyt.

Vierailija
7/7 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se iästä ole kiinni vaan yleiskunto on heikentynyt.

Kutonen jatkaa vielä... Toinen vaihtoehto on univelka tai stressi, se aiheuttaa myös samanlaisia oireita alkoholin kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi